Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473734 razy)

Description:

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1300 dnia: 05 Lipiec 2012, 22:28:23 »
Wpadłem na taki pewien pomysł. Czarów stricte związanych z duchem w Urangolu nie jest zbyt dużo. Przemiany pewnie zmienią swoja przynależność. Dodatkowo raczej ciężko wymyślić analogiczną ilość zaklęć by dorownać innym szkołom. Można z Urangolu zrobić magię ducha, umysłu i ewentualnie dodatkowo iluzji. Może z ta iluzją popłynąłem, bo mieliście inne plany, ale duch i umysł do siebie dobrze by pasowały. Skoro mam wpływ na astralną sferę danej osoby, np. osłabiając duszę, dodatkowe zaklęcia mogą polegać na zamieszaniu w umyśle. Typu jakaś tymczasowa kontrola nad daną istotą, jakieś zamroczenie, uśpienie, zmiana postrzegania rzeczywistości. Na przykład taki strażnik będąc pod twoim wplywem, zgadza się przepuścić ciebie, pomimo iż "na trzeźwo" dawno by cię zaszlachtował. Coś jak czar "Imperio" z sagi o Potterze.

Wiesz, że chodziło mi to wielokrotnie po myśli? Nie? To teraz już wiesz. Po prostu nie miałem czasu/chęci żeby to napisać :D

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1301 dnia: 06 Lipiec 2012, 01:00:23 »
A to ciekawe. Kilka dni temu właśnie w tej sprawie pisałem do isa. Z tym, że Sen, Urok, Telepatię itp., włączyłem w Magie Iluzji :)

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1301 dnia: 06 Lipiec 2012, 01:00:23 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1302 dnia: 06 Lipiec 2012, 09:31:47 »
Wielkie umysły myślą podobnie.

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1303 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:01:59 »
A ja mam pomysła. Zamiast przelicznika godzinowego, zróbmy tak. Zielarzy nie będzie raczej wielu. Głównie magowie i wampiry, a ich jest w sumie mało. Reszta będzie na nich polegać. No więc zamiast przelicznika godzinowego niech będzie MG od wypraw dla zbieraczy, ale jeden. Taki np. Gucio. W sumie nie prowadzi żadnej organizacji ( <lol> ), więc ma czas. W ten sposób uniknęlibyśmy niesprawiedliwości.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1304 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:04:34 »
Gucio prowadzi wampiry. Zauważ, że taki MG również musiałby wypracować sobie jakiś system akceptowania zbieractwa, żeby było to uczciwie względem wszystkich. Nie wiedział byś o nim ale on by istniał. Tak jest z połową zasad gry. Teraz wiecie o ich mechanice i uważacie to za zbyt skomplikowane. Jakbyście jej nie znali wszystko by wam pasowało.

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1305 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:10:57 »
Wielkie umysły myślą podobnie.

To fajnie. Ale co sądzisz o całym pomyśle?

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1306 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:12:01 »
Gucio w praktyce nie prowadzi tej organizacji i celowo tak napisałem. Przecież on ma tam 1 człowieka. I to nie za bardzo aktywnego. A jak nie Gucio, to np. Dev. A jeżeli z połową zasad gry się dało, to czemu z tym ma się nie dać?

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1307 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:14:39 »
Gucio w praktyce nie prowadzi tej organizacji i celowo tak napisałem. Przecież on ma tam 1 człowieka. I to nie za bardzo aktywnego. A jak nie Gucio, to np. Dev. A jeżeli z połową zasad gry się dało, to czemu z tym ma się nie dać?

Jaki Dev jaki Dev? Dev to tylko dla znajomych. Devristus mój drogi nieznajomy. Ilość członków w organizacji nie przesądza o tym czy sie ją prowadzi czy też nie.

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1308 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:19:21 »
Jaki Dev jaki Dev? Dev to tylko dla znajomych. Devristus mój drogi nieznajomy. Ilość członków w organizacji nie przesądza o tym czy sie ją prowadzi czy też nie.
Ależ przepraszam Jaśnie Pana Devristusa, przywódcę Gildii Magów Valfden, za obrazę majestatu spowodowaną mym okropnym i karygodnym zachowaniem...

Jakiś MG, który miałby czas przecież się raczej znajdzie. Chodzi mi o sam pomysł, aby był od tego 1 MG.

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1309 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:24:22 »
Każdy pomysł jest warty rozpatrzenia.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1310 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:32:47 »
Gucio w praktyce nie prowadzi tej organizacji i celowo tak napisałem. Przecież on ma tam 1 człowieka. I to nie za bardzo aktywnego. A jak nie Gucio, to np. Dev. A jeżeli z połową zasad gry się dało, to czemu z tym ma się nie dać?
Myślę, że mnie kompletnie nie zrozumiałeś.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1311 dnia: 06 Lipiec 2012, 10:46:41 »
Mam tyle samo roboty co inni. To ze nie mam nikogo w gildii niczego nie zmienia.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1312 dnia: 06 Lipiec 2012, 11:01:18 »
Tłumaczę na czym polega idea spisywania wszystkiego do zasad gry. ÂŻeby przyszli Mistrzowie Gry i gracze, którzy chcą prowadzić wyprawy mogli robić to bez mojej obecności.

Jeśli był jakiś dylemat w walce - pisano do mnie. Jeśli był jakiś dylemat fabularny - pisano do mnie. Nie jestem online 24h i nie mam super pamięci, dlatego wszystkie elementy mechaniki, które do tej pory trzymałem w głowie lub przekazywałem słownie innym Mistrzom Gry zostają spisane.

Dla niektórych wydaje się to absurdalne i marudzą, że za dużo liczb. One były od zawsze obecne w Marancie. Tylko nigdy nie zostały opublikowane dla graczy. Nie musicie się ich uczyć. W większości przypadków nadal możecie grać na "czuja", ponieważ spisane przedziały potwierdzają znane już rzeczy. Podział liczbowy jest dla tych, którzy nie wiedzą np. czy miecz ze stali może złamać kieł wilka. Gdy zechcą się dowiedzieć wystarczy zajrzeć do statystyk. Podział na czas jest po to by było uczciwiej. Dawniej MG w uczciwy sposób rozdzielał czas na zbieranie i polowanie. Ale robił to według określonego schematu, którego gracze nie znali, a skoro go nie znali nie marudzili.

Także jeśli komuś coś nadal nie pasuje i nie potrafi tego zrozumieć nie będę się już więcej produkować na ten temat. Po prostu zagrajcie, a zobaczycie, że rozgrywka poza finiszerami nie uległa zmianie.

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1313 dnia: 06 Lipiec 2012, 11:28:52 »
Jedyna rzecz która mnie z finiszerami zastanawia. Jeśli ktoś gra początkującą postacią, ma tylko brąz np. w siecznych, czyli jeden finisher i nagle jest w miejscu gdzie dostaje karę na ujemne finishe, to co wtedy? Gracz nie ma możliwości zabicia nawet jednego wroga? Co wtedy?

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1314 dnia: 06 Lipiec 2012, 11:29:31 »
Oto jest pytanie...

Offline stefan666

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1504
  • Reputacja: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1315 dnia: 06 Lipiec 2012, 11:35:20 »
Tłumaczę na czym polega idea spisywania wszystkiego do zasad gry. ÂŻeby przyszli Mistrzowie Gry i gracze, którzy chcą prowadzić wyprawy mogli robić to bez mojej obecności.

Jeśli był jakiś dylemat w walce - pisano do mnie. Jeśli był jakiś dylemat fabularny - pisano do mnie. Nie jestem online 24h i nie mam super pamięci, dlatego wszystkie elementy mechaniki, które do tej pory trzymałem w głowie lub przekazywałem słownie innym Mistrzom Gry zostają spisane.

Dla niektórych wydaje się to absurdalne i marudzą, że za dużo liczb. One były od zawsze obecne w Marancie. Tylko nigdy nie zostały opublikowane dla graczy. Nie musicie się ich uczyć. W większości przypadków nadal możecie grać na "czuja", ponieważ spisane przedziały potwierdzają znane już rzeczy. Podział liczbowy jest dla tych, którzy nie wiedzą np. czy miecz ze stali może złamać kieł wilka. Gdy zechcą się dowiedzieć wystarczy zajrzeć do statystyk. Podział na czas jest po to by było uczciwiej. Dawniej MG w uczciwy sposób rozdzielał czas na zbieranie i polowanie. Ale robił to według określonego schematu, którego gracze nie znali, a skoro go nie znali nie marudzili.

Także jeśli komuś coś nadal nie pasuje i nie potrafi tego zrozumieć nie będę się już więcej produkować na ten temat. Po prostu zagrajcie, a zobaczycie, że rozgrywka poza finiszerami nie uległa zmianie.
Super zajebisty pomysl podoba mi sie. Isentor na prezydenta. Kawal dobrej roboty.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1316 dnia: 06 Lipiec 2012, 13:01:19 »
Jedyna rzecz która mnie z finiszerami zastanawia. Jeśli ktoś gra początkującą postacią, ma tylko brąz np. w siecznych, czyli jeden finisher i nagle jest w miejscu gdzie dostaje karę na ujemne finishe, to co wtedy? Gracz nie ma możliwości zabicia nawet jednego wroga? Co wtedy?
To jest tak jak w realnej walce. Jeśli nie możesz pokonać przeciwnika ciosem krytycznym, bo jest on od Ciebie lepszy i ma przewagę w walce, musisz walczyć do skutki zadając mu mniejsze obrażenia. Wtedy w skutek odniesionych ran przeciwnik będzie osłabiony i otrzyma ujemny współczynnik od Mistrza Gry. Po polsku - będzie ranny. Taka walka będzie po prostu dłuższa i trudniejsza, a przeciwnik będzie miał przewagę. W związku z tym memento z pierwszej wersji Marantu nadaje się tutaj idealnie. Nie porywaj się z motyką na słońce.

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1317 dnia: 06 Lipiec 2012, 13:10:53 »
Ok, rozumiem. A tak gwoli pewności.
Jeśli mam trzy specjalizacje, to mam trzy finiszery, ale każdy musi być wtedy zrobiony z innej broni?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1318 dnia: 06 Lipiec 2012, 13:18:55 »
Ok, rozumiem. A tak gwoli pewności.
Jeśli mam trzy specjalizacje, to mam trzy finiszery, ale każdy musi być wtedy zrobiony z innej broni?
Jeśli masz miecz na 100% i sztylet na 50% to możesz wykonać 3 finiszery mieczem i 1 finiszer sztyletem.

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1319 dnia: 06 Lipiec 2012, 13:49:32 »
A wracając do zbieractwa. Co Wy na to, aby to wyglądało mniej więcej tak:
Gracz: Udaję się do lasu nieopodal Efehidonu na poszukiwanie mleczy. Potrzebuję ich 20.
MG: Docierasz do lasu.
Gracz: Po 30 minutach udaje mi się znaleźć miejsce, w którym rośnie 15 mleczy.
MG: 5 z nich nie nadaje się do niczego.
...

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1319 dnia: 06 Lipiec 2012, 13:49:32 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything