oficjalny Polski serwis gier z serii Gothic
Nad Valfden zapanowała Veris, roku 2 IV Ery. Rośliny i zwierzęta budzą się do życia po hemisowych mrozach. Jest ciepło i słonecznie.
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
==ÂŁuska Lwa morskiego=='''Właściwości''' - nie nasiąka wodą, materiał odporny na zaklęcia żywiołu wody na obrażenia do 20 punktów wytrzymałości<br>'''Wytrzymałość''' - 19<br>'''Waga 1m2''' - xkg (x dekagram)<br>'''Cena 1m2''' - x grzywien<br>'''Cena za dekagram łuski Lwa morskiego''' - x grzywny<br>
==Suknia==[[Plik:Odzienia_suknia.jpg]]===Przepis===Korpus - 2 metry kwadratowe materiały (200%)<br>Sukno - 2 1/2 metra kwadratowego materiału (250%)<br>===Przykład===Dla przykładu, suknia wykonana z bawełny.<br>Korpus 0,02kg + sukno 0,025kg = łącznie 0,045kg<br><br>Można to zaokrąglić do 0,04kg.<br>Jeśli cena bawełny to 2 grzywny za 1 dekagram, a suknia waży 0,04kg, czyli 4 dekagram to za same materiały zapłacimy 8 grzywien. Do tej ceny dochodzi jeszcze robocizna od krawca i inne sprawy. Koniec końców statystyki wyglądają tak.<br>===Statystyki==='''Nazwa odzienia:''' przykładowa suknia<br>'''Rodzaj:''' suknia<br>'''Typ:''' ubranie<br>'''Wytrzymałość:''' 1<br>'''Opis:''' Uszyta z 0,04kg bawełny.<br>
==Kapelusz==[[Plik:odzienia_kapelusz.jpg]]===Przepis===Kapelusz - 1 metr kwadratowy materiału (100%)<br> ===Przykład===Dla przykładu, kapelusz wykonany ze skóry kreshara.<br> Kapelusz 0,05kg = łącznie 0,05kg<br> <br> Jeśli cena skóry kreshara to 1 grzywna za 1 dekagram, a kapelusz waży 0,05kg, czyli 5 dekagram to za same materiały zapłacimy 5 grzywien. Do tej ceny dochodzi jeszcze robocizna od krawca i inne sprawy. Koniec końców statystyki wyglądają tak.<br> ===Statystyki==='''Nazwa odzienia:''' przykładowy kapelusz<br>'''Rodzaj:''' kapelusz<br>'''Typ:''' ubranie<br>'''Wytrzymałość:''' 1<br>'''Opis:''' Uszyty z 0,05kg skóry kreshara. Wyjątkowo elastyczny materiał.<br>
==Kubrak==[[Plik:odzienia_kubrak.jpg]] ===Przepis===Lewy rękaw - 1/2 metra kwadratowego materiału (50%)<br>Prawy rękaw - 1/2 metra kwadratowego materiału (50%)<br>Kubrak - 2 metry kwadratowe materiału (200%)<br> ===Przykład===Dla przykładu, kubrak wykonany z bawełny<br> Lewy rękaw 0,005kg + prawy rękaw 0,005kg + korpus 0,02kg= łącznie 0,03kg<br><br>Jeśli cena bawełny to 2 grzywny za 1 dekagram, a kubrak waży 0,03kg, czyli 3 dekagramy to za same materiały zapłacimy 6 grzywien. Do tej ceny dochodzi jeszcze robocizna od krawca i inne sprawy. Koniec końców statystyki wyglądają tak.<br>===Statystyki==='''Nazwa odzienia:''' przykładowy kubrak<br>'''Rodzaj:''' kubrak<br>'''Typ:''' ubranie<br>'''Wytrzymałość:''' 1<br>'''Opis:''' Uszyty z 0,03kg bawełny.<br>
==[[Szczur]]==Młode potrzebuje jednego tygodnia na oswojenie się z ludźmi u kapłanek Ventepii. Następnie dwóch tygodni, żeby wejść w dorosłość i móc walczyć u boku swojego pana.
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Brudnopis_Funerisa_VenatioJakieś sugestie, uwagi, propozycje? Moje pierwsze podejście do urozmaicania bestiariusza.
A gdyby tak wprowadzić fartuchy dla rzemieślników? Niektórzy pracują przy wysokich temperaturach, powinni mieć jakieś kitle na sobie
No już nie wydziwiajmy, bo komplikowanie gry do tego stopnia raczej zniechęca aniżeli nakłania do gry. Szczególnie w przypadku nowych graczy.
==ÂŁuska Lwa morskiego=='''Właściwości''' - nie nasiąka wodą, materiał odporny na zaklęcia żywiołu wody na obrażenia do 20 punktów wytrzymałości<br>'''Wytrzymałość''' - 19<br>'''Waga 1m2''' - 0,5 kg (50 dekagram)<br>'''Cena 1m2''' - 100 grzywien<br>'''Cena za dekagram łuski Lwa morskiego''' - 2 grzywny<br>