Strefa moddingu gier Gothic > Modding i game development

Podstawy spacera [FAQ]

(1/5) > >>

Tak Ogrodnik:
WSTÊP
W Spacerze można stworzyć nie tylko elementy statyczne (tzn. drzewa, palisady, stoły, i tak dalej), ale także rzeczy użytkowe takie jak łóżko. Napiszę także jak przenosić przedmioty, czego nie zauważtyłem w tutorialu o wstawianiu vobów. No i jeszcze itemy, które można w grze podnieść. Po prostu część tego, co powinien wiedzieć newbie. Aaaa... Byłbym zapomniał. Polecam ściągnąć voblidder, jest to zbiór obrazków ukazujących meshe o nazwach takich samych jak ich. Bardzo przydatne.
Na wstępie zaznaczam, że większa część rzeczy, które tu zamieszczę, jest sklejką porad od Aerona (Lusi) zamieszczonych w Prywatnych Wiadomościach wysyłanych do mnie. Chciałem mu tu za to podziękować. Bez niego nie potrafiłbym niczego zrobić w Spacerze. Nawet ten tutorial by nie istniał. No dobra. Koniec pierdół i zabieramy się do roboty.

MYSZKA CHODZI ZA SZYBKO?
To taka mała rada.
Wystarczy wejść w menu 'Settings', potem w 'General' (pol: Ustawienia > Główne) Przesuń suwak w lewą strone. Odznacz opcje: Use gird (pol: Użyj siatki)

PRZEMIESZCZANIE VOBÓW
Mam nadzieję, że potrafimy już wstawiać przedmioty? Nie? Gdzieś w dziale z tutkami na The Modders można znaleźć odpowiedni poradnik. Teraz tak?
Dobra. To jedna z najłatwiejszych części w karierze Spacermistrza.
Gdy nasz vob (przedmiot) jest zaznaczony naciskamy literę 'M'. Teraz sterujemy nim tak samo jak przy poruszaniu się po oknie świata, tj. 'A', 'Y', strzałki i klawisze ponad nimi.
Nie jest trudne, prawda?

POMOCY! NIE MOGÊ ZAZNACZYÆ VOBA!
Nic trudnego. Naciśnij F3. Dzięki temu magicznemu przyciskowi możemy używać do pomocy "celownika".

DRABINY
Miałem tu problem jak pewnie niejedna osoba. Na początek voba dajemy jako ladder.
W visual wpisujemy nazwę mesha, który chcemy użyć, tak? Tu jest nie inaczej:
visual: ladder_x.asc
W polu x wpisujemy cyfrę od 1 do 9 co oznacza długość drabinki

£Ó¯KA
Niby wyższa szkoła jazdy, ale to tylko tak wygląda ^^.
Po zastosowaniu się do tych rad nie powinno być rzadnych problemów.

W Spacerze widzimi takie okienko o nazwie Objects. Widzimy? No, ja myślę ;) .
Pod opcją Create widzimy napis oCVob (abstract). Klikamy. Dalej: oCMOB > oCMobInter > oCMobLockable (abstract) > oCMobDoor
Tak, tak nie mylicie się. Door. Też byłem zaskoczony, tym bardziej, że troszkę wyżej jest bed ^^
W zakładce Modify klikamy na cdDyn. Na dole okienka zaznaczamy opcję o tej samej nazwie, czyli cdDyn, by w oknie cdDyn było ustawione na True.
Ponawiamy akcję przy cdStatic.
Teraz klikamy na onStateFunc znajdujące się w tym samym okienku. tam gdzie jest pusta rubryczka do wpisania czegoś, piszemy: sleepabit;
Jest to (chyba ^^) rutyna w skryptach. Odpowiada za to, by można było się położyć do snu.
W polu visual jak zwykle wpisujemy nazwę łóżka. Podam tu trzy przykłady:
EDIT. Nazwy były błędne, później uzupełnię.

PRZEDMIOTY, KTÓRE MO¯NA PODNOSIÆ, TJ. BRONIE, STRZA£Y
Co trzeba zrobić? Niewiele ;)
Po prostu, zamiast wstawiać jak elementy statyczne zCVob'em, ustawiamy oCVob (abstract) > oCItem (scripted) i gdy będziemy chcieli wrzucić do Spacera, wyskoczy nam okno z wyborem przedmiotu ;)

NAUKA ZABAW¡---JAK SAMEMU DOWIEDZIEÆ SIÊ, CO TRZEBA ZROBIÆ, BY OSI¡GN¡Æ JAKI¦ EFEKT?
No, tutaj powinien każdy zajrzeć (rzecz jasna, jeśli tego nie umie).
Zastanawiacie się, jakie przedmiot ma ustawienia? To nic trudnego.
W jednym z okien Spacera mamy listę wszystkich znajdujących się w zenie (świecie) przedmiotów.
Jestem za leniwy na robienie masy screenshotów i uploadowanie ich, ale mogę opowiedzieć jak to mniej więcej wygląda.

Na samej górze mamy standardowo zaznaczoną nazwę levela, np ja: Level "FREEMINECAMP.3DS"
Niżej znajdują się wszystkie rzeczy należące do oCZoneMusic (po naciśnięciu na taki właśnie tekst)
Niżej jest zCVobSpot
Niżej oCMobInter (zCModel)

No, już wiecie, które to okienko?
Dobra, teraz wciskając odpowiednie foldery szukacie interesującego Was przedmiotu. Gdy znajdziecie, klikacie na niego.
Teraz w oknie Objects w zakładce Modify macie wszystko jak na tacy: ustawienia przedmiotu ;)
ÂŁatwiejszym sposobem jest zwykłe znalezienie potrzebnego przedmiotu na terenie zena i zaznaczeniem go. W Modify wszystko pisze.

Tutek ten można kopiować bez mojej zgody, niech się młodzi uczą ;). Miło także by było, gdybym został poinformowany o tym fakcie.

Doman:
Mam problem, chcę uruchomić spacera, a tu wyskakuje błąd "...nie znaleziono mss32.dll. ..." co ja muszę zainstalować żeby go włączyć?

wietrzyk:
poczytaj w tym temacie: http://themodders.org/index.php?showtopic=1882

Dingers:
no a wiec zrobilem wszystko co kazali na themodders i wyskakuje mi "Nie znaleziono punktu wejscia procedury _AIL_set_sample_pan@8 w bibiotece mms32.dll.

co to jest??

Tak Ogrodnik:
a czasem nie masz post wyżej odpowiedzi?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Idź do wersji pełnej