Dobra, jako, że wystąpił określany przez niektórych "ból dupy" co w moim odczuciu było zwykłą krytyką znerfienia rasy człowieka przez nowe umiejętności rasowe chciałbym przedstawić o to, co mi się nie podoba oraz dlaczego tak jest.
Ulubieniec Bogów[edytuj]
Już od czasów prehistorycznych, gdy człowiekowi bliżej było do zwierzęcia, niż do istoty rozumnej, domyślał się on, że istnieje coś więcej niż świat materialny. Być może przed strachem przed śmiercią, jego rozwój duchowy zaczął się od poświęcania dużej uwagi nad czcią nad zmarłymi. Z czasem przerosło się to w poszukiwanie bogów, których zadaniem miało być stworzenie i kierowanie światem cielesnym i duchowym. Wiara ludzi nie była jednak bezowocna. Bogowie istnieli i objawili się właśnie rasie ludzkiej, która tak bardzo ich pożądała. Ta wiara przynosi im szczęście i odpowiedź w wielu sytuacjach losowych, gdyż bogowie nie zostawiają bowiem swoich wyznawców bez pomocy.
Funkcja - W przypadku odnalezienia złota w skrzyni lub pozyskaniu złota z zabitego przeciwnika Mistrz Gry dolicza bonus +15% do znalezionych grzywien.
Bzdurna umiejętność. Co to jest 15% grzywien ze skrzyni czy zabitego przeciwnika skoro najczęstszym lootem tego typu jest od 5-10 grzywien? Jeśli już wprowadzacie tego typu umiejętności niech ten bonus tyczy się ogólnej nagrody za zadanie. A czemu? A dlatego, że wiele ras ma bonusy co do nauk. Elf może czasem nie zapłacić talentu, niziołek i mauren mają 30% zniżki. Skoro wiec jedni wydają mniej, to pozwólcie człowiekowi wiecej zarobić, na wyrównanie tych strat. Bo ta umiejętność jest całkowicie nieprzydatna i nie daje żadnych korzyści.
Bystry Umysł[edytuj]
Człowiek od zawsze był ciekawy świata. Nauczył się szybko zdobywać wiedzę, przyswajać ją i odpowiednio interpretować. Niezliczone tysiące lat doświadczeń gatunku sprawiły, że istota ludzka adaptuje się do różnych środowisk w tempie wręcz zatrważającym dla innych ras. Potrafi uczyć się na błędach własnych i cudzych, wyciąga z nich wnioski i garściami zdobywa niezbędne informacje do przeżycia. Zdobywając doświadczenie robi to w sposób zaskakująco łatwy, nieosiągalny dla przedstawicieli innych rozumnych ludów zamieszkujących Marant. Dzięki odpowiedniemu tokowi ewolucji łatwiej przyswaja różne talenty.
Funkcja - Czas oczekiwania między nauką u tego samego NPC skraca się z 24 godzin do 18 godzin.
Kolejna umiejętność, która nic nie daje. Skończyły się czasy (o ile kiedykolwiek były), że gracze siedzieli i uczyli się umiejętności jedna po drugiej. Takie skracanie czasu jest bezsensu, bo po pierwsze liczy się ono nie od mojego przyjścia do NPC, ale od akceptacji nauki (a nigdy nie zdarza się tak, że MG akceptuje ją 2 sekundy po prośbie) a druga sprawa jest to zwyczajnie niemierzalne, bo nikt nie siedzi na tg 24/7 tylko czekając aż minie mu 18h żeby móc się znów nauczyć.
Jaka więc propozycja? Skoro człowiek jest taki bystry, niech ma możliwość uczenia się dwóch umiejętności na raz. Wtedy to będzie miało sens. A jeśli znów nie, to wróćmy do tego dodatkowego talentu za misję (chociaż niezbyt byłbym za tym)
Co do innych ras to się nie wypowiadam, bo nie gram ani nie planuję grać żadną z nich, ale twierdzę, że krasnolud jest op
Co wcale nie jest złe.