PORADNIK DLA ZÂŁODZIei I
OPRYSZKĂW W GOTHIC IICzytając ten poradnik posiądziesz wiedze złodzieja, różne miejsca które się najlepiej okrada i oczywiście jak do nich się dostać.
PRZECZYTAJ!!
Pozwalam na kopiowanie i wklajanie pliku do swojego komputera. RADA: Jeśli jasteś za miękki i nie potrafisz zakraść się do farmy Lobarta po ubranie to raczej nie czytaj tego poradnika. [bo poco wydawać kase i pracować w polu jak można ukraść
] I ten poradnik jest dla ludzi grających bez kodów jeśli grasz z kodami to tego nie czytaj. I pamiętaj nie poruszaj się dzięki kodowi z literą "k" czy tam "F8" bo dzięki tym kodom możesz się dostać praktycznie wszędzie.
SPIS TREÂŚCI.............................................
1.Porady na początek i jakie najlepiej nosić rzeczy
2.Miejsca które warto okraść
3.Jak się dostać do niektórych miejsc
4.Wstąpienie do gildii złodziei
PORADY I JAKIE NAJLEPIEJ NOSIĂ RZECZYNa początek najlepiej jest nosić broń jednoręczną, jeśli ktoś ma Noc Kruka to tą bronią może być nóż na wilki
ale dobrą też będzie miecz (taki podobny do rapierka
). Między szlakiem Khorinis a Farmą Onara jest rozbity wóz właśnie tam też jest dobra broń na początek, wilczy kieł ma 45 ataku a wymaga niewiele siły. Każdy złodziej powinien nosić kilka zwojów czarów miedzy innymi: sen,strach, przemiana w ..........(najlepiej zwierze nie walczące, takie zwoje można kupić u świra alchemika w porcie [z nim jest qest na taki zwój: zapomnienie] <<< ten zwój też opłaca się nawet mieć. ÂŁuk jedna z wielu rzeczy którą może posiadać złodziej pamiętaj 'może' a nie musi (ale opłaca się mieć bo można ubić kogoś z dachu albo jakiejś innej kryjówki np. drzewo ' na niektóre da się wejść', mur z Khorinis. A teraz już o złodziejstwie na początku w Nocy Kruka jest Cavalorn, po wykonaniu qesta z nim może nauczyć nas strzelać z łuku i skradać się. Uczymy się skradania i włamujemy do różnych miejsc. Do miasta łatwo się dostać, wystarczy porozmawiać z Malethem i ukraść z farmy Lobarta sakiewki ze złotem i ubranie farmera. Do miasta idziemy i mówimy że chcemy się dostać do kowala i naprawić swój ekwipunek. Jeśli ktoś ma Noc Kruka to wraca się do Grega i oddaje mu Ubranie Farmera a ten nam płaci złotkiem. Idziemy do miasta i potem do Zurisa na targowisku i kupujemy u niego zwój z czarem "sen". ÂŚpimy do północy potem wychodzimy pod tą brame którą weszliśmy pierwszy raz i tam będzie stać strażnik do magazynu. Usypiamy go i szybko idziemy do skrzynek z rzeczami, w nich znajdziemy Skórzany Strój który zakładamy a resztę można sprzedać. Lub zjeść :O bo będą tam kiełbaski. No i jeszcze jak wyjść z magazynu, to wchodzimy na szkrzynie a potem na mur z którego zeskakujemy. I mamy ubranko broń mówiłem znajdziemy między drogą Khorinis a Farmą Onara miecz wyjmujemy z rozwalonego powozu i będzie tam kilka rzeczy. Jeśli ktoś nie ma Nocy Kruka to skradania może się nauczyć u Bartroka ale potem opowiem o gildii złodziei to tam też facet uczy.
MIEJSCA KTĂRE WARTO OKRAÂŚĂOczywiście Khorinis jak słyszymy z pogłosek to jedno z najbogatszych miast i dlatego zbiega się tam tyle złodziei. Na początek najlepiej jest po okradać mieszkańców dolnego miasta, Np. u lichwiarza można ukraść złoty talerz, puchar, Krwawy Puchar i kilka drobnostek. Warto zajrzeć do Czerwonej Latarni ukraść Bromorowi klucz do pokoju, otworzyć drzwi do jego pokoju i skradając się wejść tam i go po okradać. Oczywiście w nocy można zajrzeć do Królewskiej Galery (takiego statku dużego). Wiadomo że na ten statek wchodzą tylko paladyni ale tutaj będzie wyjątek MY DO NIEGO SIĂ DOSTANIEMY ( ale o tym w 3 części). Następnie warto oczyścić ze złota dolną część miasta
. 200 sztuk złota ma Valentino, jeśli chcemy to możemy go pobić nie wbijać mu miecza do brzucha ale wpierw bierzemy u dziwaka z portu zwój z czarem i go używamy na śwince doświadczalnej (Valentinie).
Bierzemy złoto i klucz, następnie idziemy do dziwaka i mówimy że zadziałało i kupujemy sobie u niego zwoje przemiany w zwierzę (najlepiej niebojowe: chrząszcz, owca, itd. ale przydadzą się szybkie zwierzątka czyli jaszczurka, zębacz, itd.)
Można okraść kilku czeladników i Zurisa w nocy. Górne miasto to chyba najbogatsze więc będzie rajem dla złodziei ale jedno ALE: [
font="Times New Roman"]Strzeżcie się strażników miasta
bo gdy wzrok ich dosięgnie waszego
ciała, wnet poznacie mrok lochu.
Z doświadczenia Oliviera.[/font]Oczywiscie to dla nas mały problem bo mamy pewien czar a nawet kilka, między innymi: Sen, strach, przyzwanie goblina szkieleta, przyzwanie szkieleta, przemiana w owcę. I górne miasto też możemy już po okradać ze złotka.
JAK SIĂ DOSTAĂ DO NIEKTĂRYCH MIEJSCCzytając ten rozdział dowiesz się jak dojść do górnego miasta nie będąc: strażnikiem, magiem czy najemnikiem. Czy np. na statek paladynów
albo do klasztoru.
Wejście do górnego miasta:
Podchodzimy do tych paladynów co stoją przy bramie tak żeby nie mogły do nas się odezwać, że nie możemy wejść bo nie jesteśmy obywatelami. Stajemy bokiem do nich i naciskamy "a" lub "d" jeśli stoimy z drugiej strony. I ciągle biegniemy bokiem w bramę dopóki nie będziemy w bezpiecznej odległośći od paladynów. Podczas całego biegu będziemy mieli włączone okienko rozmowy to naciskamy pod koniec " KONIEC" i już jesteśmy w górnym mieście.
Wejście na statek paladynów:
Chyba każdy wie gdzie jest ten statek, gdy tam już będziemy widać obok wielki dźwig na który wchodzimy od strony lewej i potem włazimy na te wydłużoną deskę z której skaczemy na statek. (uwaga!!! Paladyni alarmują kiedy cię zobaczą więc przydałby się jakiś porządny czar).
Wejście do klasztoru [uwaga trudniej o wyjście]:
Gdy jesteśmy na moście prowadzącym do klasztoru idziemy prosto w stronę klasztoru, potem skręcamy w prawo i wskakujemy na skałki po których kolejno wchodzimy na dach. Z dachu możemy zeskoczyć. (UWAGA zapiszcie grę przed skokiem bo jeszcze nie wykombinowałem ucieczki z klasztoru), no chybaże jesteśmy jednymi z nowicjuszy to wtedy nawet możemy ze skał nie korzystać...
WSTÂĄPIENIE DO GILDII ZÂŁODZIeiIdziemy do karczmy w porcie i rozmawiamy z będącym w niej karczmarzem, mówimy że chcemy od niego informacje po tej kolejności targujemy się z nim do 6 sztuk złota. Pytamy czy w porcie są jakieś miejsca do pracy, potem pytamy czy w porcie nie ma jakichś specjalnych zadań, ten poleca nam Nagura. Rozmawiamy z Nagurem, on powie nam że zabił wysłannika Baltrama i rozmawiamy z nim do końca. Idziemy do lorda Andre w koszarach i mówimy mu o sytuacji, dostajemy nagrodę i idziemy do Karczmy. Karczmarz mówi nam że jakiś mężczyzna chce się z nami spotkać jest on za domem Halvora (gościa który sprzedaje ryby w porcie). Kupujemy jakiś dobry czar może niem być np. 3 Kule ognia, Ognisty deszcz [nie przesadziłem?],Błyskawica,Grom
... Gdy zabijemy tego Gościa który nazywa się Atylla (słabsi: najlepiej zabić go nie rozmawiając). W jego ekwipunku będzie klucz do kanałów którego zabieramy. W następnej kolejności idziemy do miejsca w którym stoi[stał] Lares i zchodzimy w dół do morza, płynąc w prawo i nie oddalając się od brzegu powinniśmy zobaczyć tunel w który włazimy używając klucza. W tunelu będzie kilka szczurów zabijamy ich albo uciekamy (zależy bo słabsi nie zabiją 4 czy 5 naraz) chodząc tunelami zobaczymy goscia i rozmawiamy z nim, NIE MĂWCIE ÂŻE CHCECIE GO ZABIĂ!!! Idziemy za nim do pokoju w którym rozmawiamy z kobietą o imieniu Cassia... dalej będziecie wiedzieli o co chodzi... tylko przed tym zadaniem co was czeka nauczcie się skradać i otwierać wytrychem.
To już koniec poradnika... miłego okradania
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników gothica, skradania się i okradania... oczywiście w gothicu