Autor Wątek: Pomoc związana z grą  (Przeczytany 282408 razy)

Description:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #560 dnia: 11 Lipiec 2012, 18:46:15 »
Sumujesz wagę wszystkiego, co aktualnie masz na sobie - cały aktualnie używany sprzęt. Te 20kg to twój udźwig maksymalny.

Offline Jagusiaa

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 353
  • Reputacja: 547
  • Płeć: Kobieta
  • Se onr sverdar sitja hvass!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #561 dnia: 11 Lipiec 2012, 18:53:04 »
ubranie też ?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #561 dnia: 11 Lipiec 2012, 18:53:04 »

Offline Nessa

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2744
  • Reputacja: 3261
  • Płeć: Kobieta
  • Nuda :(
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #562 dnia: 11 Lipiec 2012, 18:53:58 »
+ masz "Używanie zbrój miękkich", więc:
Cytuj
Udźwig Twojej postaci rośnie o 5 kg.

ubranie też ?
Wszystko.

Offline Jagusiaa

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 353
  • Reputacja: 547
  • Płeć: Kobieta
  • Se onr sverdar sitja hvass!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #563 dnia: 11 Lipiec 2012, 18:57:44 »
+ masz "Używanie zbrój miękkich", więc:Wszystko.

No ,ale nie mam innego stroju, wiec i tak mam dodać 5 kg ? dziwne

Offline Nessa

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2744
  • Reputacja: 3261
  • Płeć: Kobieta
  • Nuda :(
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #564 dnia: 11 Lipiec 2012, 18:59:12 »
Nie wiem, czy się zrozumiałyśmy. Masz specjalizację "Używanie zbrój miękkich", która daje Ci bonus do udźwigu. Czyli zamiast maksymalnie 20kg, możesz unieść 25kg.

Offline Jagusiaa

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 353
  • Reputacja: 547
  • Płeć: Kobieta
  • Se onr sverdar sitja hvass!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #565 dnia: 11 Lipiec 2012, 19:03:45 »
Ah no tak. po prostu nie zrozumiałam.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #566 dnia: 11 Lipiec 2012, 19:17:58 »
Tak, waga Twojego ekwipunku.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #567 dnia: 11 Lipiec 2012, 19:38:21 »
Masz tam napisane:
Cytuj
Plik:Możesz wrzucić swój portret na wiki a tutaj podać nazwę pliku, pamiętaj jednak by był w formacie jpg i szerokości do 400px o nazwie "portret-twójnick"
Wysłałaś dwa pliki o nazwie "Dziewczyna_fantasy.jpg". W dodatku za duże bo o szerokości 510px.


Z tym, że nie wyświetla adresu z "plik" to błąd konfiguracji serwera. Pracuje nad tym.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #568 dnia: 14 Lipiec 2012, 16:32:32 »
Wraz z poprawą sprzętu pod nową łatę do marantu, dostałem następujący przedmiot.

Cytuj
Nazwa odzienia: napierśnik zakonnika
Rodzaj: napierśnik
Typ: zbroja niepłytowa
Wytrzymałość: 35
Opis: Wykuty z 9,5kg stali Valfdeńskiej.

Jak widzimy, ma on 35 punktów wytrzymałości. Potem jednak doszło info z góry, że muszę sobie odjąć 7 punktów. W rezultacie otrzymując to:

Cytuj
Nazwa odzienia: napierśnik zakonnika
Rodzaj: napierśnik
Typ: zbroja niepłytowa
Wytrzymałość: 27
Opis: Wykuty z 9,5kg stali Valfdeńskiej.

Jak jednak mam liczyć tę wytrzymałość, skoro w zasadach gry mam wyszczególnione:

Cytuj
Ostrość - 18
Obuch - 28
Wytrzymałość - 30
Waga sztabki - 0,95kg (95 dekagram)
Cena sztabki - 95 grzywien
Cena za dekagram stali - 1 grzywna

Statystyki materiałów są niepoprawione, ja źle odejmuję czy jak to w końcu jest? A może gdzieś popełniam błąd? Help.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #569 dnia: 14 Lipiec 2012, 16:36:15 »
Wkradł się bug ;/

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #570 dnia: 14 Lipiec 2012, 16:49:35 »
Wraz z poprawą sprzętu pod nową łatę do marantu, dostałem następujący przedmiot.

Jak widzimy, ma on 35 punktów wytrzymałości. Potem jednak doszło info z góry, że muszę sobie odjąć 7 punktów. W rezultacie otrzymując to:

Jak jednak mam liczyć tę wytrzymałość, skoro w zasadach gry mam wyszczególnione:

Statystyki materiałów są niepoprawione, ja źle odejmuję czy jak to w końcu jest? A może gdzieś popełniam błąd? Help.

Musiałem się walnąć przy konwersji Twoich statystyk i źle wpisać wytrzymałość. Powinno być 32.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #571 dnia: 14 Lipiec 2012, 16:53:43 »
Musiałem się walnąć przy konwersji Twoich statystyk i źle wpisać wytrzymałość. Powinno być 32.
Tylko nie jestem pewien, odejmować od tego te 8 pkt czy tylko poprawić w karcie postaci wartość?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #572 dnia: 14 Lipiec 2012, 17:14:51 »
Tylko nie jestem pewien, odejmować od tego te 8 pkt czy tylko poprawić w karcie postaci wartość?
Ostatecznie powinna wynosić 32 dla stali. 30 wytrzymałość stali +2 bonusu za zbroje niepłytową. Zawsze można sobie samemu sprawdzić, czy się nie walnąłem.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #573 dnia: 29 Lipiec 2012, 15:14:52 »
Mam 75% walki kosturem - czyli mogę zrobić 2 finiszery na post.

i

Jestem człowiekiem i znam koncentracje, czyli mogę wypowiedzieć 3 inkantacje zaklęć na post.

A więc. Atakuje mnie 5 wilków. Dwa zabijam kosturem. Trzy pozostałe zabijam trzy razy rzucając czar "Kamienne Zęby" (zadają 20pkt obrażeń, wilka wytrzymałość to 1pkt).

I posiadam jeszcze różdżkę Ognistej strzały... <ignorant>

To się rozumiem dodaje?



I kolejna sprawa która niszczy zabawę. Stoję i zaglądam przez okienko. MG daje mi do zrozumienia że słyszę za sobą warkot warkot, czyli za mną są wilki. Powiedzmy że w odległości 10 metrów. Jako że jestem w lesie, mój przeciwnik ma pierwszeństwo ataku. To znaczy że przez te 2-3 sekundy, zanim do mnie dobiegnie i pierwszy wykona atak, ja stoję jak debil i czekam na to, zamiast się obrócić, wypowiedzieć inkantacje i cisnąć w niego czar, skoro bez przeszkód zajmie mi to mniej czasu?



Niektóre czary wymagają użycia jednej lub obu rąk. Kostur jest dłonią oburęczną. Czasami może być zwieńczony kryształem który z tego co pamiętam umożliwia wypowiedzieć +1 inkantacji czaru z odpowiedniej szkoły. Ale skoro czary wymagają użycia rąk, to kostur powinien być na schowany, wiec bonus ucieka...



By napisać jednego posta z teoretycznie prostej walki (którego nie napisze, dopóki nie uzyskam odpowiedzi), musiałem otworzyć w praktyce 7 podstron z przeróżnymi zasadami by upewnić się czy nie popełnię żadnego błędu. To jest złe :(

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #574 dnia: 29 Lipiec 2012, 18:33:57 »
Mam 75% walki kosturem - czyli mogę zrobić 2 finiszery na post.
Owszem.


Jestem człowiekiem i znam koncentracje, czyli mogę wypowiedzieć 3 inkantacje zaklęć na post.
Tak 2 inkantacje z koncentracji i 1 inkantacja z potencjału magicznego co daje nam 3 inkantacje na post.


A więc. Atakuje mnie 5 wilków. Dwa zabijam kosturem. Trzy pozostałe zabijam trzy razy rzucając czar "Kamienne Zęby" (zadają 20pkt obrażeń, wilka wytrzymałość to 1pkt).

I posiadam jeszcze różdżkę Ognistej strzały... <ignorant>

To się rozumiem dodaje?
Owszem.


I kolejna sprawa która niszczy zabawę. Stoję i zaglądam przez okienko. MG daje mi do zrozumienia że słyszę za sobą warkot warkot, czyli za mną są wilki. Powiedzmy że w odległości 10 metrów. Jako że jestem w lesie, mój przeciwnik ma pierwszeństwo ataku. To znaczy że przez te 2-3 sekundy, zanim do mnie dobiegnie i pierwszy wykona atak, ja stoję jak debil i czekam na to, zamiast się obrócić, wypowiedzieć inkantacje i cisnąć w niego czar, skoro bez przeszkód zajmie mi to mniej czasu?
To błędna sytuacja. Jeśli jesteś w środowisku, w którym Twój przeciwnik ma pierwszeństwo ataku MG powinien tak przeprowadzić atak przeciwnika by nastąpił on z zaskoczenia. Jeśli MG tego nie robi, to błędnie interpretuje statystyki potwora.


Niektóre czary wymagają użycia jednej lub obu rąk. Kostur jest dłonią oburęczną. Czasami może być zwieńczony kryształem który z tego co pamiętam umożliwia wypowiedzieć +1 inkantacji czaru z odpowiedniej szkoły. Ale skoro czary wymagają użycia rąk, to kostur powinien być na schowany, wiec bonus ucieka...
I na tym to polega. Nie wzmocnisz się kosturem w przypadku potężnego zaklęcia, które wymaga obu wolnych rąk. Celowy zabieg zabezpieczający przepakowanie magów. Kostur służy głównie do wzmacniania tych słabszych zaklęć na jedną rękę.


By napisać jednego posta z teoretycznie prostej walki (którego nie napisze, dopóki nie uzyskam odpowiedzi), musiałem otworzyć w praktyce 7 podstron z przeróżnymi zasadami by upewnić się czy nie popełnię żadnego błędu. To jest złe :(
Ale zauważ, że teraz już to wiesz i będziesz o tym wiedział na przyszłość. Statystyki są nowe więc się dopiero do nich przyzwyczajasz. Z czasem będziesz już wiedział ile posiadasz finiszerów i inkantacji. Zależności są naprawdę proste. Mogę przygotować specjalną stronę na wiki, która zawierałaby zbiór tych informacji, swoiste FAQ. Napisz mi tylko co takie FAQ powinno według Ciebie zawierać i do jakich wpisów się odwoływać.

Offline Malavon

  • Krwawe Kruki
  • ***
  • Wiadomości: 1229
  • Reputacja: 1342
  • Płeć: Mężczyzna
  • Prawda broni się sama
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #575 dnia: 29 Lipiec 2012, 19:27:41 »
Elrondowi zdaje się chodziło o to że kostur jest oburęczny, więc jakoby trzymanie go wymaga obu rąk, co zatem idzie że jakby musimy go odłożyć nawet w przypadku zaklęć do których jest potrzebna jedna ręka. Przynajmniej ja tak zrozumiałem jego wypowiedź

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #576 dnia: 29 Lipiec 2012, 19:33:52 »
Elrondowi zdaje się chodziło o to że kostur jest oburęczny, więc jakoby trzymanie go wymaga obu rąk, co zatem idzie że jakby musimy go odłożyć nawet w przypadku zaklęć do których jest potrzebna jedna ręka. Przynajmniej ja tak zrozumiałem jego wypowiedź
Jest oburęczny w przypadku walki kosturem, w przypadku rzucania zaklęcia możemy trzymać kostur w jednej ręce.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #577 dnia: 29 Lipiec 2012, 19:37:16 »
Yhym.

I na tym to polega. Nie wzmocnisz się kosturem w przypadku potężnego zaklęcia, które wymaga obu wolnych rąk. Celowy zabieg zabezpieczający przepakowanie magów. Kostur służy głównie do wzmacniania tych słabszych zaklęć na jedną rękę.

Kamienne zęby - pierwszy czar ziemi, dwie dłonie.
Podmuch ognia - pierwszy czar ognia, dwie dłonie.
Granat magmy - drugi czar ognia, dwie dłonie.
Mroźna zamieć - pierwszy czar wody, dwie dłonie.

A wiec mówisz o podstawowych czarach... Hmm...

Ale zauważ, że teraz już to wiesz i będziesz o tym wiedział na przyszłość. Statystyki są nowe więc się dopiero do nich przyzwyczajasz. Z czasem będziesz już wiedział ile posiadasz finiszerów i inkantacji. Zależności są naprawdę proste. Mogę przygotować specjalną stronę na wiki, która zawierałaby zbiór tych informacji, swoiste FAQ. Napisz mi tylko co takie FAQ powinno według Ciebie zawierać i do jakich wpisów się odwoływać.

Teraz już wiem, ale i tak co chwila będę musiał patrzeć do Zasad. Nie zrobisz uszczuplonej wersji Zasad, to nie możliwe. Poza tym nowi i niedoświadczeni gracze przez natłok tego wszystkiego się po prostu zniechęcą. Jest tego po prostu zbyt wiele. Kiedyś gracz zwykle opisywał zabicie jednego czy dwóch przeciwników na post, niezależnie czy znał tylko podstawy czy był mistrzem. Gracz niedoświadczony był natomiast asekurowany przez MG. Granicą był zdrowy rozsądek i bat MG.


Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #578 dnia: 29 Lipiec 2012, 19:41:43 »
Yhym.

Kamienne zęby - pierwszy czar ziemi, dwie dłonie.
Podmuch ognia - pierwszy czar ognia, dwie dłonie.
Granat magmy - drugi czar ognia, dwie dłonie.
Mroźna zamieć - pierwszy czar wody, dwie dłonie.

A wiec mówisz o podstawowych czarach... Hmm...
Zobacz na współczynnik wytrzymałości. Słabe zaklęcia są jednoręczne.


Teraz już wiem, ale i tak co chwila będę musiał patrzeć do Zasad. Nie zrobisz uszczuplonej wersji Zasad, to nie możliwe. Poza tym nowi i niedoświadczeni gracze przez natłok tego wszystkiego się po prostu zniechęcą. Jest tego po prostu zbyt wiele. Kiedyś gracz zwykle opisywał zabicie jednego czy dwóch przeciwników na post, niezależnie czy znał tylko podstawy czy był mistrzem. Gracz niedoświadczony był natomiast asekurowany przez MG. Granicą był zdrowy rozsądek i bat MG.
50 - 1 finiszer, 75 - 2 finiszery, 100 - 3 finiszery. Wyjątkowo skomplikowane. Gracz na początku rozgrywki nie ma tylu statystyk co Ty, bo nie posiada tylu umiejętności i specjalizacji. Uczy się tego wraz z rozgrywką. Ty masz trudniej, bo musisz ogarnąć zmiany, które zaszły w systemie. Ale jak napisałem. Już powoli zaczynasz ogarniać, bo wystarczy to przeczytać raz czy dwa i się zapamiętuje. To nie są takie skomplikowane rzeczy, policzyć do 3 dla finiszerów i  6 dla inkantacji. :P

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #579 dnia: 29 Lipiec 2012, 20:04:36 »
E tam. Zabija ducha gry. Teraz zamiast ruszyć wyobraźnią, wystarczy zajrzeć do "Zasad".

Forum Tawerny Gothic

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #579 dnia: 29 Lipiec 2012, 20:04:36 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything