Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473928 razy)

Description:

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mohamed Khaled

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4089
  • Reputacja: 3650
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bóg napisał tak wstęp, szanuj ludzi, kurwy tęp.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2020 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:12:24 »
aha... 50 kg skóry wiwern.. :D

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2021 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:17:00 »
Tak sobie myślę. W grze nie ma za dużo umiejętności fizycznych dla typowego wojownika. Nie dziwię się dlatego, że większość wybiera maga, bo nie ma chociaż zastoju dużego. Pracowałem kiedyś nad nowymi skillami, ale wtedy wchodziło update systemu i ciężko było to wprowadzić w życie. Ma ktoś jakieś pomysły co można zrobić? Isq, myślałeś może nad tym?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2021 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:17:00 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2022 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:22:31 »
aha... 50 kg skóry wiwern.. :D
To w karczmie dostaniesz.


Tak sobie myślę. W grze nie ma za dużo umiejętności fizycznych dla typowego wojownika. Nie dziwię się dlatego, że większość wybiera maga, bo nie ma chociaż zastoju dużego. Pracowałem kiedyś nad nowymi skillami, ale wtedy wchodziło update systemu i ciężko było to wprowadzić w życie. Ma ktoś jakieś pomysły co można zrobić? Isq, myślałeś może nad tym?
W pierwszej kolejności nasuwa mi się dokończenie tego:
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Specjalizacje_walki

Są tam tylko pobieżnie opisane sytuacje co możesz robić na danym stopniu zaawansowania. Dorzuciłbym bardziej dokładne opisy np. na 100% możesz ściąć więcej niż 1 głowę przeciwnika I kategorii za pomocą siecznej broni oburęcznej jeśli przeciwnicy stoją blisko siebie etc.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2023 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:23:57 »
A nie lepiej zdać się na fantazję gracza?

Offline Mohamed Khaled

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4089
  • Reputacja: 3650
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bóg napisał tak wstęp, szanuj ludzi, kurwy tęp.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2024 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:24:44 »
Czy da radę nauczyć się do 100% walki mieczem, jeśli jestem w pakcie?

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2025 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:26:40 »
chat Isq

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2026 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:29:15 »
A nie lepiej zdać się na fantazję gracza?
Ale te specjalizacje muszą wyznaczać jakieś ramy ograniczeń.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2027 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:41:28 »
To w karczmie dostaniesz.

W pierwszej kolejności nasuwa mi się dokończenie tego:
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Specjalizacje_walki

Są tam tylko pobieżnie opisane sytuacje co możesz robić na danym stopniu zaawansowania. Dorzuciłbym bardziej dokładne opisy np. na 100% możesz ściąć więcej niż 1 głowę przeciwnika I kategorii za pomocą siecznej broni oburęcznej jeśli przeciwnicy stoją blisko siebie etc.
Nie sądzę, że to by rozwiązało sprawę. Ja jeszcze mogę się pokusić o przeczytanie ile mam finiszerów na post, ale nie chciałoby mi się teraz czytać ile mogę ściąć głów a ile mogę uciąć kończyn. Wydaje mi się, że kwestia finiszerów i rozplanowania walki jest i tak bardzo dobra i nie ma co tam mieszać, żeby nie wyszło gorzej. Zastanowiłbym się bardziej nad umiejętnościami pasywnymi dla graczy latających z bronią białą. Nie mam teraz żadnego pomysłu, ale wydaje mi się, że nie powinniśmy iść w ilość a w skuteczność. Nie możemy dodawać finiszerów, bo mag i tak zawsze będzie miał w tym przewagę. Zacznijmy postrzegać grę trochę wyżej, nie tylko jako walkę, ale jako całokształt (karczmy, domki, ulice, wyprawy, podróże, rozbijanie obozów, przeczesywanie ruin itp) bo w świadomości większości osób liczy się głównie walka, a bohater umie tylko machać mieczem, nie za wiele ponad to.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2028 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:43:52 »
Dobrze gada! Polać mu.  <zdrowie>

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2029 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:46:09 »
Jakieś wizje?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2030 dnia: 25 Kwiecień 2013, 12:03:18 »
Proponuję zrobić coś takiego jak obecnie się męczę z um. rasowymi.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2031 dnia: 25 Kwiecień 2013, 12:25:27 »
Nie sądzę, że to by rozwiązało sprawę. Ja jeszcze mogę się pokusić o przeczytanie ile mam finiszerów na post, ale nie chciałoby mi się teraz czytać ile mogę ściąć głów a ile mogę uciąć kończyn. Wydaje mi się, że kwestia finiszerów i rozplanowania walki jest i tak bardzo dobra i nie ma co tam mieszać, żeby nie wyszło gorzej. Zastanowiłbym się bardziej nad umiejętnościami pasywnymi dla graczy latających z bronią białą. Nie mam teraz żadnego pomysłu, ale wydaje mi się, że nie powinniśmy iść w ilość a w skuteczność. Nie możemy dodawać finiszerów, bo mag i tak zawsze będzie miał w tym przewagę. Zacznijmy postrzegać grę trochę wyżej, nie tylko jako walkę, ale jako całokształt (karczmy, domki, ulice, wyprawy, podróże, rozbijanie obozów, przeczesywanie ruin itp) bo w świadomości większości osób liczy się głównie walka, a bohater umie tylko machać mieczem, nie za wiele ponad to.

Piwko.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2032 dnia: 25 Kwiecień 2013, 12:32:47 »
Byłoby dobrze, gdybyście zarzucali swoje pomysły :))

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2033 dnia: 25 Kwiecień 2013, 14:21:09 »
Kiedyś wspominałem o umiejętnościach pasywnych, aka takich specjalizacjach, które dawałby większe możliwości już posiadanych umiejętności. Np. taki zakonnik mógłby sobie za powiedzmy 3 brązowe talenty obrać specjalizację Obrońca, co dawałoby mu np większa wytrzymalosc tarcz ze wzgledu na lepsze posługiwanie się, wiecej kg do uniesienia, wieksza wytrzymalosc na ból i jakieś trudy walki. Albo by sobie wybierał coś w stylu łowcy czarownic i wtedy jego intuicja była by lepsza, jakieś większe mozliwosci z magia paladynska itp.
Taki kruk np moglbym pojsc w kierunku zabojcy, i wtedy np + ostrosc do sztyletow i ukrytego ostrza z racji poslugiwania sie glownie ta bronia, czesciej moze sie podkrasc, trudniej go uslysec zauwazyc itd. Albo taki złodziej i wtedy dostaje wiecej zamkow do otwarcia, czesciej moze okradac i coś jeszcze by sie wymyslilo.
A dla neturalnych bylby np Grabiezca, co zwiekszalo by szanse na znalezienie cos przy ciele przeciwnika w czasie misji i zwiekszalo jakos teog przedmiotu czy cos w tym guscie. Inny jeszcze moglbybyc Obiezyswiatem i wtedy nie dostaje kar za temperatury bo przywykl, za jazde dluga bo tez przywykl i z racji swego trybu zycia jest w stanie powiedziec cos na temat okoliyc czy srodowiska, wicej niz inni.( Mg moglby dawac taka podpowiedz, ktora tylko on by widział. No i zostaje np Najemnik, ktory by dostawal bonusy pieniezne za uczestnictwo w wyprawach innych niz własne, lub cos w tym stylu.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2034 dnia: 25 Kwiecień 2013, 14:36:48 »
Kiedyś wspominałem o umiejętnościach pasywnych, aka takich specjalizacjach, które dawałby większe możliwości już posiadanych umiejętności. Np. taki zakonnik mógłby sobie za powiedzmy 3 brązowe talenty obrać specjalizację Obrońca, co dawałoby mu np większa wytrzymalosc tarcz ze wzgledu na lepsze posługiwanie się, wiecej kg do uniesienia, wieksza wytrzymalosc na ból i jakieś trudy walki. Albo by sobie wybierał coś w stylu łowcy czarownic i wtedy jego intuicja była by lepsza, jakieś większe mozliwosci z magia paladynska itp.
Taki kruk np moglbym pojsc w kierunku zabojcy, i wtedy np + ostrosc do sztyletow i ukrytego ostrza z racji poslugiwania sie glownie ta bronia, czesciej moze sie podkrasc, trudniej go uslysec zauwazyc itd. Albo taki złodziej i wtedy dostaje wiecej zamkow do otwarcia, czesciej moze okradac i coś jeszcze by sie wymyslilo.
A dla neturalnych bylby np Grabiezca, co zwiekszalo by szanse na znalezienie cos przy ciele przeciwnika w czasie misji i zwiekszalo jakos teog przedmiotu czy cos w tym guscie. Inny jeszcze moglbybyc Obiezyswiatem i wtedy nie dostaje kar za temperatury bo przywykl, za jazde dluga bo tez przywykl i z racji swego trybu zycia jest w stanie powiedziec cos na temat okoliyc czy srodowiska, wicej niz inni.( Mg moglby dawac taka podpowiedz, ktora tylko on by widział. No i zostaje np Najemnik, ktory by dostawal bonusy pieniezne za uczestnictwo w wyprawach innych niz własne, lub cos w tym stylu.

Bardzo fajne.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2035 dnia: 25 Kwiecień 2013, 16:48:58 »
Tak. Dobre podejście. Właśnie takie coś proponowałem, mówiąc, o czymś podobnym do tego co teraz robię z um. rasowymi.


Po prostu można by zrobić rozwinięcia umiejętności nabywanych. Teraz pracuję nad rozwinięciami rasowymi, czyli np. Skrzydła u dracona będzie można rozwinąć do Skrzydła II i Skrzydła III, dzięki czemu będzie można np. podmuchem skrzydeł odrzucać przeciwników, otulać się od ognia czy siarczystych mrozów. Rozwijam te umiejętności pod względem klimatu a nie finiszerów, więc będzie ciekawie. Um. rasowe można rozwijać przez trening, alchemię czy modlitwę. Nie da się tego wykupić u nauczycieli.


Dobrym pomysłem jest wprowadzenie rozwinięć do obecnych umiejętności. Rozwiniecie do III poziomu daje dużą paletę umiejętności do nabycia, a nie stwarza problemu wymyślania kolejnych różnorakich umiejętności. ÂŁatwiej coś dodać klimatycznego w np. cichym zabójcy czy harcie ciała, niż wymyślić całowicie nową zdolność.

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2036 dnia: 25 Kwiecień 2013, 17:05:36 »
Ja po prostu wolałem na zasadzie jednej umiejętności/specjalizacji nowej, która zawierała by w sobie rozwinięcia reszty. Dlatego takie kosztowałyby po 3 brązowe talenty np.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2037 dnia: 25 Kwiecień 2013, 17:15:26 »
No ja też widzę sens dla takich 'mostków'. Np. umiesz dwie umiejętności, to możesz się nauczyć kolejnej, która byłaby połączeniem tamtych dwóch.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2038 dnia: 26 Kwiecień 2013, 17:39:25 »
Co wy na to by wprowadzić osełki i ostrzenie broni u kowala? Osełka by dawała +x do ostrości na post z walką, ostrzenie +x do ostrości na 1 wyprawe

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2039 dnia: 26 Kwiecień 2013, 20:01:05 »
A może osełka nie na post z walką a na walkę? Czyli np. na wyprawie spotykamy 3 razy wilki, to trzy razy można użyć osełki. Po zakończeniu walki bonus by schodził.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #2039 dnia: 26 Kwiecień 2013, 20:01:05 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top