Autor Wątek: Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2  (Przeczytany 8592 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złodziej GARRET

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« dnia: 19 Maj 2008, 16:34:46 »
PORADNIK DLA ZÂŁODZIei I
                           OPRYSZKÓW W GOTHIC II


Czytając ten poradnik posiądziesz wiedze złodzieja, różne miejsca które się najlepiej okrada i oczywiście jak do nich się dostać.
PRZECZYTAJ!!
Pozwalam na kopiowanie i wklajanie pliku do swojego komputera. RADA: Jeśli jasteś za miękki i nie potrafisz zakraść się do farmy Lobarta po ubranie to raczej nie czytaj tego poradnika. [bo poco wydawać kase i pracować w polu jak można ukraść ;)] I ten poradnik jest dla ludzi grających bez kodów jeśli grasz z kodami to tego nie czytaj. I pamiętaj nie poruszaj się dzięki kodowi z literą "k" czy tam "F8" bo dzięki tym kodom możesz się dostać praktycznie wszędzie.
SPIS TREÂŚCI.............................................
1.Porady na początek i jakie najlepiej nosić rzeczy
2.Miejsca które warto okraść
3.Jak się dostać do niektórych miejsc
4.Wstąpienie do gildii złodziei

PORADY I JAKIE NAJLEPIEJ NOSIÆ RZECZY
Na początek najlepiej jest nosić broń jednoręczną, jeśli ktoś ma Noc Kruka to tą bronią może być nóż na wilki
ale dobrą też będzie miecz (taki podobny do rapierka :D). Między szlakiem Khorinis a Farmą Onara jest rozbity wóz właśnie tam też jest dobra broń na początek, wilczy kieł ma 45 ataku a wymaga niewiele siły. Każdy złodziej powinien nosić kilka zwojów czarów miedzy innymi: sen,strach, przemiana w ..........(najlepiej zwierze nie walczące, takie zwoje można kupić u świra alchemika w porcie [z nim jest qest na taki zwój: zapomnienie] <<< ten zwój też opłaca się nawet mieć. ÂŁuk jedna z wielu rzeczy którą może posiadać złodziej pamiętaj 'może' a nie musi (ale opłaca się mieć bo można ubić kogoś z dachu albo jakiejś innej kryjówki np. drzewo ' na niektóre da się wejść', mur z Khorinis. A teraz już o złodziejstwie na początku w Nocy Kruka jest Cavalorn, po wykonaniu qesta z nim może nauczyć nas strzelać z łuku i skradać się. Uczymy się skradania i włamujemy do różnych miejsc. Do miasta łatwo się dostać, wystarczy porozmawiać z Malethem i ukraść z farmy Lobarta sakiewki ze złotem i ubranie farmera. Do miasta idziemy i mówimy że chcemy się dostać do kowala i naprawić swój ekwipunek. Jeśli ktoś ma Noc Kruka to wraca się do Grega i oddaje mu Ubranie Farmera a ten nam płaci złotkiem. Idziemy do miasta i potem do Zurisa na targowisku i kupujemy u niego zwój z czarem "sen". ÂŚpimy do północy potem wychodzimy pod tą brame którą weszliśmy pierwszy raz i tam będzie stać strażnik do magazynu. Usypiamy go i szybko idziemy do skrzynek z rzeczami, w nich znajdziemy Skórzany Strój który zakładamy a resztę można sprzedać. Lub zjeść :O bo będą tam kiełbaski. No i jeszcze jak wyjść z magazynu, to wchodzimy na szkrzynie a potem na mur z którego zeskakujemy. I mamy ubranko broń mówiłem znajdziemy między drogą Khorinis a Farmą Onara miecz wyjmujemy z rozwalonego powozu i będzie tam kilka rzeczy. Jeśli ktoś nie ma Nocy Kruka to skradania może się nauczyć u  Bartroka ale potem opowiem o gildii złodziei to tam też facet uczy.

MIEJSCA KTÓRE WARTO OKRA¦Æ
Oczywiście Khorinis jak słyszymy z pogłosek to jedno z najbogatszych miast i dlatego zbiega się tam tyle złodziei. Na początek najlepiej jest po okradać mieszkańców dolnego miasta, Np. u lichwiarza można ukraść złoty talerz, puchar, Krwawy Puchar i kilka drobnostek. Warto zajrzeć do Czerwonej Latarni ukraść Bromorowi klucz do pokoju, otworzyć drzwi do jego pokoju i skradając się wejść tam i go po okradać. Oczywiście w nocy można zajrzeć do Królewskiej Galery (takiego statku dużego). Wiadomo że na ten statek wchodzą tylko paladyni ale tutaj będzie wyjątek MY DO NIEGO SIÊ DOSTANIEMY ( ale o tym w 3 części). Następnie warto oczyścić ze złota dolną część miasta :D. 200 sztuk złota ma Valentino, jeśli chcemy to możemy go pobić nie wbijać mu miecza do brzucha ale wpierw bierzemy u dziwaka z portu zwój z czarem i go używamy na śwince doświadczalnej (Valentinie).
Bierzemy złoto i klucz, następnie idziemy do dziwaka i mówimy że zadziałało i kupujemy sobie u niego zwoje przemiany w zwierzę (najlepiej niebojowe: chrząszcz, owca, itd. ale przydadzą się szybkie zwierzątka czyli jaszczurka, zębacz, itd.)
Można okraść kilku czeladników i Zurisa w nocy. Górne miasto to chyba najbogatsze więc będzie rajem dla złodziei ale jedno ALE:                [font="Times New Roman"]Strzeżcie się strażników miasta
                     bo gdy wzrok ich dosięgnie waszego
                         ciała, wnet poznacie mrok lochu.
                                                       Z doświadczenia Oliviera.[/font]


Oczywiscie to dla nas mały problem bo mamy pewien czar a nawet kilka, między innymi: Sen, strach, przyzwanie goblina szkieleta, przyzwanie szkieleta, przemiana w owcę. I górne miasto też możemy już po okradać ze złotka.

JAK SIÊ DOSTAÆ DO NIEKTÓRYCH MIEJSC
Czytając ten rozdział dowiesz się jak dojść do górnego miasta nie będąc: strażnikiem, magiem czy najemnikiem. Czy np. na statek paladynów ;) albo do klasztoru.
Wejście do górnego miasta:
Podchodzimy do tych paladynów co stoją przy bramie tak żeby nie mogły do nas się odezwać, że nie możemy wejść bo nie jesteśmy obywatelami. Stajemy bokiem do nich i naciskamy "a" lub "d" jeśli stoimy z drugiej strony. I ciągle biegniemy bokiem w bramę dopóki nie będziemy w bezpiecznej odległośći od paladynów. Podczas całego biegu będziemy mieli włączone okienko rozmowy to naciskamy pod koniec " KONIEC" i już jesteśmy w górnym mieście.
Wejście na statek paladynów:
Chyba każdy wie gdzie jest ten statek, gdy tam już będziemy widać obok wielki dźwig na który wchodzimy od strony lewej i potem włazimy na te wydłużoną deskę z której skaczemy na statek. (uwaga!!! Paladyni alarmują kiedy cię zobaczą więc przydałby się jakiś porządny czar).
Wejście do klasztoru [uwaga trudniej o wyjście]:
Gdy jesteśmy na moście prowadzącym do klasztoru idziemy prosto w stronę klasztoru, potem skręcamy w prawo i wskakujemy na skałki po których kolejno wchodzimy na dach. Z dachu możemy zeskoczyć. (UWAGA zapiszcie grę przed skokiem bo jeszcze nie wykombinowałem ucieczki z klasztoru), no chybaże jesteśmy jednymi z nowicjuszy to wtedy nawet możemy ze skał nie korzystać...

WSTÂĄPIENIE DO GILDII ZÂŁODZIei
Idziemy do karczmy w porcie i rozmawiamy z będącym w niej karczmarzem, mówimy że chcemy od niego informacje po tej kolejności targujemy się z nim do 6 sztuk złota. Pytamy czy w porcie są jakieś miejsca do pracy, potem pytamy czy w porcie nie ma jakichś specjalnych zadań, ten poleca nam Nagura. Rozmawiamy z Nagurem, on powie nam że zabił wysłannika Baltrama i rozmawiamy z nim do końca. Idziemy do lorda Andre w koszarach i mówimy mu o sytuacji, dostajemy nagrodę i idziemy do Karczmy. Karczmarz mówi nam że jakiś mężczyzna chce się z nami spotkać jest on za domem Halvora (gościa który sprzedaje ryby w porcie). Kupujemy jakiś dobry czar może niem być np. 3 Kule ognia, Ognisty deszcz [nie przesadziłem?],Błyskawica,Grom :D... Gdy zabijemy tego Gościa który nazywa się Atylla (słabsi: najlepiej zabić go nie rozmawiając). W jego ekwipunku będzie klucz do kanałów którego zabieramy. W następnej kolejności idziemy do miejsca w którym stoi[stał] Lares i zchodzimy w dół do morza, płynąc w prawo i nie oddalając się od brzegu powinniśmy zobaczyć tunel w który włazimy używając klucza. W tunelu będzie kilka szczurów zabijamy ich albo uciekamy (zależy bo słabsi nie zabiją 4 czy 5 naraz) chodząc tunelami zobaczymy goscia i rozmawiamy z nim, NIE MÓWCIE ÂŻE CHCECIE GO ZABIÆ!!! Idziemy za nim do pokoju w którym rozmawiamy z kobietą o imieniu Cassia... dalej będziecie wiedzieli o co chodzi... tylko przed tym zadaniem co was czeka nauczcie się skradać i otwierać wytrychem.
To już koniec poradnika... miłego okradania :)

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników gothica, skradania się i okradania... oczywiście w gothicu :D
« Ostatnia zmiana: 02 Lipiec 2012, 13:02:46 wysłana przez Isentor »

Offline Serail

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Reputacja: -231
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wyczesana opowieść, wodzu
Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Maj 2008, 17:00:17 »
Myślę, że każdy fan gry wie jak się skradać i jakie atrybuty powinien rozwijać, jeżeli chce być mistrzem w złodziejskim fachu, a teraz o formie poradnika, mianowicie błędy interpunkcyjne, których w całej pracy jest masa przeszkadzają w czytaniu, a przez to niektóre zdania stają się niezrozumiałe, gramatyka stoi na dobrym poziomie, więc nie mogę się do tego przyczepić, a teraz główny mankament twojego "poradnika", nie dowiadujemy się z niego u kogo można nabyć umiejętność okradania kieszonkowego i innych umiejętności złodziejskich (jeżeli twój poradnik ma być profesjonalny, to wypisz wszystkich nauczycieli zręczności, otwierania szkrzyń, itd.), niektóre elementy masz napisane bez szczegółów, także jeśli jakiś gracz chciałby skorzystać z twojego poradnika, to w niektórych miejscach miałby problem, wymieniłeś również tylko jeden sposób na dołączenie do gildi złodziei, po drugie jeden z rozdziałów poradnika jest bezsensowny, ponieważ do każdego z tych miejsc prędzej czy później się dostaniemy. Chciałeś komentarzy, to masz.

Forum Tawerny Gothic

Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Maj 2008, 17:00:17 »

Offline TomekLP

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 167
  • Reputacja: -2
  • Płeć: Mężczyzna
Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Maj 2008, 17:04:06 »
No fajny poradnik dla tych co przygode z gothicem zaczynaja jednak ja mam jedno zastrzerzenie. Dotyczy ono wstapienia do gildi zlodziei. Moim zdaniem o wiele lepiej jest czlonkow gilgi nie wydawac strazy (czyli przyniesc paczke nagurowi, nie wsypywac rengaru, oddac list halvorowi). Wtedy po przylaczeniu halvor skupuje od nas srebro za wyzsza cene, a rengaru za darmo (bez punktow nauki) daje troszeczke zrecznosci.

Offline metez

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Maj 2008, 17:12:16 »
Co to tego jak się wydostać z klasztoru to po prostu idziemy do Goraxa i zaczynamy z nim handlować i on powinien mieć klucz do drzwi. A co do poradnika to jest naprawdę fajny.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Maj 2008, 17:49:09 »
Fajnie napisany poradnik. Tym który z Gothic 2 zaczynają może się naprawdę przydać, ale tak jak ja to to wszystko znam już na pamięć, a i bym coś zmienił. Po co od razu kraść ciuchy z farmy, lepiej najpierw popracować (exp) a potem je zwinąć, ale poradnik dobrze napisany, gratuluje cierpliwości!

PzDr

Offline Gorion

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 200
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Maj 2008, 18:09:34 »
Oprócz błędów stylistycznych, wszystko cacy.
Cytuj
Bierzemy złoto i klucz, następnie idziemy do dziwaka i mówimy że zadziałało i kupujemy sobie u niego zwoje przemiany w zwierzę (najlepiej niebojowe: chrząszcz, owca, itd. ale przydadzą się szybkie zwierzątka czyli jaszczurka, zębacz, itd.)
Czy mógłbyś powiedzieć mi gdzie w GII możemy dostać zwój przemiany w chrząszcza?
Ja się z takowym nie spotkałem.

Offline Airyx

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Reputacja: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • D'hara!
Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Maj 2008, 20:23:08 »
No tak, tak, co prawda nie wyczytałem w tym poradniku niczego, czego bym wcześniej nie wiedział, ale dla początkujących może się on okazać bardzo pomocny. Jak dla mnie to ten tekst powinien znaleźć się w dziale twórczość własna. A że tam nie jest, to nie mam zamiaru oceniać go jak na lekcji polskiego, tzn. orografia, interpunkcja i inne takie. Powiem tylko, że jako poradnik dla początkujących złodziei jest ok.

Forum Tawerny Gothic

Poradnik dla złodziei i opryszków w Gothic 2
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Maj 2008, 20:23:08 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything