Można w tym celu pogrzebać w panelu sterowania Nvidia/ATI i tam dostosować ustawienia grafiki i wydajności do gier. Można się też pobawić z plikiem g3. ini, w którym można zmienić następujące linijki:
1. Odległość z jakiej widać trawę
* VegetationAdmin.ViewRange=3500.0
Najlepiej (względnie) zamienić to na 6500.0 lub wyżej.
2. Renderowanie postaci i stworzeń (odległość)
* Entity.ROI=4000.0
Zamienić na 8000.0 aby podwoić odległość.
3. Renderowanie obiektów i przedmiotów
* ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_High=0. 008
* ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_High=30 0.0
* ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_High=300.0
Pierwsza wartość na 0.016
Druga wartość na 600.0
Trzecia wartość na 5000.0
4. ”Odsuwanie” zamglenia obiektów w oddali
* Render.DOFStart=1000.0
* Render.DOFEnd=8000.0
Pierwsza wartość na 4000.0
Druga wartość na 12000.0
5. Odległość zmiany tekstur na te z lepszą jakością
* DistanceHigh.fFarClippingPlane_High=10000.0
* DistanceHigh.fFarClippingPlane_Medium=8000.0
* DistanceHigh.fFarClippingPlane_Low=6000.0
Aby oddalić granicę zamglenia, należy zwiększać te wartości, tak, by zawsze była miedzy nimi różnica 2000, np. 1. 12000, 2. 10000, 3. 8000.