Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473766 razy)

Description:

0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6720 dnia: 09 Styczeń 2015, 13:06:07 »
Czarnego dracona raczej na widly :P

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6721 dnia: 09 Styczeń 2015, 14:13:56 »
No wiesz? Jestem ładny i można mnie miziać jak Draga  :D

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6721 dnia: 09 Styczeń 2015, 14:13:56 »

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6722 dnia: 09 Styczeń 2015, 16:07:53 »
Ale z witalitą to się zgodzę z Aragornem. Bo przecież ich magowie też mogli być uzdrowicielami, też mogli leczyć to i tamto w podobny sposób, a że my nazywamy ich witalitami to po prostu wynika z naszego dostrzegania podobieństwa.
Umawiamy się, że wszyscy mówią językiem wspólnym to musimy się z tym jakoś pogodzić i już, bo gdyby na wyspie był kunański i oni porozumiewaliby się jakimiś rykami, albo prychaniem to wtedy problemy by nie było, bo ich miał, miał, roar to po naszemu byłby witalita :P

Co nie zmienia faktu, że w pozostałych aspektach uważam, że Mogul zauważył trafnie.

Offline Xvier aep Deler

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2089
  • Reputacja: 2469
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6723 dnia: 09 Styczeń 2015, 16:28:46 »
A ja myśle że czasem są rzeczy na które można zaradzić tylko w jeden sposób. Tak jak ludzie dopatrywali się ingerencji ufo w sposób zaplatania liści jakiegoś krzaczka w dżunglach. Gdzie byś nie pojechał, na jaki kontynent wszędzie sposób jest ten sam, a tak naprawde inaczej się po prostu nie da i ludzie mogli wpaść na ten pomysł niezależnie w kilku miejscach.
Tak samo myśle że niektóre aspekty mogą sie powtarzać ot co, tym bardziej że z tego co czytam, to ta cywilizacja jednak miała całkiem niezłe kontakty ze światem zewnętrznym ;)

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6724 dnia: 09 Styczeń 2015, 16:52:27 »
A ja myśle że czasem są rzeczy na które można zaradzić tylko w jeden sposób. Tak jak ludzie dopatrywali się ingerencji ufo w sposób zaplatania liści jakiegoś krzaczka w dżunglach. Gdzie byś nie pojechał, na jaki kontynent wszędzie sposób jest ten sam, a tak naprawde inaczej się po prostu nie da i ludzie mogli wpaść na ten pomysł niezależnie w kilku miejscach.
Tak samo myśle że niektóre aspekty mogą sie powtarzać ot co, tym bardziej że z tego co czytam, to ta cywilizacja jednak miała całkiem niezłe kontakty ze światem zewnętrznym ;)
Bo miała ;) Po prostu żyła z dala od Wielkiej Polityki

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6725 dnia: 09 Styczeń 2015, 17:20:22 »
A ja myśle że czasem są rzeczy na które można zaradzić tylko w jeden sposób. Tak jak ludzie dopatrywali się ingerencji ufo w sposób zaplatania liści jakiegoś krzaczka w dżunglach. Gdzie byś nie pojechał, na jaki kontynent wszędzie sposób jest ten sam, a tak naprawde inaczej się po prostu nie da i ludzie mogli wpaść na ten pomysł niezależnie w kilku miejscach.
Tak samo myśle że niektóre aspekty mogą sie powtarzać ot co, tym bardziej że z tego co czytam, to ta cywilizacja jednak miała całkiem niezłe kontakty ze światem zewnętrznym ;)

Widzę, że ktoś tu ogląda Cejrowskiego :D

Tak tylko sprawy nauki są nieco bardziej zaawansowane niż byle jakie układanie murków z kamieni przy polu. Tu już trzeba mieć pewien pomysł, a jak pokazuje życie tak nie jest. :)

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6726 dnia: 09 Styczeń 2015, 21:27:07 »
Uwaga! Wrzucam projekt do przejrzenia. Obejrzyjcie i mówcie co dodać, co odjąć.
Propozycja niezwykle istotna!

W związku z tym, że istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na skórę kreshara, które w żaden logiczny sposób nie jest możliwy do zapewnienia wnoszę o dodanie nowego surowca - garbowanej skóry

Garbowana skóra
Właściwości - brak
Wytrzymałość - 1
Waga 1m2 - 0,05kg (5 dekagram)
Cena 1m2 - 5 grzywien
Cena za dekagram garbowanej skóry - 1 grzywna

Garbowana skóra, wytwarzana byłaby przez zakłady garbarskie na Valfden ze skór pospolitych zwierząt hodowlanych (krowy, świnie, owce, kozy) i jako naturalny surowiec wykorzystywana by była do produkcji butów, kapeluszy, siodeł, torebek i wszystkich innych możliwych produktów odzieżowo-kuśnierskich.
Skóra Kreshara jak i inne skóry bestii znalazłyby zastosowanie jedynie w procesie produkcji pancerzy miękkich.
Swoją prośbę popieram tym iż w tym momencie jako jedyny krawiec na wyspie nie mam możliwości wykonania zleceń z powodu braku dostępności materiału. Dodatkowo nielogicznym byłoby przeprowadzenie misji w której ubiłbym 50 kresharów celem zapewnienia sobie materiału, który wykorzystam w kilka dni.

Kolejnymi na liście byłyby materiały specjalistyczne: (nauka schematu za srebrny talent)

[b]Alfistir[/b]
Właściwości - odbija promienie słoneczne
Wytrzymałość - 1
Waga 1m2 - 0,01kg (1 dekagram)
Cena 1m2 - 15 grzywien
Cena za dekagram alfistiru - 15 grzywien
Po co to? A po to, aby wampir również mógł się wystroić w piękny surdut czy suknię i pójść na wyszukaną kolację do drogiej restauracji na Vafden

[b]Gelorth[/b]
Właściwości - nie nasiąka wodą
Wytrzymałość - 1
Waga 1m2 - 0,01kg (1 dekagram)
Cena 1m2 - 15 grzywien
Cena za dekagram gelorthu - 15 grzywien

Po co to? A po to, aby każdy gracz mógł sobie kupić płaszcz z materiału nie nasiąkającego wodą, który uchroni go przed przemoknięciem w czasie wiosennej ulewy lub letniej burzy.

[b]Ighmarak[/b]
Właściwości - nie zajmuje się ogniem
Wytrzymałość - 1
Waga 1m2 - 0,01kg (1 dekagram)
Cena 1m2 - 15 grzywien
Cena za dekagram ighmaraku - 15 grzywien

Po co to? Jako materiał na szaty dla nowicjuszów magii ognia albo rzemieślników zajmujących się pracą przy ogniu.

[b]Sytr[/b]
Właściwości - odporny na działanie kwasów i trucizn
Wytrzymałość - 1
Waga 1m2 - 0,01kg (1 dekagram)
Cena 1m2 - 15 grzywien
Cena za dekagram sytru - 15 grzywien

Po co to? Dla osób posługujących się truciznami i kawsami. Dla zabójców, którzy nie chcą ubrudzić sobie rąk czymś toksycznym, jak i dla myśliwych, którzy w czasie polowań mają kontakt z jadowitymi stworzeniami, które plują kwasem.

Dodatkowo, jako trzeci i ostatni wnoszę o umożliwienie zakupu wszystkich materiałów z tej listy: Klik! (prócz łusek smoka oczywiście) w valfdeńskim skarbcu. Surowce te mają określoną cenę rynkową, a polowanie na bestie dla zdobycia materiału zajmuje zbyt dużo czasu (szczególnie w przypadku zapotrzebowania na kilkanaście egzemplarzy skórzanych pancerzy)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6727 dnia: 09 Styczeń 2015, 21:29:47 »
Masz błąd z punktu widzenia mechaniki. Jeśli coś w definicji nie powinno zająć się ogniem to znaczy, że jest nawet odporne na płomienie smoka o temperaturze 1000 stopni Celsjusza.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6728 dnia: 09 Styczeń 2015, 21:41:57 »
Nie prawda. :P
Właśnie takie określenie jest jak najbardziej poprawne. Gdyż to, że coś nie zajmuje się ogniem oznacza, że zwyczajnie  tego nie odpalisz. Przykładem takich materiałów jest np. wełna mineralna lub włókno szklane (koc gaśniczy). Te materiały nie zajmują się ogniem wiec nie ma realnej możliwości podpalenia ich.
Nie oznacza to jednak, że materiały te są jednocześnie ochroną przed wysoką temperaturą, bo nie są zwyczajnie przewodząc ciepło.
Analogiczna sytuacja jest z metalem - nie zajmuje się ogniem, ale nie jest również odporny na działanie wysokiej temperatury.

Starosta I roku budownictwa Politechniki Rzeszowskiej z bardzo dużym naciskiem na fizykę i wytrzymałość materiałów, pozdrawiam. :)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6729 dnia: 09 Styczeń 2015, 21:48:32 »
Dziękuję za akademickie tłumaczenie. To wypadałoby to tak zapisać, by taki humanista jak ja ogarnął co miał autor na myśli. :D

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6730 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:11:20 »
Ale jak to inaczej zapisać? Nie chcę, żeby to był materiał, który daje odporność na magię ognia czy coś. Bo jak pieprzniesz w gościa kulą ognia to koszula się nie spali, ale obrażenia od gorąca otrzyma. To ma być tylko taki sposób na zwiększenie wachlarzu odzieży, której będzie mógł używać gracz. Jeden płaszcz nie przemoknie, fartuch nie zajmie się od iskry padającej z rozkuwanego kawałka stali, a rękawice zapewnią ochronę myśliwemu gdy przy nieudanej próbie wycięcia sakiewki jadowej pęknie mu ona w rękach oblewając je jadem. I tyle.
Przez to napisane jest tak jak najprościej się dało.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6731 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:13:54 »
Z tym jadem to też dziwnie, bo bez przesady, żeby wchłaniał się w śmiertelnej dawce przez skórę. :P Pozostałe zamierzenia popieram i będę się przyglądał rozwojowi projektu.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6732 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:19:06 »
Z tym jadem to też dziwnie, bo bez przesady, żeby wchłaniał się w śmiertelnej dawce przez skórę. :P Pozostałe zamierzenia popieram i będę się przyglądał rozwojowi projektu.

Ja bardziej patrzę w kierunku takich kruków. Kogoś nie stać na pancerz to sobie kupi ubranko z sytru i już jak będzie się spieszył i poleje sobie łapę jakimś kwasem to nie sparzy mu paluchów tylko spłynie na ziemię. Coś jak skóra wiwerny.

Offline Xvier aep Deler

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2089
  • Reputacja: 2469
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6733 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:25:37 »
Albo poleje rękawice i uściśnie czyjąś dłoń :)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6734 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:28:34 »
Ja bardziej patrzę w kierunku takich kruków. Kogoś nie stać na pancerz to sobie kupi ubranko z sytru i już jak będzie się spieszył i poleje sobie łapę jakimś kwasem to nie sparzy mu paluchów tylko spłynie na ziemię. Coś jak skóra wiwerny.
Tylko tutaj sprawa wygląda inaczej. O ile można rozdzielić, że materiał X nie podpali się, zaś materiał Y chroni przed zaklęciami z żywiołu ognia do 20 punktów. To sprawa komplikuje się w przypadku gdy materiał X jest odporny na trucizny i kwas, zaś materiał Y chroni przed substancjami żrącymi, kwasami na obrażenia do 30 punktów wytrzymałości. Wychodzi na to, że jedno z nich jest niepotrzebne. :P

Offline Progan

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3000
  • Reputacja: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6735 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:36:15 »
Ja bardziej patrzę w kierunku takich kruków. Kogoś nie stać na pancerz to sobie kupi ubranko z sytru i już jak będzie się spieszył i poleje sobie łapę jakimś kwasem to nie sparzy mu paluchów tylko spłynie na ziemię. Coś jak skóra wiwerny.
Albo jak nowa seria pościeli u mnie w aka.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6736 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:37:10 »
Z początku dla zabicia nudy trochę eksperymentowałem, wie Pan takie domorosłe zabawy w mutowanie tkanek i hodowanie nowych organizmów. Wtedy pojawił się Gunses - wampir. Testowałem już wcześniej na krwiopijcach ale nigdy na tak starych i tak silnych. Pomyślałem, że spróbuje, co mi tam, najwyżej kupka zwłok w pracowni powiększy się o kolejne. Ku mojemu zdziwieniu dało się. Skubany przeżył proces mutacji. Moim pierwotnym planem było wykorzystanie go jako tępego narzędzia do mordowania moich politycznych przeciwników, ale okazało się, że bestia ma rozum, w dodatku chce się uczyć. Wtedy postanowiłem, że wykorzystam bestie do walki z ojcem.

- specjalnie dla Gońca Valfdeńskiego, Król Isentor I Aquila

Tak powinno być

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6737 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:40:18 »
Tak powinno być
Zgłaszam wyciek poufnych informacji! I gdzie jest KLIMAT GRY, ja się pytam?  :(

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6738 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:41:51 »
Zgłaszam wyciek poufnych informacji! I gdzie jest KLIMAT GRY, ja się pytam?  :(
Pewnie agent jakiś. <ignorant> Nie rymuje się gdzie jest pentagram. Co skandować? ;[

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6739 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:42:39 »
 <tuli>

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #6739 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:42:39 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything