Autor Wątek: Błędy i niejasności z zasad gry  (Przeczytany 37398 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Funeris Venatio

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 8062
  • Reputacja: 8788
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym więcej wiem, że nic nie wiem.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Maj 2014, 15:24:27 »
Aha, rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. W takim razie oddam karwasze do zbrojowni. :)

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Czerwiec 2014, 10:02:59 »
Uwaga to są informacje tylko dla Isa o które prosił, nie spamować tutaj tylko ewentualnie cytować i gadać o tym w dyskusji. Proszę...

1. Specjalizacje. Ilość finiszerów, ile ich mam gdy człowiek:

a) ma 50% specjalizacji X i walczy dwiema broniami X na raz.
b) ma 50% specjalizacji X i Y i walczy dwiema broniami X oraz Y na raz.
c) ma 100% specjalizacji X i Y, walczy bronią X oraz Y na raz?
d) ma 100% specjalizacji X oraz 100% ukrytego ostrza. Walczy dwoma broniami X na raz a na karwaszu ma przypięte ukryte ostrze?
e) ma 50-100% specjalizacji miotanej i dowolną ilość specjalizacji X oraz Y. Czy W czasie walki może zaatakować z dystansu a później zaatakować w zwarciu?

2. Niewolnicy
- Czy niewolnik może pełnić funkcje marynarza, rzemieślnika, etc?
- Czy umiejętności rasowe niewolnika działają? (Mauren niewolnik wyuczony perswazji posiada bonus -25% ceny kupna?)

3. Odległości
- Czy na wyspie znajdują się portale?
- Jak długo powinna trwać podróż pomiędzy najważniejszymi punktami na wyspie. Ekkerund, Atusel, siedziby organizacji, w przypadku jazdy konnej.

4. Wyszła kolejna rzecz
- Rzucanie bronią. Można nie można?

To są te "niejasności" które na chwilę obecną zauważam, a o których gadaliśmy na SB. Ponownie proszę, o nie spamowanie tutaj, tylko w temacie dyskusja o grze. Bo wychodzi wtedy wielki chaos i Is nie odpowiada, bo przegapi.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2014, 11:34:47 wysłana przez Gordian »

Forum Tawerny Gothic

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Czerwiec 2014, 10:02:59 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Czerwiec 2014, 18:02:17 »
Uwaga to są informacje tylko dla Isa o które prosił, nie spamować tutaj tylko ewentualnie cytować i gadać o tym w dyskusji. Proszę...

1. Specjalizacje. Ilość finiszerów, ile ich mam gdy człowiek:

a) ma 50% specjalizacji X i walczy dwiema broniami X na raz.
b) ma 50% specjalizacji X i Y i walczy dwiema broniami X oraz Y na raz.
c) ma 100% specjalizacji X i Y, walczy bronią X oraz Y na raz?
d) ma 100% specjalizacji X oraz 100% ukrytego ostrza. Walczy dwoma broniami X na raz a na karwaszu ma przypięte ukryte ostrze?
e) ma 50-100% specjalizacji miotanej i dowolną ilość specjalizacji X oraz Y. Czy W czasie walki może zaatakować z dystansu a później zaatakować w zwarciu?
Ludzie często o to pytają myślę, że należy szczegółowo rozpisać specjalizacje walki np. zmienić we wpisie Możesz wykonać 1 finiszer na post. na Możesz wykonać 1 finiszer mieczami na post.. Czy jak wypisze to tak szczegółowo przy każdej broni to będzie zrozumiałe, że np. mając 50% w walce mieczem możemy raz zabić za jego pomocą i mając jednocześnie sztylety na 50% możemy zabić 1 przeciwnika sztyletem?


2. Niewolnicy
- Czy niewolnik może pełnić funkcje marynarza, rzemieślnika, etc?
- Czy umiejętności rasowe niewolnika działają? (Mauren niewolnik wyuczony perswazji posiada bonus -25% ceny kupna?)
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Niewolnictwo
Wydaje mi się, że wszystko jest w tym wpisie. Czy może masz jakieś sugestie jak zapisać to klarowniej?


3. Odległości
- Czy na wyspie znajdują się portale?
- Jak długo powinna trwać podróż pomiędzy najważniejszymi punktami na wyspie. Ekkerund, Atusel, siedziby organizacji, w przypadku jazdy konnej.
Portale są ale nieaktywne. Myślę, że te odległości możemy wrzucić do kartografa.


4. Wyszła kolejna rzecz
- Rzucanie bronią. Można nie można?
Każdą bronią można rzucić. Każda z broni miała mieć opis jak daleko, specjalizacje walki czekają po prostu na uzupełnienie. Trzeba więc się za to szybko zabrać. :D

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Czerwiec 2014, 23:45:36 »
No właśnie. Dzisiaj na arenie mi rzucali sztyletami <ignorant>

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Czerwiec 2014, 18:10:55 »
Ludzie często o to pytają myślę, że należy szczegółowo rozpisać specjalizacje walki np. zmienić we wpisie Możesz wykonać 1 finiszer na post. na Możesz wykonać 1 finiszer mieczami na post.. Czy jak wypisze to tak szczegółowo przy każdej broni to będzie zrozumiałe, że np. mając 50% w walce mieczem możemy raz zabić za jego pomocą i mając jednocześnie sztylety na 50% możemy zabić 1 przeciwnika sztyletem?

No to będzie chyba najlepsze rozwiązanie. Chociaż warto też wstawić przykład łopatologiczny:
"W przypadku walki dwiema identycznymi broniami, ilość finiszerów jest równa specjalizacji, którą posiada gracz. Finiszery nie podwajają się."
"W przypadku walki dwiema różnymi broniami ilość dopuszczalnych finiszerów jest równa sumie dopuszczalnych finiszerów obu broni podzielonych przez dwa." - żeby nie wyszły kwiatki gdzie gracz mając w jednej ręce topór a drugiej miecz potrafi zabić 6 przeciwników na raz.

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Niewolnictwo
Wydaje mi się, że wszystko jest w tym wpisie. Czy może masz jakieś sugestie jak zapisać to klarowniej?

-Dopisałbym punkt, że zakupując niewolnika gracz zobowiązany jest do założenia jego karty postaci wg podanego wzoru. Dopiero wtedy niewolnik może zostać uczony przez NPC.

Portale są ale nieaktywne. Myślę, że te odległości możemy wrzucić do kartografa.

Mebo mówił, że on się zajmie kartografem i uaktualnieniem, więc może jego trzeba tyknąć kijem, to zaproponuje odległości. ;]

Każdą bronią można rzucić. Każda z broni miała mieć opis jak daleko, specjalizacje walki czekają po prostu na uzupełnienie. Trzeba więc się za to szybko zabrać. :D

No i najprościej.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Czerwiec 2014, 18:26:26 »
Na razie poprawiłem ten wpis: http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Specjalizacje_walki
Sprawdzi ktoś po mnie?

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Czerwiec 2014, 18:29:12 »
Cytuj
Kostur
Możesz wykonać 3 finiszery kostur na post.
Możesz parować ciosy przeciwnika o tym samym lub mniejszym stopniu zaawansowania technik walki.

Tylko to zauważyłem

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Czerwiec 2014, 18:34:51 »
Dzięki za czujność. Poprawiłem.

Zaktualizowałem również wpis dotyczący mechaniki. Czy teraz zasady są zrozumiałe, czy dopisać więcej przykładów?
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Zasady_uczestnictwa_w_wyprawie

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Czerwiec 2014, 18:41:06 »
Cytuj
po opisie walki będziesz mógł ją podsumować zabiciem jednego przeciwnika za pomocą typem oręża miecz.
"za pomocą miecza" lub "za pomocą oręża typu miecz"

Cytuj
*Jeśli potrafisz podstawowe techniki walki bronią sieczną - miecz, oraz podstawowe techniki walki bronią sieczną - sztylet. W ekwipunku posiadasz broń typu miecz, oraz broń typu sztylet. W poście z walką możesz zabić łącznie 2 przeciwników.
"Jeśli znasz (...)" lub "Jeśli potrafisz posługiwać się bronią sieczną - miecz/mieczem na poziomie podstawowym [50%]"
W sumie to powinno być jedno zdanie.
"*Jeśli znasz podstawowe techniki walki bronią sieczną - miecz [50%] i podstawowe techniki walki bronią sieczną - sztylet [50%] oraz posiadasz w ekwipunku broń typu miecz i broń typu sztylet to w poście z walką możesz zabić łącznie 2 przeciwników."

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Czerwiec 2014, 18:44:13 »
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Niewolnictwo
Ogarnąłem wpis o karcie postaci.

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Zasady_uczestnictwa_w_wyprawie
Poprawiłem. Ale czy to jest zrozumiałe. W sensie czy już wszyscy rozumieją jak zliczane są finiszery?

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Czerwiec 2014, 21:15:05 »
W zależności od tego jaki posiadasz stopień zaawansowania danej specjalizacji walki możesz wykonać określoną liczbę finiszerów na post. Za finiszery uznajemy zabicie przeciwnika. W związku z tym posiadając specjalizację walki bronią sieczną w mieczu na poziomie [50%] po opisie walki będziesz mógł ją podsumować zabiciem jednego przeciwnika za pomocą typem oręża miecz. W przypadku bardziej rozwiniętej postaci ilość dostępnych dla Ciebie finiszerów wzrośnie. Możesz również posługiwać się kilkoma rodzajami broni wykorzystując więcej finiszerów w walce. Będziesz mógł wtedy opisywać zabicie więcej niż jednego przeciwnika na post.

Tutaj Ci mykło. Reszta jest spoko. Przejrzałem wszystko i git,

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Czerwiec 2014, 21:58:50 »
Poprawiłem. Jakbyś miał jeszcze jakieś błędy wyłapane zapodawaj. :D

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Czerwiec 2014, 22:10:14 »
W zależności od tego jaki posiadasz stopień zaawansowania danej specjalizacji walki możesz wykonać określoną liczbę finiszerów na post. Za finiszery uznajemy zabicie przeciwnika. W związku z tym posiadając specjalizację walki bronią sieczną w mieczu na poziomie [50%] po opisie walki będziesz mógł ją podsumować zabiciem jednego przeciwnika za pomocą typu oręża miecz. W przypadku bardziej rozwiniętej postaci ilość dostępnych dla Ciebie finiszerów wzrośnie. Możesz również posługiwać się kilkoma rodzajami broni wykorzystując więcej finiszerów w walce. Będziesz mógł wtedy opisywać zabicie więcej niż jednego przeciwnika na post.

"oręża typu miecz" jest bardziej po polsku, nie sądzisz?

Jeśli znasz podstawowe techniki walki bronią sieczną - miecz [50%] i podstawowe techniki walki bronią sieczną - sztylet [50%], oraz posiadasz w ekwipunku broń typu miecz i broń typu sztylet. To w poście z walką możesz zabić łącznie 2 przeciwników.

Mówiłem, że to powinno być jedno zdanie. Wywal kropkę i zrób małe "t". Jeżeli (...) to (...).

Generalnie mogę się gdzieś mylić albo mieć odmienne zdanie, ale wydaje mi się, że moja wersja jest lepsza, bo jest mojsza.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Czerwiec 2014, 22:26:40 »
Poprawione.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #34 dnia: 22 Czerwiec 2014, 11:59:51 »
Wyszła jeszcze jedna rzecz odnośnie opancerzenia. Warto by było wspomnieć na wikipedii o tym, że pod każdym rodzajem pancerza niepłyowego i płytowego znajdują się odpowiednie warstwy kaftanów i ubrań materiałowych, bo na logikę nikt nie ubierał pełnej płyty na gołe ciało. Tylko najpierw ubierało się kaftany a później płyty.
Albo wprowadźmy ubranie typu kaftan, które będzie kilkuwarstwowym ubraniem, który będziemy mogli założyć pod zbroję.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Czerwiec 2014, 12:19:25 »
Prościej będzie to po prostu zdefiniować w opisie tego typu opancerzenia. Ktoś z was zna się na tym na tyle, by sporządzić opis?

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Czerwiec 2014, 12:42:37 »
Prościej będzie to po prostu zdefiniować w opisie tego typu opancerzenia. Ktoś z was zna się na tym na tyle, by sporządzić opis?
Przy zbroi kolczej wyglądało to mniej więcej tak:
Pierwszy obrazek
Drugi obrazek

Widać tutaj coś w rodzaju czapeczki pod hełm - wystarczy w opisie zamieścić, że nosi się taką czapkę, a do napierśnika dałbym jakiś watowany kaftan i przeszywanicę. Na nogach też widać jakieś skórzane osłony, rodzaj spodni czy innych bryczesów.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Czerwiec 2014, 12:45:54 »
Potrafiłbyś to profesjonalnie sklecić w opis?

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Czerwiec 2014, 12:59:34 »
A nie prościej dodać po prostu do opisu kategorii.

Aby używać zbrój niepłytowych, trzeba opanować specjalizacje: używanie zbrój niepłytowych. Zbroje niepłytowe otrzymują bonus +2 do wytrzymałości materiału, z którego są wykuwane. Zbroje niepłytowe są odporne na ciosy rapiera, bez względu na materiał z jakiego zostały wykonane. Każdy element opancerzenia wyposażony jest w ochronną warstwę materiałową, zabezpieczającą używającego przed zadrapaniami i otarciami będącymi skutkiem kontaktu ciała z metalowymi elementów pancerza.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Czerwiec 2014, 15:28:25 »
A nie prościej dodać po prostu do opisu kategorii.

Aby używać zbrój niepłytowych, trzeba opanować specjalizacje: używanie zbrój niepłytowych. Zbroje niepłytowe otrzymują bonus +2 do wytrzymałości materiału, z którego są wykuwane. Zbroje niepłytowe są odporne na ciosy rapiera, bez względu na materiał z jakiego zostały wykonane. Każdy element opancerzenia wyposażony jest w ochronną warstwę materiałową, zabezpieczającą używającego przed zadrapaniami i otarciami będącymi skutkiem kontaktu ciała z metalowymi elementów pancerza.
O to mi chodziło. Dodałem:
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Samouczek_tworzenia_odzie%C5%84

Forum Tawerny Gothic

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Czerwiec 2014, 15:28:25 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top