Moim skromnym zdaniem chaptery wprowadzą stary dobry klimat Gothic'a i może znów poczujemy RPG'a
W G3 zrezygnowano z rozdziałów i dlatego wydaje mi się że tworzy on bardziej klimaty TPP niż RPG...oczywiście przy chapterach nie będzie to zaraz jakieś NeverWinter Nights czy Baldur's Gate i nadal Gothic zostanie mieszanką TPP z RPG, ale sądzę że to dobry pomysł.
Rozdziały są chyba też dobrym rozwiązaniem dla engine'u gry i samej optymalizacji...mniej doczytywania na bierząco - wszystko będzie bardziej złożone i podzielone, poszczególne elementy fabuły będą dołączane wraz z kolejnymi rozdziałami i nie będzie chaosu, który czasami wyczuwać można było w G3 xP
I wbrew pozorom niektórych...Rozdziały wcale nie muszą odrazu zakładać że będziemy mieli tylko 1 ścieżkę do przekroczenia (a mianowicie tą dobrą). W Jade Empire np. także mamy podział na rozdziały, a mimo to możemy śmiało decydować o swoim ukierunkowaniu. Tym bardziej odcięcie graczy od wyboru stron było by krokiem wstecz dla SpellBound'u i Gothica...a tego raczej twórcy by nie chcieli.