-
Oto lista nauczycieli w "Zmierzchu Bogów". Powstała na niemieckiej stronie worldofplayers.de (http://forum.worldofplayers.de/forum/index.php) i została przetłumaczona za zgodą i dzięki uprzejmości autora, hagalaz'a (http://forum.worldofplayers.de/forum/member.php?u=9208). Jeśli jakiejś umiejętności tu brakuje, to znaczy że nie można się jej nauczyć. Oczywiście listę tworzymy my, userzy. Więc wysyłajcie mi wiadomości (http://gothic.gram.pl/forum/index.php?action=pm;sa=send), jeśli znaleźliście jakiegoś nauczyciela którego tu brakuje.
Wszelkie prawa co do polskiej wersji zastrzeżone dla Tawerny Gothic. Zabrania się kopiowania informacji bez zgody owego serwisu.
30.12.08 - orkowi nauczycieli dodani.
Zdolności bojowe
- Siła (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134604.html#msg134604)
+1 = 1 PN + 50 złota
+5 = 5 PN + 250 złota - Walka dwoma ostrzami I (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134605.html#msg134605) = 5 PN + 2,500 złota
- Walka dwoma ostrzami II (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134608.html#msg134608) = 5 PN + 5,000 złota
- Zabójca orków (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134609.html#msg134609) = 5 PN + 2,500 złota
- Duży oręż I (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134610.html#msg134610) = 5 PN + 1,000 złota
- Duży oręż II (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134611.html#msg134611) = 5 PN + 2,500 złota
- Duży oręż III (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134612.html#msg134612) = 5 PN + 5,000 złota
- Ciężka kusza I (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134613.html#msg134613) = 5 PN + 1,000 złota
- Kusznik II (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134614.html#msg134614) = 5 PN + 2,500 złota
- Mistrz łucznictwa III (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134615.html#msg134615) = 5 PN + 5,000 złota
- Regeneracja (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134628.html#msg134628) = 5 PN + 5,000 złota
Zdolności myśliwskie
- Zręczność (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134617.html#msg134617)
+1 = 1 PN + 50 złota
+5 = 5 PN + 250 złota - ÂŁucznik II (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134618.html#msg134618) = 5 PN + 2,500 złota
- Mistrz łucznictwa III (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134621.html#msg134621) = 5 PN + 5,000 złota
- Myśliwy (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134622.html#msg134622) = 5 PN + 1,000 złota
- Myśliwy (gruba zwierzyna) (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134624.html#msg134624) = 5 PN + 2,500 złota
- ÂŁowca orków (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134626.html#msg134626) = 5 PN + 2,500 złota
- Cichy łowca (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134627.html#msg134627) = 5 PN + 1,000 złota
- Pozyskiwanie skór (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134629.html#msg134629) = 5 PN + 1,000 złota
- Pozyskiwanie skór gadów (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134630.html#msg134630) = 5 PN + 1,000 złota
- Zęby, szpony i rogi (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134631.html#msg134631) = 5 PN + 1,000 złota
Zdolności magiczne
- Starożytna wiedza (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134632.html#msg134632)
+1 = 1 PN + 50 złota
+5 = 5 PN + 250 złota - Walka kosturem II (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134634.html#msg134634) = 5 PN + 2,500 złota
- Walka kosturem III (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134635.html#msg134635) = 5 PN + 5,000 złota
- Kostury Magiczne (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134636.html#msg134636) = 5 PN + 2,500 złota
- Ulepszanie szat (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134637.html#msg134637) = 5 PN + 2,500 złota
- Szybka nauka (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134639.html#msg134639) = 5 PN + 10,000 złota
- Druid (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134641.html#msg134641) = 5 PN + 5,000 złota
- Mroczny Mag (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134642.html#msg134642) = 5 PN + 5,000 złota
- Mag Ognia (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134643.html#msg134643) = 5 PN + 5,000 złota
- Regeneracja many (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134644.html#msg134644) = 5 PN + 5,000 złota
Zdolności kowalskie
- Kowalstwo (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134646.html#msg134646)
+1 = 1 PN + 50 złota
+5 = 5 PN + 250 złota - Ostrzenie oręża (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134647.html#msg134647) = 5 PN + 1,000 złota
- Poszukiwac złóż (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134648.html#msg134648) = 5 PN + 1,000 złota
- Kucie broni z rudy (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134649.html#msg134649) = 5 PN + 2,500 złota
- Kucie broni z czystej rudy (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134650.html#msg134650) = 5 PN + 5,000 złota
Zdolności złodzieja
- Kradzież (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134651.html#msg134651)
+1 = 1 PN + 50 złota
+5 = 5 PN + 250 złota - Otwieranie trudnych zamków (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134652.html#msg134652) = 5 PN + 2,500 złota
- Otwieranie arcytrudnych zamków (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134653.html#msg134653) = 5 PN + 5,000 złota
- Prosta kradzież kieszonkowa (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134654.html#msg134654) = 5 PN + 1,000 złota
- Trudna kradzież kieszonkowa (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134656.html#msg134656) = 5 PN + 2,500 złota
- Arcytrudna kradzież kieszonkowa (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134658.html#msg134658) = 5 PN + 5,000 złota
- Targowanie (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134660.html#msg134660) = 5 PN + 2,500 złota
- Tłumaczenie się (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134661.html#msg134661) = 5 PN + 1,000 złota
- Obalanie (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134665.html#msg134665) = 5 PN + 1,000 złota
- Morderstwo (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134667.html#msg134667) = 5 PN + 5,000 złota
Zdolności alchemiczne
- Alchemia (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134668.html#msg134668)
+1 = 1 PN + 50 złota
+5 = 5 PN + 250 złota - Warzenie mikstur many (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134670.html#msg134670) = 5 PN + 1,000 złota
- Mikstury o efektach stałych (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134672.html#msg134672) = 5 PN + 2,500 złota
- Warzenie trucizny (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134674.html#msg134674) = 5 PN + 2,500 złota
- Warzenie mikstur przemiany (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134676.html#msg134676) = 5 PN + 5,000 złota
- Zatrute ostrze (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134678.html#msg134678) = 5 PN + 1,000 złota
- Wyrób strzał trujących (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134679.html#msg134679) = 5 PN + 1,000 złota
- Wyrób strzał ognistych (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134680.html#msg134680) = 5 PN + 2,500 złota
- Wyrób strzał wybuchających (http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,18700.msg134681.html#msg134681) = 5 PN + 2,500 złota
-
Siła
Anog Silden
- Wymaga zadania "Przynieś 5 listów rekomendacji"
Olis Ardea (stara chata Lestera na plaży)
- Wymaga zadań "Obroń orków przed Paladynami"
Kazus Faring (zamek)
Garik Gotha (przed miastem)
- Wymaga zadania "Dostarcz Gornowi wiadomość od Garika"
-
Walka dwoma ostrzami I
Kazus Faring (zamek)
Raik Gotha (namioty przed miastem)
- wymaga zadań
-
Walka dwoma ostrzami II
Kazus Faring (zamek)
Raik Gotha (namioty przed miastem)
- wymaga zadań
-
Zabójca orków
Olis Ardea (stara chata Lestera na plaży)
- Wymaga zadań "Obroń orków przed Paladynami"
-
Duży oręż I
Olis Ardea (stara chata Lestera na plaży)
- Wymaga zadań "Obroń orków przed Paladynami"
-
Duży oręż II
Anog Silden
- Wymaga zadania "Przynieś 5 listów rekomendacji"
Olis Ardea (stara chata Lestera na plaży)
- Wymaga zadań "Obroń orków przed Paladynami"
-
Duży oręż III
Anog Silden
- Wymaga zadania "Przynieś 5 listów rekomendacji"
-
Ciężka kusza
Anog Silden
- Wymaga zadania "Przynieś 5 listów rekomendacji"
-
Kusznik II
Anog Silden
- Wymaga zadania "Przynieś 5 listów rekomendacji"
-
Mistrz łucznictwa III
Raik Gotha (namioty przed miastem)
- wymaga zadań
-
Zręczność
Boris Geldren (niedaleko zachodniej bramy)
- Wymaga zadania "Zabij bizony" albo "Stań na warcie"
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
ÂŁucznik II
Boris Geldren (niedaleko zachodniej bramy)
- Wymaga zadania "Zabij bizony" albo "Stań na warcie"
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Mistrz łucznictwa III
Boris Geldren (niedaleko zachodniej bramy)
- Wymaga zadania "Zabij bizony" albo "Stań na warcie"
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Myśliwy
Boris Geldren (niedaleko zachodniej bramy)
- Wymaga zadania "Zabij bizony" albo "Stań na warcie"
-
Myśliwy (gruba zwierzyna)
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
ÂŁowca orków
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Cichy łowca
Boris Geldren (niedaleko zachodniej bramy)
- Wymaga zadania "Zabij bizony" albo "Stań na warcie"
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Regeneracja
Olis Ardea (stara chata Lestera na plaży)
- Wymaga zadań "Obroń orków przed Paladynami"
-
Pozyskiwanie skór
Boris Geldren (niedaleko zachodniej bramy)
- Wymaga zadania "Zabij bizony" albo "Stań na warcie"
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Pozyskiwanie skór gadów
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Zęby, szpony i rogi
Myśliwy Obóz (pomiędzy Cape Dun a Monterą)
- Wymaga zadnia "Zabij orków"
-
Starożytna wiedza
Rollan Montera (przed jaskinią, w G3 ukrywali się tam złodzieje zbóż)
Ulva Gotha (jaskinia w mieście)
- Wymaga zadania "Znajdź skarb ukryty przez męża wdowy"
Tavin Gotha (w zamku)
Mag Wody Okara
- Po uratowaniu go od Kana
Immanuel Vengard
Ogit Montera
- Wymaga zadania "Porozmawiaj z Urbanusem o artefakcie"
-
Walka kosturem II
Ulva Gotha (jaskinia w mieście)
- Wymaga zadania "Znajdź skarb ukryty przez męża wdowy"
Tavin Gotha (w zamku)
-
Walka kosturem III
Ulva Gotha (jaskinia w mieście)
- Wymaga zadania "Znajdź skarb ukryty przez męża wdowy"
Tavin Gotha (w zamku)
-
Kostury magiczne
Rollan Montera (przed jaskinią, w G3 ukrywali się tam złodzieje zbóż)
Tavin Gotha (w zamku)
-
Ulepszanie szat
Tavin Gotha (w zamku)
-
Szybka nauka
Ulva Gotha (jaskinia w mieście)
- Wymaga zadania "Znajdź skarb ukryty przez męża wdowy"
Tavin Gotha (w zamku)
-
Druid
Tavin Gotha (w zamku)
-
Mroczny mag
Tavin Gotha (w zamku)
Immanuel Vengard
-
Mag ognia
Immanuel Vengard
Tavin Gotha (w zamku)
-
Regeneracja many
Mag Wody Okara
- Po uratowaniu go od Kana
Tavin Gotha (w zamku)
Ogit Montera
- Wymaga zadania "Porozmawiaj z Urbanusem o artefakcie"
-
Kowalstwo
Kowal Silden (naprzeciwko domu Anoga)
Kendler Faring (zamek)
Kowal Vengard (na zachód od świątyni)
Soma Cap Dun (kuźnia)
- wymaga zadania "Soma ma dwa komplety zbroji i broni, ale potrzebuje magicznej rudy"
-
Ostrzenie oręża
Kowal Silden (naprzeciwko domu Anoga)
Kendler Faring (zamek)
-
Poszukiwac złóż
Kowal Silden (naprzeciwko domu Anoga)
Kendler Faring (zamek)
Soma Cap Dun (kuźnia)
- wymaga zadania "Soma ma dwa komplety zbroji i broni, ale potrzebuje magicznej rudy"
-
Kucie broni z rudy
Kendler Faring (zamek)
Soma Cap Dun (kuźnia)
- wymaga zadania "Soma ma dwa komplety zbroji i broni, ale potrzebuje magicznej rudy"
-
Kucie broni z czystej rudy
Kendler Faring (zamek)
Kowal Vengard (na zachód od świątyni)
-
Kradzież
Meryl Silden
- wymaga zadania "Ukradnij Dylanowi amulet"
Lewis Trelis
-
Otwieranie trudnych zamków
Meryl Silden
- wymaga zadania "Ukradnij Dylanowi amulet"
-
Otwieranie arcytrudnych zamków
Lewis Trelis
-
Prosta kradzież kieszonkowa
Meryl Silden
- wymaga zadania "Ukradnij Dylanowi amulet"
-
Trudna kradzież kieszonkowa
Meryl Silden
- wymaga zadania "Ukradnij Dylanowi amulet"
-
Arcytrudna kradzież kieszonkowa
Lewis Trelis
-
Targowanie się
Meryl Silden
- wymaga zadania "Ukradnij Dylanowi amulet"
Lewis Trelis
-
Tłumaczenie się
Meryl Silden
- wymaga zadania "Ukradnij Dylanowi amulet"
Lewis Trelis
-
Obalanie
Lewis Trelis
-
Morderstwo
Lewis Trelis
-
Alchemia
Cornelius Silden
- wymaga zadania "Zdobądź troche niestrawionej ognistej pokrzywy"
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Warzenie mikstur many
Cornelius Silden
- wymaga zadania "Zdobądź troche niestrawionej ognistej pokrzywy"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Mikstury o efektach stałych
Cornelius Silden
- wymaga zadania "Zdobądź troche niestrawionej ognistej pokrzywy"
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Warzenie trucizny
Cornelius Silden
- wymaga zadania "Zdobądź troche niestrawionej ognistej pokrzywy"
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Warzenie mikstur przemiany
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Zatrute ostrze
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Wyrób strzał trujących
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Wyrób strzał ognistych
Alchemik Montera (w domku na farmie)
- wymaga zadania "Sprzedaj Miksture"
-
Wyrób strzał wybuchających
Cornelius Silden
- wymaga zadania "Zdobądź troche niestrawionej ognistej pokrzywy"
Egidius Vengard
- wymaga zadania "Zanieś Egidiusowi recepta Corneliusa"
- wymaga zadania "Zabierz troglodycie 5 niestrawionych ognistych pokrzyw"