Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473928 razy)

Description:

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1400 dnia: 11 Lipiec 2012, 23:43:39 »
Może i ma chłopak rację? Może przedobrzyliśmy...
Imo mechaniki nie ma dużo, tylko dopracowano coś, o co zawsze wszyscy płakali: dokładność. Teraz jest wszystko określone, a wcześniej dużo ludzi się darło, że tutaj nie wie się, co zrobić, tam też nie... itp itd.
Hardcorowa mechanika jest w D&D. Tam macie współczynnik zalesienia lasu, określa się na jego podstawie zasięg widoczności. A wy na marant narzekacie.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1401 dnia: 11 Lipiec 2012, 23:53:29 »
Jak pewnie zdążyliście zauważyć przez kilka godzin trwały testy w dziale wypraw. Polegały one na ponownym włączeniu akceptowania postów przez Mistrzów Gry. Wszystko powróciło już do pierwotnej formy. Chciałbym jednak by wszyscy uczestnicy i obserwatorzy obecnych wypraw wyrazili swoje zdanie na temat tego rozwiązania. Co o nim myślicie, czy uważacie je za dobre, jakie są plusy i minusy? Czy dobrze zrobiliśmy odrzucając akceptowanie postów w aktualizacji do wersji v2?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1401 dnia: 11 Lipiec 2012, 23:53:29 »

Offline Jagusiaa

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 353
  • Reputacja: 547
  • Płeć: Kobieta
  • Se onr sverdar sitja hvass!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1402 dnia: 11 Lipiec 2012, 23:58:52 »
Nie wiem jak inni, ale mi to opóźniało dalszą grę. Lepiej by było, bez potwierdzania.

Offline Istedd

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 684
  • Reputacja: 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • Drick! FĂśr Odin!
Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1403 dnia: 12 Lipiec 2012, 00:04:01 »
Nienawidzę Was wszystkich. Jeszcze potrafię patrzeć i nie wróciłem na Sybir, chędożone świńskim prąciem wartołby (i Nudo)! Nieładnie tak o kimś mówić. A Ty Drago się aż tak nie wysilaj. :P Nie chciałem, aby cała sprawa wyszła na jaw, bo niektórzy mogliby posądzić, że robię to pro publico bono oraz po to, aby uczynić z siebie męczennika. Zocznie ino, że nie ja zacząłem (szczególnie patrz na to Danielu!), ino inni! Nie, nie namawiał mnie nikt do tego. Zresztą ze wspomnianą osobistością w ogóle nie pisałem. Ani jedna PW, ani jedno słowo na inszych komunikatorach. Uczyniłem to z czystej woli. I nie wypada mi zmienić zdania, kiedy już decyzję podjąłem. ÂŻyczę Wam wszystkim miłej i udanej gry, itp. <rzuca jeszcze kilkoma patosami>

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1404 dnia: 12 Lipiec 2012, 00:07:09 »
Jak pewnie zdążyliście zauważyć przez kilka godzin trwały testy w dziale wypraw. Polegały one na ponownym włączeniu akceptowania postów przez Mistrzów Gry. Wszystko powróciło już do pierwotnej formy. Chciałbym jednak by wszyscy uczestnicy i obserwatorzy obecnych wypraw wyrazili swoje zdanie na temat tego rozwiązania. Co o nim myślicie, czy uważacie je za dobre, jakie są plusy i minusy? Czy dobrze zrobiliśmy odrzucając akceptowanie postów w aktualizacji do wersji v2?

Takie rozwiązanie ma wady i zalety. Wadą jest opóźnianie rozgrywki, jak wspomniała Jagusia. Może to wpływać na chęci graczy do grania. Zmniejszyć je. Zaletą jest jednak to, że dzięki temu nie będzie sytuacji, gdzie Is cofa akcję sprzed kilku/kilkunastu postów. Mimo to, byłbym jednak za zniesieniem tego. Mamy teraz jasno określone zasady, dzięki którym całkowita kontrola MG jest zbędna. Gracz sam wie, co może, a czego nie.

Offline Nessa

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2744
  • Reputacja: 3261
  • Płeć: Kobieta
  • Nuda :(
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1405 dnia: 12 Lipiec 2012, 00:10:35 »
To ja też przeciw! Już pomijając opóźnienia, to nie mamy ogromnej ilości graczy. Prawie wszyscy lub wszyscy są obyci z systemem, a jeśli mają problemy, to załatwiają je między sobą i pytają bardziej doświadczonych. To nie jest armia ludzi. Poza tym na większych wyprawach, gdzie prawie wszyscy biorą w nich udział (zadania Aragorna) mogłoby to mocno utrudniać rozrywkę. Nie wiadomo co kto do nas powiedział lub ilu przeciwników zostało zabitych i czy ktoś został.

Cytuj
Nienawidzę Was wszystkich.
Cytuj
I nie wypada mi zmienić zdania, kiedy już decyzję podjąłem.
Ta męska duma i upartość <ignorant> Wróć! ^^

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1406 dnia: 12 Lipiec 2012, 00:22:34 »
Jak pewnie zdążyliście zauważyć przez kilka godzin trwały testy w dziale wypraw. Polegały one na ponownym włączeniu akceptowania postów przez Mistrzów Gry. Wszystko powróciło już do pierwotnej formy. Chciałbym jednak by wszyscy uczestnicy i obserwatorzy obecnych wypraw wyrazili swoje zdanie na temat tego rozwiązania. Co o nim myślicie, czy uważacie je za dobre, jakie są plusy i minusy? Czy dobrze zrobiliśmy odrzucając akceptowanie postów w aktualizacji do wersji v2?
Niech to rozwiazanie nigdy nie wraca. Przez coś takiego marant zmieni się w durne hack&slash, a to byłby błąd. Wiadomo, na wyprawach zabijamy, ale zdarza się, że dwóch graczy nabije w nocy dwie strony na rozmowie o zuczkach. to miałoby zniknąć? smutek ;[

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1407 dnia: 12 Lipiec 2012, 08:22:06 »
Z akceptowania postów dobrze kojarzy mi się jedynie czerwona skórka forum. Nic więcej. Pomysł zły, brzydki i w ogóle. Nie dość że mamy rozbudowany, pełen wodotrysków system, to jeszcze miało by wejść coś tak łamiącego naszą swobodę. Jakby miałoby to wejść, to pieprzę, sami sobie grajcie.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1408 dnia: 12 Lipiec 2012, 09:59:55 »
Uważam powrót do akceptacji za klęskę marantu. Opoznia wyprawy i nie daje mozliwosci prowadzenia swobodnych rozmów gdy GM gdzies wybedzie... Jestem przeciwny.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1409 dnia: 12 Lipiec 2012, 10:00:53 »
Myślę, że wczorajszy test udowodnił, że akceptacja postów to zły pomysł. Gdyby ktoś z fanatyków Marantu v1 miał jeszcze jakieś wątpliwości wystarczy przeczytać posty uczestników testu.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1410 dnia: 12 Lipiec 2012, 10:09:47 »
Jestes jakis dziwny ze rownasz akceptacje postow z wersja pierwsza. Ja myśląc o v.1 widzę super klimat, luz w grze i niezla fabule. Tak, wlasnie klimat świata, miasta portowego, organizacji byl swietn. A Ty to wrzucasz do jednego worka ze strona techniczną gry. Co ma gowno go twarogu?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1411 dnia: 12 Lipiec 2012, 10:51:26 »
Jestes jakis dziwny ze rownasz akceptacje postow z wersja pierwsza. Ja myśląc o v.1 widzę super klimat, luz w grze i niezla fabule. Tak, wlasnie klimat świata, miasta portowego, organizacji byl swietn. A Ty to wrzucasz do jednego worka ze strona techniczną gry. Co ma gowno go twarogu?
Trzeba pamiętać, że v1 to nie była utopijna wersja systemu, a do takich rozmiarów wyrasta w wypowiedziach jej fanatycznych zwolenników. Dziś udowodniliśmy, że jeden z trybów jej mechaniki był, jest i będzie złym rozwiązaniem.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1412 dnia: 12 Lipiec 2012, 10:57:11 »
Dziś udowodniliśmy, że jeden z trybów jej mechaniki był, jest i będzie złym rozwiązaniem.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1413 dnia: 13 Lipiec 2012, 12:55:30 »
A teraz na spokojnie.

Dajmy na to że sobie czaruję. Powiedzmy że "Kamienny Pocisk". Mój przeciwnik ma zbroje z tajemniczego amelinium 200 wytrzymałości. Zbroja płytowa, ale uwaga, bez hełmu. Co będzie jak trafię kamieniem o średnicy 20 cm, z ogromną prędkością w nieosłoniętą twarz?

I jeszcze jedno. Co się stanie jak oberwałby w klatę?

Z Zasad jasno wynika że po prostu pocisk się odbija. To samo dotyczy wielu innych ofensywnych czarów. W większości nie ma napisane, co się stanie z przeciwnikiem, gdy ma lepszą zbroję...

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1414 dnia: 13 Lipiec 2012, 13:10:01 »
Jak ma zbroję lepszą, ale zbliżoną do obrażeń jakie zadaje czar, to zbroja zostaje wgnieciona, jakaś rysa, jakaś szczelina, gracza pewnie na ziemię ciśnie pod uderzeniem. Jak ma dużo lepszą zbroję np. Zbroja z niepokrywanego farbą Amelinum +200 doi wytrzymałości, to kamień uderzy bo uderzy, przekaże impet uderzenia ciału, może zachwieje, może przewróci, ale zbroja będzie cała.


Ale niech się Isu wypowie, bo Gucio gówno wie o czarach ;/



A i Isu miałeś napisać PW i w ogóle do graczy o aktualce systemu.
« Ostatnia zmiana: 13 Lipiec 2012, 13:16:11 wysłana przez Gunses »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1415 dnia: 13 Lipiec 2012, 13:19:30 »
A teraz na spokojnie.

Dajmy na to że sobie czaruję. Powiedzmy że "Kamienny Pocisk". Mój przeciwnik ma zbroje z tajemniczego amelinium 200 wytrzymałości. Zbroja płytowa, ale uwaga, bez hełmu. Co będzie jak trafię kamieniem o średnicy 20 cm, z ogromną prędkością w nieosłoniętą twarz?

I jeszcze jedno. Co się stanie jak oberwałby w klatę?

Z Zasad jasno wynika że po prostu pocisk się odbija. To samo dotyczy wielu innych ofensywnych czarów. W większości nie ma napisane, co się stanie z przeciwnikiem, gdy ma lepszą zbroję...
Jak ma zbroję lepszą, ale zbliżoną do obrażeń jakie zadaje czar, to zbroja zostaje wgnieciona, jakaś rysa, jakaś szczelina, gracza pewnie na ziemię ciśnie pod uderzeniem. Jak ma dużo lepszą zbroję np. Zbroja z niepokrywanego farbą Amelinum +200 doi wytrzymałości, to kamień uderzy bo uderzy, przekaże impet uderzenia ciału, może zachwieje, może przewróci, ale zbroja będzie cała.
Myślę, że Guciu Ci to dobrze wyjaśnił. Goła głowa ma wytrzymałość u człowieka 1. Także będzie bez głowy jak mu takim kamieniem przydzwonisz. Przede wszystkim ochrona. Trzeba się zabezpieczać i nosić hełmy. <lol>


A i Isu miałeś napisać PW i w ogóle do graczy o aktualce systemu.
Rozesłałem na e-mail ogłoszenie o aktualce.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1416 dnia: 13 Lipiec 2012, 13:37:38 »
Aha, to spoko. Staty statami, wytrzymałość, wytrzymałością i zadawane obrażenia, zadawanymi obrażeniami, ale zwykła logika rozumiem panuje.

A właśnie. Zamrożenie w bryłę lodu. Przecież to nie ma znaczenia czy ktoś ma sobie płócienny waciak czy zbroję płytową. Każdy wie jak działa lód. :/

Albo kałuża lawy. Albo meteoryt. Chociaż byłby w stal uj wie jaką, to te 0,5 cm metalu nie ochroni go przed kilkotonową płomienną skała. Nawet jakby miał pancerz ze szczerej magicznej rudy.

No wiecie, tak na logikę...

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1417 dnia: 13 Lipiec 2012, 13:43:46 »
Przeciwnik po prostu zginie. Czarodziej to najdłuższa i najżmudniejsza klasa w Marancie, ale najpotężniejsza. Dlatego po upadku meteorytu czy po kałuży lawy przeciwnik pada. Ale macie jak wiecie mało czarów obronnych. Np. wysokość kamiennej ściany możliwa do przeskoczenia przez wampira, czy mgła możliwa do przelecenia w formie nietoperza/kruka, czy aura ognia (czy jak to tam się zwie) możliwa do przeteleportowania przez człowieka zakonu.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1418 dnia: 13 Lipiec 2012, 14:00:30 »
Aha, to spoko. Staty statami, wytrzymałość, wytrzymałością i zadawane obrażenia, zadawanymi obrażeniami, ale zwykła logika rozumiem panuje.

A właśnie. Zamrożenie w bryłę lodu. Przecież to nie ma znaczenia czy ktoś ma sobie płócienny waciak czy zbroję płytową. Każdy wie jak działa lód. :/

Albo kałuża lawy. Albo meteoryt. Chociaż byłby w stal uj wie jaką, to te 0,5 cm metalu nie ochroni go przed kilkotonową płomienną skała. Nawet jakby miał pancerz ze szczerej magicznej rudy.

No wiecie, tak na logikę...
W zasadzie to mówisz o czarach, których współczynnik ataku jest na tyle wysoki, że kilkukrotnie przewyższa wytrzymałość najmocniejszego pancerza. A jeśli chodzi o lód. Lód przenika przez szatę, ponieważ ona nasiąka. Jednak w przypadku zbroi z mocnego materiału lód wytworzy się tylko na jej powierzchni, do środka nic się nie przedostanie. Dlatego też przeciwnik chroniony zbroją płytową nie otrzyma obrażeń.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1419 dnia: 13 Lipiec 2012, 15:35:18 »
W takim razie czar pierwszy:

Cytuj
Błyskawica
Inkantacja:
Izipash!
ÂŻywioł:
Powietrze
Opis:
Mag skupia energie magiczną tworząc w chmurach błyskawice, która uderza w przeciwnika z niebios.
Funkcja:
Gracz musi mieć wolną przynajmniej jedną rękę. Zasięg błyskawicy wynosi 100 metrów kwadratowych. Zaklęcie wymaga 1 formy inkantacji. Uderzenie błyskawicy zadaje śmiertelne obrażenia, jeśli wytrzymałość celu wynosi mniej niż 10 punktów. Jeśli wytrzymałość celu wynosi więcej niż 10 a mniej niż 20 punktów zostaje on ogłuszony na następny post i nie ma pierwszeństwa ataku. W przypadku, gdy wytrzymałość celu jest mniejsza niż 5 punktów błyskawica jest w stanie wywołać natychmiastowy zapłon zadając obrażenia od ognia na całym ciele przeciwnika. Płomień jest tak gorący, że w ciągu minuty jest w stanie spalić wszystko, czego wytrzymałość wynosi mniej niż 5 punktów.

Co jest świetnym przewodnikiem? Metal? Hmmm...

I jeszcze jedno. Pisałem chyba wyżej:

Nigdzie nie pisze co się stanie, jak przeciwnik ma większego "defa".

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1419 dnia: 13 Lipiec 2012, 15:35:18 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top