Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473766 razy)

Description:

0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7260 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:05:00 »
Guciu! Oczywiście jeśli nagle ktoś sprzeda 50 żelaznych sztyletów to ich ceny na targu spadną. Popyt/podaż. Rozumisz? Jak nagle zawalisz rynek towarem to ceny spadną tak że za tydzień już nie sprzedaż ;)

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7261 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:06:15 »
Kto będzie ustalał te ceny? Zabawa w popyt/podaż to praca na excelu, serio chcemy kogoś tym obarczać?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7261 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:06:15 »

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7262 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:10:07 »
No nie. Ale z drugiej strony czy to wymaga excela? Wystarczy że osoba za to odpowiedzialna patrzałaby ile danego towaru sprzedano. Rada ustaliła by jakiś tajny limit powyżej którego cena by spadała. W handlu morskim mamy z kolei cła czy coś... jak to widzisz?

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7263 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:11:20 »
Kto będzie ustalał te ceny? Zabawa w popyt/podaż to praca na excelu, serio chcemy kogoś tym obarczać?

Najtrudniejszą robotą w excelu będzie znalezienie odpowiednich komend i połączenia ich ze sobą. Stosując odwołania do komórek dana osoba ułatwi sobie pracę. Potem pójdzie jak z platka - zmieniając jedną komórkę zmieni pozostałe.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7264 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:14:20 »
Ja excela ostatni raz uruchamiałem w 6 klasie podstawówki więc nie wiem.

Offline Rakbar Nasard

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4493
  • Reputacja: 4124
  • Płeć: Mężczyzna
  • I will find you anywhere you go.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7265 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:20:28 »
Ja excela ostatni raz uruchamiałem w 6 klasie podstawówki więc nie wiem.

 :o <huh>

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7266 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:21:47 »
W handlu zamorskim widzę to tak, że sprzedaż jest raz na jakiś czas, a cenę zarzuca Isu/Podskarbi już kiedy statek przybije do docelowego portu. I może się okazać, że raz cena za towary wyjdzie 1,3x cena wytworzenia, w drugi raz 0,8.
Bo tutaj jeśli ktoś ogłosi: Ostatnio zakupiono dużo sztyletów z żelaza to tym razem ich cena bardzo spada. To wtedy nikt nie pójdzie ich sprzedawać, każdy poczeka az cena wróci do normy i dopiero będzie chciał je sprzedać.

Mi się pomysł podoba, bo dwie postacie utrzymuje z tego, że wytwarzam i sprzedaje towary, ale nie możemy zrobić tak, żeby kasa rosła nam w tak szybki sposób.

Można spróbować rozwiązać to na różne sposoby:

- Określić, że za sprzedaż rzeczy jednego typu otrzymujesz za każdy 0,7 jego rynkowej ceny. Jeśli masz niziołka/maurena i perswazję to właśnie tyle kosztuje Cię materiał. Za sprzedaż przedmiotów dwóch typów zysk się zwiększa na 0,85 ceny rynkowej za przedmiot. Za trzy różne przedmioty otrzymasz kwotę równą 100% ceny materiału. Z mauren/niziołkiem + perswazja zyskujesz na tym interesie 30% ceny rynkowej.
Następnie sprzedaż powiedzmy 5 różnych przedmiotów (lub kilku-kilkunastu-itd przedmiotów o minimum 5 typach) mogłoby dawać 1,2 ceny. Możliwe, że wymusi to na rzemieślnikach/kupcach chęć sprzedawania większej ilości przedmiotów (podpisanie umowy nie z jednym, a z kilkoma rzemieślnikami).

- Określić na 2-3 dni wcześniej dane produkty, które będą skupowane w odpowiedniej cenie. Np. 'żelazne buławy' za 1,2 ceny. Nie ważne czy sprzedaż 1 buławę czy 10. Za każdą weźmiesz 1,2 ceny jej stworzenia (ceny materiałów). Jeśli sprzedajesz 3 przedmioty różnych typów, a jednym z nich jest żelazna buława, to za nią dostaniesz 1,2 ceny materiału, a za pozostałe po 1. Zgodnie w powyższym schematem liczenia.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7267 dnia: 21 Kwiecień 2015, 18:28:19 »
Mnie to się podoba ;)

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7306
  • Reputacja: 1787
  • oCNpc
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7268 dnia: 21 Kwiecień 2015, 19:00:05 »
Arus, wypuscisz na targ panienki zeby popracowaly, bedzie hajs... :D

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7269 dnia: 22 Kwiecień 2015, 13:16:27 »
Nie wiem jak mam zapisać po "polskiemu" to co wymyśliliśmy wczoraj... ;[

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Brudnopis_Aragorn#Handel

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7270 dnia: 22 Kwiecień 2015, 16:09:53 »
Odlecieliście totalnie. Od prostej koncepcji, umawiamy się w dany dzień i wymieniamy towarem zabrnęliście do prania pieniędzy. <facepalm>

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7271 dnia: 22 Kwiecień 2015, 17:02:41 »
Prania pieniędzy? Ty myślałeś że nam chodzi o wymienianie się między sobą? Lol. Co nam to da?

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7272 dnia: 22 Kwiecień 2015, 17:59:52 »
Chcemy otworzyć miejsce, gdzie można by sprzedawać wytworzone rzeczy i kupować te fabularne.

Offline Rodred

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2569
  • Reputacja: 2431
  • Płeć: Mężczyzna
  • Eh zaraza...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7273 dnia: 22 Kwiecień 2015, 23:26:10 »
Poprowadzę wyprawę jeśli ktoś chętny.

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7306
  • Reputacja: 1787
  • oCNpc
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7274 dnia: 22 Kwiecień 2015, 23:29:39 »
Juz masz pomysl? Szybki jestes :)

Offline Rodred

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2569
  • Reputacja: 2431
  • Płeć: Mężczyzna
  • Eh zaraza...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7275 dnia: 23 Kwiecień 2015, 08:20:11 »
Nie tyle pomysł co się dostosowuje do gracza. Ale spróbuje znowu zrobić coś z Otchłanią.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7276 dnia: 23 Kwiecień 2015, 10:13:32 »
Prania pieniędzy? Ty myślałeś że nam chodzi o wymienianie się między sobą? Lol. Co nam to da?
A na czym niby polega rynek jak nie na wymianie towarów między sobą? Napisałem co wam to da. Wytworzy to w społeczności nawyk handlu w dany dzień tygodnia. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że będzie to sztuczny twór do prania pieniędzy. Nie dziwi mnie, że Ty w pierwszej kolejności pomyślałeś o oszukiwaniu. <ignorant>

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7277 dnia: 23 Kwiecień 2015, 10:44:17 »
 <facepalm> bez komentarza...

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7278 dnia: 23 Kwiecień 2015, 11:00:41 »
Na dzień targowy obstawiam środę albo czwartek. Wszelkie wielkie jarmarki i rynki były robione w 3 czwartek miesiaca więc można przyjąć ten dzień za tradycyjnie uznany :D

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7306
  • Reputacja: 1787
  • oCNpc
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7279 dnia: 23 Kwiecień 2015, 16:21:04 »
Niedziela, bo najwiecej czasu.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #7279 dnia: 23 Kwiecień 2015, 16:21:04 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top