Dobra, ponieważ siedzenie przy kompie jest lepsze niż spanie to napiszę taki luźny zbiór myśli o całym modzie. Od razu uprzedzam, że będzie tutaj dużo spoilerów, więc jak ktoś nie grał, niech ma to na uwadze.
Obóz przy kopalni.Jest moim zdaniem za duży. Wszechobecna wrogość strażników - mogę zrozumieć, niektóre teksty jednak zbyt dziecinne, zbyt wulgarne. Przeczytałem poprzednie posty połowicznie, to jednak wasz mod, jeśli wam tak pasowało, ok
Osobiście te "sztuczne" dialogi w Gothicu mnie się zawsze podobały. No ok, wystarczy już w kwestii języka. Rozśmieszyła mnie nowa waluta w kolonii - piwa
widać że gra od Polaków dla Polaków
zbroja za 150 piw, haha, to mi się podobało.
Obóz fanatykówCiekawy motyw. Uważam też, że to dobrze, że obóz był taki mały. Fanatyków było niewielu, więc budować jakiejś nowej twierdzy dla nich nie widzę sensu. Ciekawe postacie jak i zadania.
Obóz przemytnikówSpędziłem tam najmniej czasu. Jakoś ci mi się nie spodobali absolutnie. Tutaj jeszcze miałem trochę zamieszania, bo trafiłem do nich dopiero w 3 akcie, jak szukałem kamieni ogniskujących. Diego mi się zaciął, bo nie było opcji dialogowej że kamień zabrali przemytnicy. Tak biegałem jak głupi koło kanionu, aż wyczytałem w solucji, że warto w końcu przemytników odwiedzić, dalej skrypty ruszyły.
PradawniGłówny wątek dodatku (chyba) ale przesadzony moim zdaniem. Osobiście uważam, że za bardzo namieszaliście w mitologii świata Gothica. Są też pewne nieporozumienia, raz pradawni są ukazywani jako super potężni, do końca nie wiadomo czy to śmiertelnicy czy nie, a tu wpadają orkowie i gobliny i zabijają większość. Tak samo z dialogami, niektóre też raziły, po pierwsze, o wiele, wiele za długie a po drugie trochę, no jak to wyrazić, dziecinne może. Raz bóstwo nie pozwala mi się w ogóle odzywać, muszę kiwać głową na potwierdzenie, a drugim razem używa jakiegoś beznadziejnego chamskiego zwrotu żebym to ja rzekomo "go zrozumiał, bo taki głupi śmiertelnik jestem". Bóstwo to bóstwo, jakkolwiek dowcipny mod by nie był, niektóre dialogi są przesadzone. No ale znowu wybuchnie zaraz wojna, nie podoba się to nie graj
Ano, i ta wyuzdana Eline, czy coś w ten deseń. Hm... co kto lubi
Ciekawe motywy- hełmy - są brzydkie, dlatego ich nie używałem. Ale samo ich wprowadzenie jest ciekawe.
- grałem na kodach, bo dla mnie gothic jest zbyt zbugowany żebym się bawił nie na kodach [pozdrawiam Gorna w wolnej kopalni], ale widziałem że poziom trudności jest znacznie podniesiony. Znowu co kto lubi, ja wolałbym jeszcze jego obniżenie =D Ale szybko można nałapać bardzo dobrych broni. Ten zamrażający mieczyk był całkiem niezły.
- zmiany w środowisku, że tak to nazwę
* fanatycy wracający do obozu bractwa po śmierci Yberiona
* nowicjusze po powrocie fanatyków mają nowe dialogi po daniu 'jak leci' - bardzo fajny smaczek
- nowe zadania od starych postaci. Bardzo mi się podobało np. rozwinięcie wątku Złego. W oryginale dawał nam taką prostą misję, a tutaj proszę, jak rozbudowane.
- śmerć ur-shaka, atak na miasto orków, droga z świątynnymi strażnikami do obozu orków [więc jednak cholera do przejęcia wolnej kopalni można było dać więcej ludzi? :O]
- dubbing...
to raczej tak pośrednio, bo część głosów nie pasuje jak nie wiem, ale rozumiem że w tej kwestii musieliście liczyć na pomoc z zewnątrz, wiem że praca w grupie wolontariuszy to katorga
Nieciekawe motywy - w 4 rozdziale w czasie wojny obozów, obóz przy kopalni się nie zmienił. Nie wiem czy tak było tylko u mnie, ale w starym obozie bramy były zamknięte a przy kopalni witali mnie z otwartymi ramionami. Mało tego, krata od kopalni była otwarta. To już w ogóle głupota moim zdaniem.
- bitwa w mieście orków trochę się popsuła. Bo tak, część ludzi została na początku, część poszła. Wielki ork nie pokazał mi się od razu, część została wybita przez tych nieśmiertelnych orków, później pojawił się wielki ork, wybił część moich [przywódca łowców orków stał się śmiertelnych więc szybko padł]. W sumie stanęło na tym, że próbowałem zdjąć figurkę telekinezą, siekał mnie ork olbrzym, a połowa łowców orków stała na samym wejściu, reszta martwa. All thanks to cheat god
Ogólnie, jestem pod wrażeniem, wykonaliście obywatele kawał dobrej roboty. Naprawdę mod przedłużył rozgrywkę, urozmaicił. Bardzo fajnie że pozmienialiście niektóre stare zadania, a nie tylko dodaliście nowe i nowe postacie. Takich zabiegów więcej. Dodałbym pewnie jeszcze wiele, ale i tak się rozpisałem a o reszcie zwyczajnie zapomniałem
Pozdrawiam.