Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473807 razy)

Description:

0 użytkowników i 26 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1440 dnia: 15 Lipiec 2012, 18:36:32 »
Czyli np. Gildia Magów może otworzyć ścieżkę Czarodzieja, który będzie miał Podmuch ognia, Lodową lancę, Kamienne zęby? Czyli takie wymieszane z poplątanym?
Zależy od organizacji.


Jako szkołę mówiłem o żywiole. Edziu zapewne też. Mówisz że będzie ich sześć, ale tak ogólnie? Czyli ogień, woda, ziemia, wiatr, życie i śmierć? Czyli że ducha nie będzie?
Jak napisałem kilka postów wyżej. Niektóre z zaklęć trafią do żywiołu życia, a niektóre do żywiołu śmierci.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1441 dnia: 15 Lipiec 2012, 18:54:13 »
Niemniej jednak, Gildia może wam zrobić specjalność Czarodziej Ducha czy coś w ten deseń i uczyć was właśnie wybranych zaklęć z ÂŻywiołu życia i śmierci, szkolić was analogicznie do starej magii ducha.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1441 dnia: 15 Lipiec 2012, 18:54:13 »

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1442 dnia: 15 Lipiec 2012, 22:33:15 »
Ja i Aragorn mamy taki dylemat, jaka jest różnica między pociskiem a nabojem? I co jest do czego?

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1443 dnia: 15 Lipiec 2012, 22:36:25 »
dołączam się do pytania

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1444 dnia: 15 Lipiec 2012, 22:38:12 »
Ja i Aragorn mamy taki dylemat, jaka jest różnica między pociskiem a nabojem? I co jest do czego?
Nabój jest do broni palnej, pocisk jest do broni miotanej - procy. Można to odróżnić poprzez statystyki. Naboje zawierają niebieską rudę jako zapalnik.
Cytuj
Opis: Wykonany z 0,01kg żelaza i 0,0075kg niebieskiej rudy.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1445 dnia: 15 Lipiec 2012, 22:42:21 »
Skoro u nas ruda to co czarny proch to czy nie powinniśmy po za nabojami nosić woreczka z "prochem"?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1446 dnia: 15 Lipiec 2012, 22:59:00 »
Skoro u nas ruda to co czarny proch to czy nie powinniśmy po za nabojami nosić woreczka z "prochem"?
Nie powinniśmy. Wystarczy mieszek z nabojami/pociskami.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1447 dnia: 15 Lipiec 2012, 23:03:56 »
A więc to muszkiet skałkowy,  miło.
« Ostatnia zmiana: 15 Lipiec 2012, 23:07:54 wysłana przez Garir »

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1448 dnia: 20 Lipiec 2012, 11:05:58 »
A ja mam pytanie do graczy o tak zwane 'zaginanie czasoprzestrzeni'...

Chodzi mi o wyprawy/zadanie/akcje w karczmach/spotkania w domkach. Dla tego przykładu posłużę się postaciami Garira, Adasia i Mogula. Przykład:

Garir, Adaś i Mogul mają spotkać się w Obieżyświacie aby obgadać ostatnią misję. Zjawia się Garir (GM), po kilkunastu minutach posta pisze Mogul, a po jakiejś godzinie Adaś. Wszyscy są, następuje rozmowa i teraz (!) Garir z osobistych powodów posta pisze raz na 2-3 godziny, Mogul odpisuje mu w granicach 30 minuta, a Adaś raz na 4 godziny. Przez to, dla graczy (UÂŻYTKOWNIKÓW) akcja przeciąga się na powiedzmy dwa kolejne dni.

Moje pytanie do was gracze, do was GM, do was hejterzy: Czy umawiamy się, że takie akcje prowadzimy w ciągu jednego wieczoru? ÂŻe to jest ciągle ten sam wieczór, że ciągle oni rozmawiają 'jeden po drugim'? Czy dla was jest logiczniejsze, że postacie wypowiadają kwestie raz na 3 godziny, a potem siedzą w milczeniu przez kolejne 3 godziny aby wypowiedzieć kolejne zdanie i znów siedzieć trzy godziny w milczeniu? Czy jest dla was logiczniejsze, że one śpią w karczmie, rano się budzą i w tych samych pozach z tą samą częstotliwością rozmawiania mówią co 3 godziny przez kolejny dzień?


Przykład drugi:

Devristus, Wielki Mistrz Gildii Magów zaprasza wszystkich na kolację. KOLACJÊ. Do siebie do domu. Wiadomo, że akcja się przeciągnie, że będzie trwała jakieś 3-4 dni. Czy uznajemy, że to wszystko nadal się dzieje tamtego wieczoru? Czy to jest dla was lepsze, że np. akcja trwa (przez te cztery dni) w godzinach np. 20:00 - 04:00? Czy dla was jest logiczniejsze, że kolacja trwa przez cztery dni? ÂŻe śpicie u Devristusa, że wasze postacie wypowiadają się raz na godzinę?


Proszę o zainteresowanie się tą sprawą i opinie. To bardzo ważę.

Do tej pory graliśmy tak, że takie akcje, nad którymi pieczę trzymali GM, trwały fabularnie w określonym czasie. To dla mechaniki gry bardzo ważne. Co wam bardziej pasuje?

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1449 dnia: 20 Lipiec 2012, 11:16:13 »
Zwiekszenie takiego realizmu byloby fajne, ale ciezko zebrac tak graczy. Wychodziloby tak, ze niektorzy mogliby stracic przez cos, co nie jest ich wina. Takze twierdze, ze niech zostanie tak jak jest.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1450 dnia: 20 Lipiec 2012, 11:24:20 »
No nie wiem, dla mnie zawsze było logiczne, że cała taka akcja trwa jeden wieczór czy coś w ten deseń, w końcu to jest PBF, a nie papierowe RPG, gdzie wszystko robimy na bieżąco. Tak jak gadałem z tym elfem na wyprawie - mimo iż w czasie rozciągnęło się to na dzień, dwa, ja wciąż traktowałem to jak jeden wieczór i reszta chyba też. Tak jest realniej i normalniej.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1451 dnia: 20 Lipiec 2012, 11:39:53 »
Tak było zawsze że czas w Marancie był "taki jaki jest aktualnie potrzebny". Za przykład niech posłuży moja wyprawa, z Efehidonu do karczmy w której byliśmy jest wedle mapy z 300km czyli dobry tydzień drogi, teraz mamy do przejścia 100km przez las. Logiczne dla mnie jest że czas trzeba sobie dostosować do danej akcji, byle pora roku sie zgadzała.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1452 dnia: 20 Lipiec 2012, 11:54:38 »
Chodzi o to, że dostałem dzisiaj wiadomość takiej treści: (w odpowiedzi na to, że 'wszędzie używamy czasu takiego jak potrzeba w konkretnej akcji'

Cytuj
Taka jest teraz mechanika. Jeśli ktoś tak robi, robi źle. Czas zaginać można tylko na wyprawach przy ciągłej akcji.

Dawałoby to sytuację, że wieczorna rozmowa w karczmie trwająca 3 dni, w rzeczywistości jest rozmową trwającą trzy dni, z kompletem śniadań, obiadów, kolacji i wypróżnień oraz rozmowami toczącymi się na zasadzie, co '3 godziny' post.

Offline Julian

  • Redakcja
  • ***
  • Wiadomości: 5679
  • Reputacja: 6657
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie tykaj stopy!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1453 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:21:48 »
Dzięki temu co proponuje Gunses może gra nabyła by realizmu, ale po co? Czasami ciężko zabrać wszystkich na określoną godzinę, bo zawsze coś wypadnie. Bo trzeba dom posprzątać, albo kumpel woła. To tylko forum. Lepiej zostawić to tak jak jest. Czyli, postacie rozmawiają jednego wieczora, choćby ten "wieczór" trwał 3 dni.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1454 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:25:34 »
Dawałoby to sytuację, że wieczorna rozmowa w karczmie trwająca 3 dni, w rzeczywistości jest rozmową trwającą trzy dni, z kompletem śniadań, obiadów, kolacji i wypróżnień oraz rozmowami toczącymi się na zasadzie, co '3 godziny' post.
I dokładnie tak jest. Mamy podaną datę na wiki, godzinę każdy sprawdzić potrafi. NPC uczą w określone dni tygodnia i w określonych godzinach. Jeśli MG nie pisze tego, że wydarzenia na wyprawie odbywają się cały czas w godzinach wieczornych danego dnia, normalnie liczymy upływ czasu.

Na wyprawie to MG manipuluje upływem czasu. Daje wtedy informacje, także prowadząc rozmowę i jadąc do wyznaczonego celu gracze mogą pisać posty przez kilka dni ale zostanie to uznane za kilka godzin. Trzeba tylko o tym napisać. Najlepiej jak w każdym poście MG daje o tym informacje, tak by nikt się nie zgubił. Nie można wybiegać w przyszłość ale można przyśpieszać czas do dnia dzisiejszego. Załóżmy, że wyprawa zaczęła się 15 ale gracze cały czas gadali przy ognisku przez realnych 5 dni. Na wyprawie nadal obowiązuje data 15.03.12, eII i to w dodatku wieczór. Ale następnego dnia w rozgrywce - 16, MG może napisać o tym jaka cała paczka wędrowała do celu przez 4 dni i tym sposobem dogoni realną datę.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1455 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:29:17 »
I dokładnie tak jest.
I było zawsze :)

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1456 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:39:15 »
Dzięki temu co proponuje Gunses może gra nabyła by realizmu, ale po co? Czasami ciężko zabrać wszystkich na określoną godzinę, bo zawsze coś wypadnie. Bo trzeba dom posprzątać, albo kumpel woła. To tylko forum. Lepiej zostawić to tak jak jest. Czyli, postacie rozmawiają jednego wieczora, choćby ten "wieczór" trwał 3 dni.
Ja tego nie proponuję. Ja walczę żeby zostało tak jak jest.


I dokładnie tak jest. Mamy podaną datę na wiki, godzinę każdy sprawdzić potrafi. NPC uczą w określone dni tygodnia i w określonych godzinach. Jeśli MG nie pisze tego, że wydarzenia na wyprawie odbywają się cały czas w godzinach wieczornych danego dnia, normalnie liczymy upływ czasu.

Na wyprawie to MG manipuluje upływem czasu. Daje wtedy informacje, także prowadząc rozmowę i jadąc do wyznaczonego celu gracze mogą pisać posty przez kilka dni ale zostanie to uznane za kilka godzin. Trzeba tylko o tym napisać. Najlepiej jak w każdym poście MG daje o tym informacje, tak by nikt się nie zgubił. Nie można wybiegać w przyszłość ale można przyśpieszać czas do dnia dzisiejszego. Załóżmy, że wyprawa zaczęła się 15 ale gracze cały czas gadali przy ognisku przez realnych 5 dni. Na wyprawie nadal obowiązuje data 15.03.12, eII i to w dodatku wieczór. Ale następnego dnia w rozgrywce - 16, MG może napisać o tym jaka cała paczka wędrowała do celu przez 4 dni i tym sposobem dogoni realną datę.
A co akcjami w karczmach? W domkach graczy na wspomnianych 'kolacjach'? Jak akcja przeciąga się na 3-4 dni?

Bo z wiadomości jaką od Ciebie otrzymałem, zrozumiałem, że tylko na wyprawach można manipulować czasem. Wynikało z tej wiadomości, że np. w karczmie już nie?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1457 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:48:10 »
W pierwszej linijce mojej wypowiedz, w pierwszym zdaniu. Tłumaczę, że w karczmie czas płynie realnie i nie można go zatrzymywać. Tylko na wyprawach takie cuda jak MG napisze. Dopóki tego nie zrobi uznajemy, że czas mija normalnie.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1458 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:53:46 »
Aha.. Rozumiem... Czyli spotkanie przy piwku, które od lat traktowaliśmy, że to tan sam wieczór (nawet jak trwało trzy dni w realu) od dzisiaj trwa trzy dni. Pozdro..  :-X

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1459 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:58:23 »
Chcę tylko sprostować, że ja chciałem, aby pobyt w karczmie przy wieczornym piwie (nawet jeśli trwał trzy dni w realu) w grze trwał nadal w tym samym wieczorze. Bo ludzie myślą, że to moje plany z tym urealnieniem. Otóż nie. Wolałem, aby trzydniowa rozmowa w karczmie trwała w ciągu jednego 'umownego' wieczora.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1459 dnia: 20 Lipiec 2012, 12:58:23 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything