Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Kermitt

Strony: [1]
1
Gothic 3 oraz Zmierzch Bogów / Czarne kwadraty
« dnia: 21 Grudzień 2008, 16:50:58 »
Witam !
Niedawno zainstalowałem dodatek. Wielkie było moje zdziwienie gdy przy włączeniu ustawień średnich po załadowaniu gry wywali do Windowsa z komunikatem Were is guru ? (patch zainstalowany) No ale nic, zmieniłem ustawienia na mniejsze, tnie cholernie a do tego świat wygląda mniej więcej tak.



Dzieje się tak na rożnych kombinacjach ustawień np. małych, troche lepszych od małych, troche gorszych od średnich. Nie ma znaczenia rownież czy gram na jakości shadera 1.4 czy 2.0

Ustawienia na jakich gram



Macie jakieś pomysły ? Dodam jeszcze że na moim kompie
1 GB ram
1.75 Ghz @ AMD Sempron 2500+
Radeon 9550 @ 256 mb
Gothic 3 chodził miodnie na ustawieniach trochę wyższych niż średnia a tu nie mogę odpalić na średnich.

Proszę o pomoc a ja w tym czasie poszukam nowych sterownikow do karty i jeszcze się odezwę czy to coś dało !



Instalacja nowych sterownikow nic nie dała. Macie jakieś pomysły ?

2
Gothic 3 oraz Zmierzch Bogów / Katany
« dnia: 18 Grudzień 2008, 15:12:54 »
Pamiętam że wcześniej na forum gorąco się pisało o katanach. Ja teraz takie dwie posiadam tylko nie wiem do czego mogę je wykorzystać. Znalazłem je w sumie przez przypadek, więc do czego one mi się przydadzą ? Czytałem też o tym że potrzebne one są do wykucia Miecza Mistrzowskiego, jeśli tak to kolejne pytanie :) gdzie znajdę plan wykucia tej broni i jakie ona zadaje obrażenia ?

3
Dyskusja o grach studia Piranha Bytes / Stary Obóz - opis
« dnia: 14 Grudzień 2008, 23:36:33 »
Witam!
Chciałem zrobić referat na ten temat. Nie znalazłem bardziej odpowiedniego tematu, a myślę że takie referaty fanów to ciekawa sprawa i może w przyszłości przydałby się do tego oddzielny dział. Póki co swoją pierwszą pracę zamieszczam tu. Więc zaczynamy...



Nasze wybory - ich relacje

Jak wiemy Gothic oferuje nam wielkie możliwości. Udostępnia nam kilka frakcji umieszczonych w danych lokacjach. Do nas należy wybór między nimi, co także wpływa na dalsze poczynania bohatera i traktowanie go przez danych NPC'ów. Poza tym dane frakcje rywalizują lub współpracują ze sobą. Także jak widać, wybór między nimi, ma dla nas duże znaczenie podczas gry. Tu chciałbym opisać dylematy jakie przed nami stawia Gothic. Miłego czytania.

W Gothicu przyszło nam żyć w Górniczej Dolinie. Ta mieściła się w Khorinis, mieście położonym na małej wyspie leżącej obok Kontynentu. Niestety nie jest nam dane poznać dokładny obraz świata Gothica. Są co prawda pewne mapki ukazujące ten świat, lecz tworzone tylko przez fanów i nigdy nie dowiemy się czy takie było założenie twórców. No ale nie o tym chciałem dziś pisać. W Dolinie, zaraz po utworzeniu bariery był tylko jeden Zamek, zwany potocznie... Zamkiem. Później nazwę przekształcono na Stary Obóz. Ale o tym później. Niżej umieszczam mapkę nie jako zdjęcie tylko odnośnik ze względu na wymiary :)

> Mapa Khorinis (wikipedia.pl)

Stary Obóz
Historia

Jak widzimy na załączonej mapce największy i jak już mówiłem najstarszy Obóz w całej Kolonii. Osadzony w centrum Górniczej Doliny, jest bardzo dobrze strzeżony. Obóz podzielony jest na dwa pierścienie. Wewnętrzny pierścień tworzy zamek, zewnętrzny natomiast to drewniane zabudowania i umocnienia wokół niego. Do Obozu można dostać się dwoma bramami : północną i południową. Strażników możemy spotkać na każdym kroku, więc wydawałoby się że jest to oaza spokoju i relaksu. I rzeczywiście może taką się stać, jeśli tylko wejdziemy w dobre kontakty z osobami ważnymi i nie będziemy się zbytnio rzucać w oczy. Teraz opanowany przez magnatów Zamek, niegdyś służył jako baza straży królewskiej i skazańców pracujących w kopalni rudy.. Czując swoją szansę w momencie konsternacji władzę nad Zamkiem przejmują więźniowie. Wcześniej był tu tylko Zamek, reszta została dobudowana po przejęciu. Obóz ma swoją kopalnie - położoną z dala od jego terytorium - gdzie wydobywa się rudę. Gomez rządzący Obozem handluje nią z Królem. W zamian dostaje wszystko czego zapragnie, czyli najczęstsze dostawy to kobiety i alkohol ;). W środku możemy poznać wiele ciekawych osób, które mogą nas czegoś nauczyć. Aby stać się pełnoprawnym mieszkańcem należy przypodobać się wpływowym ludziom. Jak widać Obóz ten ma wielką władzę w całej Kolonii a także na bardzo wysokim stopniu stoi tu gospodarka i handel. W Obozie są dwie kuźnie.

Kto tu rządzi...

Przywódcą Starego Obozu jest Gomez – brutalny i bezwzględny typ. Miał nieformalną władzę jeszcze przed powstaniem Bariery. Teraz ma absolutną władzę nad całym obozem i kontroluje handel rudą. Jego doradcami i pomocnikami są tzw. Magnaci. Ich głównym zajęciem zdaje się być uprzykrzanie życia innym, choć oficjalnie oni również zajmują się handlem. Inną ważną w Obozie grupą są Magowie Ognia z Arcymagiem Corristo na czele. Aby zachować lojalność wobec króla poszli na układ z bandytami, zapewniając w ten sposób dostawy rudy do stolicy. Prowadzą poufną korespondencję z Zakonem Innosa na zewnątrz Bariery, a także z Magami Wody z Nowego Obozu. Bezpieczeństwo Obozowi i Kopalni zapewnia Straż. To silna i dobrze wyposażona organizacja, na czele której stoi Thorus. Strażnicy są dobrymi wojownikami, ale potrafią też obsługiwać się kuszą. Zbierają haracze w Obozie traktują wszystkich obcych jak śmiecie, co czyni z nich niezbyt przyjemnych typów. Niżej w hierarchii Obozu znajdują się Cienie. Zajmują się oni drobnym handlem, myślistwem, szkoleniem, oraz wykonują różne zlecenia dla Magnatów. Najniższą warstwą społeczną są Kopacze – prości górnicy, na co dzień pracujący w Kopalni, wykorzystywani przez Strażników i Magnatów. Nie mają łatwego życia, ale to ich pracy Obóz zawdzięcza swoją siłę.
Czyli jeszcze raz podsumowanie frakcji:

  • Kopacz - górnicy, wydobywają rudę w Starej Kopalni, przynależnej Staremu Obozowi. Można ich także spotkać w Obozie. Fatalnie wyszkoleni militarnie
  • Cień - nowi członkowie Starego Obozu. Aby zdobyć rangę Strażnika lub Maga Ognia muszą wykazać się pożytecznością w Obozie. Przeciętni wojownicy, walczący za pomocą Kuszy czy Broni Białej a nieużywający Magii
  • Strażnik - wojownicy utrzymujący porządek w Obozie i chroniący Magnatów czy Magów. Można wykupić ich ochronę za niewielką opłatą. Styl walki i stosowane bronie podobnie jak Cienie
  • Magnaci - najważniejsi ludzie Starego Obozu, chronieni przez Strażników. Dobrze wyszkoleni w walce - spisują się dobrze walcząc Bronią Białą i Kuszą
  • Magowie Ognia - bardzo ważni członkowie Starego Obozu. Posługują się potężną magią Innosa. Ich główną siedzibą jest klasztor

Ważni ludzie

Dostać się do Gomeza, czyli zarazem do centralnej części Obozu nie jest łatwo. Dostępu tam bronią najlepsi ze Strażników. Trzeba na to zapracować i zdobyć odpowiednią reputacje a co się z tym wiąże związać się z tym Obozem i zostać Cieniem. Oczywiście są inne sposoby, bardziej skomplikowane. Niektóre wymagają dołączenia do innej frakcji, niektóre zaś odpowiedniej gotówki w kieszeni. Hmmm... gotówki? Ano właśnie nie, ponieważ na terenie całej Kolonii a więc także i tu płacimy cenną rudą! Czyli monety stają się w tym momencie zupełnie bezwartościowe.
Ważne osoby w grze, mieszkające w Starym Obozie:

  • Magnaci (np. Blizna, Kruk czy Artho)
  • Magowie Ognia (np. Corristo, Torrez czy Drago)
  • Diego - pierwsza poznana postać w Kolonii. Jest bardzo ważną osobistością w Starym Obozie. Dla postaci prowadzonej w grze jest swego rodzaju mentorem
  • Milten - jedyny Mag Ognia, który ocalał po rzeźni na nich, zafundowanej przez Gomeza. Dobry przyjaciel Bezimiennego bohatera.
  • Gomez - główny zarządca Starego Obozu. Jest tu najważniejszą osobą a dostać się do niego jest bardzo ciężko. To on decyduje czy możemy dołączyć do grona Strażników. Można powiedzieć że to kontroluje całą Kolonią.
  • Fisk - najlepszy handlarz w całej Kolonii

Moje podsumowanie
Stary Obóz to dobry Obóz. Wszystko jest tu w jak najlepszym porządku. Mieszkańcy zaakceptowali tutejsze życie i starają się do niego dostosować. Najsilniejszy chyba pod względem militarnym Obóz. Dobre położenie i mądre wykorzystanie zasobów Kopalni gwarantuje rozwijanie się handlu i utrzymanie gospodarki na wysokim poziomie. Wybór tego właśnie Obozu to swego rodzaju wybranie łatwej ścieżki. Solidne rządy Gomeza zapewnią Obozowi dobrą reputację lecz ja nie chciałbym tu zamieszkać. Mój wybór padłby na inny Obóz, który opisze niebawem.



Zachęcam do lekturki. Niedługo wstawię NO i Bractwo. Mam nadzieję że komuś się to przyda

Proszę o oceny i poprawki :P

4
Twórczość własna / Parekroć razy więcej
« dnia: 08 Grudzień 2008, 22:42:01 »
  • Prolog/Wprowadzenie

Wszyscy wiedzieli że zbliża się koniec. Orkowie, w pośpiechu wbiegają na galeony. Większość z nich jest pusta i nadal stoi zacumowana przy brzegu, a i z reszty nie wszystkie zapełnione były choćby do połowy. Wciąż pod ostrzałem ostatnia łódź odbiła od brzegu. Tak właśnie skończyły się dzieje Orków w Mitryl, największej krainie jedynego świata. Lecz nikt jeszcze nie wie, że prawdziwa wojna dopiero się zacznie ... - księga została zamknięta. Mario przyłożył dwa palce do języka a następnie do ciepłego knotu świecy.
W izbie zrobiło się ciemno, chłopiec wyszedł z pokoju.
- A więc to już jutro ...
- Tak, mój synu. - odpowiedziała jego matka, Ezabela, wciąż nie odrywając wzroku od garnka. Nadal krzątała się koło kuchenki, szykując kolacje.
- Chcesz mi coś powiedzieć ? - spytała w końcu, czując niepokój syna.
- Wiesz dobrze że ja wcale tego nie chce
W tym momencie Ezabela, przerwała pracę i usiadła na krześle obok Mario.
- Ale tak być musi.
Bo takie było prawo w Mitryl. Każdy dorastający chłopak musiał odbyć, na dworze króla, trzy lata służby. Po zakończeniu jej mógł wrócić, bądź też pozostać, jako oddany rycerz. A wyznacznikiem młodości był rok dwudziesty piąty.
Jako że Mario mieszkał w mieście przybrzeżnym, o nazwie Estta, czekała go jutro długa droga. Albowiem dwór Ghost'a znajdował się w centrum krainy.
Ghost był pierwszym władcom ze swojego rodu. Przed nim panowało jeszcze wielu, lecz nie sposób jest mi wymienić ich wszystkich.
- Wiesz dobrze że Orkowie opuścili te krainy pareset lat temu. Nikt nie wie gdzie osiedli. Być może ich rasa już całkiem zaginęła, a to oznacza że nasze Królestwo posiada już nielicznych, słabo rozwiniętych cywilizacyjno i militarnie wrogów. To tylko trzy lata.
- Być może masz rację. Ale przepowiednie głoszą że Orkowie wrócą. W końcu to ich ziemie. To ich przodkowie je odkryli i zamieszkali.
- Ale nie potrafili ich bronić. A całe te przepowiednie to wielkie bzdury
- Według nich Orkowie mają wrócić w okrągłym roku tysięcznym. A to już za dwa lata.
- Musisz wyjechać. W tym roku, skończyłeś właśnie lat dwadzieścia pięć. Nie masz wyboru. Gdy nie ukażesz się na dworze króla, grozi Ci więzienie, lub nawet śmierć
- Więc wyruszę. Nie jestem głodny, nie będę jadł kolacji. Pójdę już spać.
Mario wstał. W cieniu lampy uwieszonej przy filarze, stojącego obok stołu, można było zobaczyć jego postawę. Był to chłopak dość dobrze zbudowany. Jasnoniebieskie oczy świetnie współgrały z blond kolorem włosów. Niczym szczególnym się nie wyróżniał. Był też dość niski.
Wrócił do swojego pokoju, zamknął okno po czym położył się spać.

W wyprawie tej miał towarzyszyć mu tylko jeden znajomy z jego miasta. Był jedynym chłopcem w tym samym wieku. Nie znali się zbyt dobrze, ale już zdołał wykazać się wielkim sercem. Wiedząc że jego matka jest bardzo uboga i nie posiada konia, ten postanowił użyczyć mu swojego. I to tego najlepszego, białego Gale'a. Mario widywał go często i bardzo mu się on spodobał. A on sam, cieszył się że w tej przeprawie nie będzie sam.

Jutro czeka ich ciężki dzień ...

5
Gothic II oraz Noc Kruka / Biff i Angar naprawde pomocni ?
« dnia: 30 Październik 2008, 22:26:31 »
Witam !

Czytałem o tym że warto brać Angara i Biffa ze sobą na Dwór Irdorath. Jako że nie gram w NK pierwszy raz a do tej pory jeszcze nigdy żadnego z nich nie zwerbowałem, postanowiłem zrobić to teraz. I jakiż zawód mnie spotkał gdy przybiłem do skał Dworu. Angar siedzi na statku narzekając na ból głowy a Bezimienny rozkazał Biff'owi pilnować statku :o

Czy prawdą jest że Biff i Angar pomogą nam w walce na Dworze ? Jak tak to w którym momencie będzie można wziąść/spotkać Angara bądź wynając Biffa ?

Aktualnie jestem w sali tronowej Orka Pułkownika

6
Twórczość własna / Moja śmiertelność
« dnia: 26 Czerwiec 2008, 13:38:21 »
I. Kim ja jestem ?

To był już ciemny wieczór. Pomieszczenie oświetlane tylko paroma pochodniami, schowane głęboko pod ziemią. Ja ... nie wiem co dokładnie tam się stało, pamiętam tylko tego strasznego maga, w ciemnej jak noc szacie, rosłego jak trzech niedźwiedzi. Nie pamiętam własnego imienia, nie pamiętam rodzinnego miasta ani rodziny. Było to dawno, dlaczego ocknąłem się właśnie teraz ? Nie jestem w stanie odpowiedzieć, wiem tylko jedno: ten nekromanta skradł moją śmiertelność, muszę ją odzyskać ! Wstałem ze skalnego podestu, komnata była lustrzana, wszędzie widziałem siebie ! Aaargh ! Co się dzieje ... kim jesteś ? Znów, ... to kolejna wizja. Muszę się stąd wydostać, muszę. Droga po kamiennych schodach była długa, nie jestem w stanie powiedzieć ile, wydawało się że kilka nocy. Straciłem poczucie czasu, bałem się spotkania z żywym światem, mimo że w głowie widziałem tylko tego maga. Na schodach leżała jakaś laga, bez zastanowienia ją podniosłem, kto wie co może się jeszcze wydarzyć. Nagle ... struga lekkiego światła, byłem już bardzo blisko, padałem z nóg. Nagle, przed bramą pojawił się wilk. On, on mnie zaatakował, runąłem na ziemie, nic więcej nie pamiętam.

Proszę o oceny, za chwilę kolejny rozdział.

7
Gothic II oraz Noc Kruka / Mapa Dworu Irdorath
« dnia: 26 Czerwiec 2008, 00:10:41 »
Straszna ze mnie gapa. Chodzi o to że przez przypadek sprzedałem komuś mape Dworu Irdorath. Najpewniej był to ktoś z GD, kogo już nie ma ponieważ kapitanem mojego statku jest Torlof co wszystko wyjaśnia. Czy jest jakiś sposób na odzyskanie tej mapy ? W ostateczności mogę uciec się nawet do użycia kodu.

Proszę o pomoc

8
Gothic II oraz Noc Kruka / Jarkhendar czy Górnicza Dolina ?
« dnia: 20 Czerwiec 2008, 12:38:05 »
Gdzie lepiej udać się najpierw ? No i mniej więcej z którym lvl-em udać się do tych miejsc ? Na początku łatwiej poradzić sobie w GD czy w świecie pradawnych Budowniczych (jaki lvl dla danej lokacji) ?

Proszę o pomoc :]

9
Gothic / Runa teleportacji do wieży Magów Ognia
« dnia: 09 Czerwiec 2008, 17:39:33 »
Witam!

Jestem już w końcowej fazie gry. Magowie Ognia zostali zamordowani z wiadomych powodów, a nasz bezimienny bohater dalej robi swoje. Lecz ja, chciałbym teleportować się do wewnątrz Starego Obozu. Wiem że jest taka możliwość, lecz tu moje pytanie: gdzie znajdę runę teleportacji do siedziby Magów Ognia ?

10
Dyskusja o grach studia Piranha Bytes / Ścieżka Adanosa @ Magowie Wody
« dnia: 03 Czerwiec 2008, 19:35:58 »
Witam!

Chciałem zapytać o jednego z bogów Gothic'a. Mianowicie chodzi mi o pana wody, strażnika harmonii, niejakiego Adanos. Wiem że w pierwszej części jest możliwość podążania jego ścieżką. Można zostać Magiem Wody i służyć temu Bogu. W trzeciej części tej kultowej gry również jest taka możliwość. No a w G2 ? Jak można pozostać wiernym Adanosowi ? Jaką trzeba obrać ścieżkę by całą sagę tej gry kroczyć jego ścieżką ?

Strony: [1]
SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
Enotify by CreateAForum.com

DarkBreak by DzinerStudio
Copyright 2005-2014 Tawerna Gothic - Oficjalny Polski serwis o grach z serii Gothic. Wszelkie prawa zastrzeżone.