Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 169249 razy)

Description:

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Funeris Venatio

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 8062
  • Reputacja: 8788
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym więcej wiem, że nic nie wiem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1520 dnia: 25 Czerwiec 2014, 15:34:27 »
Tak możesz, Gordziu, gadać na zebraniu rady. :)

Offline Progan

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3000
  • Reputacja: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1521 dnia: 25 Czerwiec 2014, 15:46:48 »
Hipokryzja. Sami niszczymy. Poz tym oni nie maja tak rozwiniętej gospodarki, żyją zgodnie z naturą, mieszkają w szałasach i podcierają się listkiem.
:o

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1521 dnia: 25 Czerwiec 2014, 15:46:48 »

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1522 dnia: 25 Czerwiec 2014, 15:49:43 »
:o

Jak druidzi. Można powiedzieć, że pokrewne dusze. Pozwolisz na to Proganie?

Offline Progan

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3000
  • Reputacja: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1523 dnia: 25 Czerwiec 2014, 15:55:37 »
Ale jednak każdemu niewolnikowi żyje się u nas lepiej niż w ich rodowitych stronach. Poza tym, tacy orkowie, palą i grabią, więc jestem za tym, żeby im 'pomóc'.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1524 dnia: 25 Czerwiec 2014, 21:55:23 »
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Shizi
On serio ma mieć 2 pkt wytrzymałości? O_o

"Pancerz - Mocny pancerz pokrywający ciało tej bestii sprawia, że jest ona praktycznie całkowicie niewrażliwa na ciosy rapierem. Atak na nią może poskutkować odbiciem, ześlizgnięciem, bądź w najgorszym przypadku złamaniem się broni."

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1525 dnia: 25 Czerwiec 2014, 21:59:07 »
Nie, on jest do poprawy

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1526 dnia: 26 Czerwiec 2014, 11:16:11 »
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Paradrak
Dodane. 600?

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Brudnopis_Gordiana
Cytuj
Atak ogonem – Długi, pionowo spłaszczony ogon bestii jest w stanie roztrzaskać wszystko czego wytrzymałość jest mniejsza niż 26 punktów. Można zastosować go 3 razy na post.
Nie trzeba pisać 2 razy o tym samym, staty są podane powyżej.

Cytuj
Strumień pary – Smokożółw potrafi plunąć we wroga skondensowanym stożkiem pary wodnej. Zasięg podmuchu wynosi 5 metrów po prostej od paszczy bestii. Podmuch jest w stanie spalić wszystko, czego wytrzymałość wynosi mniej niż 15 punktów. Atak można zastosować 2 razy na post.
Lepiej zdefiniować żywioł. Bo gracz może się tylko domyślać, że może chodzić o wodę ale co jak ktoś zastosuje kontrę żywiołu powietrza?

Skorupa - Gruba skorupa bestii chroni ją praktycznie przed wszystkimi atakami dystansowymi. Broń miotana otrzymuje -20 punktów ostrości/obuchu w przypadku trafienia w skorupę bestii.
Raczej nie skoro wyżej w statach napisane jest ile ten pancerz ma wytrzymałości. I dlaczego broń ma otrzymać w związku z tym ten minus? Cóż takiego dzieje się ze strzałą, że w zetknięciu z pancerzem traci ostrość? Jak dla mnie jest to zwyczajnie bez sensu. Bo jak chcesz tak podnieść pancerz to go zwyczajnie podnieś w statach a nie w umce.

Cytuj
36 płyt pancerza smokożółwia
Do wywalenia.


http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Ogr
Cytuj
Broń: pięść
Obuch: 12
Wytrzymałość: 16
Za dużo, pięść lekko słabsza od maczugi? Maks 4.

Cytuj
Władanie bronią białą - Istota posiada wiedzę pozwalającą jej na używanie zaawansowanych technik walki bronią obuchową [50%].
Jaką bronią? Albo konkretnie albo wszystkimi. Nie można napisać nijako. :P

Nie uwzględniłeś pierwowzoru dodając nowe umki:
Cytuj
+ wytrwałość
+ siła
+ nasłuchiwanie
+ wspinaczka
+ zauważanie
+ zakładanie pułapek
− inteligencja
− charyzma
Skoro ma nasłuchiwanie i zauważenie to łapie się do umki na wzór tej:
Cytuj
Zwierzęcy instynkt - Posiada wyczulone zmysły wzroku, słuchu i węchu. W związku z tym aby podejść do bestii niewykrytym trzeba użyć umiejętności cichy zabójca.

Wspinaczka to nic innego jak opis akrobatyki ogra, która jest bardzo wysoka skoro liczy on sobie 3 metry. Ma siłę więc może być odporny na rany krytyczne. Ma zakładanie pułapek wiec można dać mu coś na wzór umki wyuczanej dla myśliwych lub atak, który polegać będzie na zakładaniu pułapek na gracza.

Ma minusy do inteligencji i charyzmy można więc dać mu podatność na np. perswazję.

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1527 dnia: 26 Czerwiec 2014, 11:24:17 »
Było trochę poprawek, więc nie ma się co kłócić, 600 jest ok.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1528 dnia: 26 Czerwiec 2014, 21:06:34 »
Lepiej zdefiniować żywioł. Bo gracz może się tylko domyślać, że może chodzić o wodę ale co jak ktoś zastosuje kontrę żywiołu powietrza?

Ale stożek jest pary wodnej. No to jak mam określić żywioł? Woda w stanie gazowym. O wysokiej temperaturze.

Skorupa - Gruba skorupa bestii chroni ją praktycznie przed wszystkimi atakami dystansowymi. Broń miotana otrzymuje -20 punktów ostrości/obuchu w przypadku trafienia w skorupę bestii.
Raczej nie skoro wyżej w statach napisane jest ile ten pancerz ma wytrzymałości. I dlaczego broń ma otrzymać w związku z tym ten minus? Cóż takiego dzieje się ze strzałą, że w zetknięciu z pancerzem traci ostrość? Jak dla mnie jest to zwyczajnie bez sensu. Bo jak chcesz tak podnieść pancerz to go zwyczajnie podnieś w statach a nie w umce.

Ale w statystykach ma być opisana wytrzymałość bestii. Więc opisałem ją, smokożółw więc musi być dość mocnym przeciwnikiem, żeby byle co go nie zabiło. Ale skoro to jest żłów to ma też skorupę, do której może się schować przed łucznikiem i wtedy dostaje +20 do tej wytrzymałości, więc broń traci te dwadzieście punktów ataku. A ma jednocześnie premię do zasięgu więc łucznik może sobie celować w ten jego łeb, żeby mu coś zrobić. Jak to mogłem inaczej zapisać?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1529 dnia: 26 Czerwiec 2014, 22:47:41 »
Ale stożek jest pary wodnej. No to jak mam określić żywioł? Woda w stanie gazowym. O wysokiej temperaturze.
Wystarczy gdzieś podać, że to z żywiołu wody. Tyle wystarczy.


Ale w statystykach ma być opisana wytrzymałość bestii. Więc opisałem ją, smokożółw więc musi być dość mocnym przeciwnikiem, żeby byle co go nie zabiło. Ale skoro to jest żłów to ma też skorupę, do której może się schować przed łucznikiem i wtedy dostaje +20 do tej wytrzymałości, więc broń traci te dwadzieście punktów ataku. A ma jednocześnie premię do zasięgu więc łucznik może sobie celować w ten jego łeb, żeby mu coś zrobić. Jak to mogłem inaczej zapisać?
Dokładnie wytrzymałość bestii, to trzeba się zdecydować. W takim wypadku proponuje w statystykach dodać skorupę, zaś umkę opisać jako chowanie się w tej skorupie. Wtedy w statystykach możesz podać wytrzymałość skorupy z większą ilością punktów niż ma sama bestia. I ominiemy absurdy i tym, że strzały nagle są nieskuteczne. :P

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1530 dnia: 26 Czerwiec 2014, 23:45:28 »

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1531 dnia: 27 Czerwiec 2014, 10:44:37 »
ok jak wróce to ogarne

Offline Rakbar Nasard

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4493
  • Reputacja: 4124
  • Płeć: Mężczyzna
  • I will find you anywhere you go.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1532 dnia: 28 Czerwiec 2014, 21:03:50 »
Ogólnie to z Zasad gry wypieprzyłbym takie tematy jak:

Jak się dostać do kolonii karnej
Jak zacząć
Rozpoczęcie gry w Marant
Tworzenie postaci

i wrzucił to do podkategorii nazywajacej się FAQ/ Pomoce/ Porady (obojętne)

Czy dałoby się stworzyć FAQ jako osobny spis pod zasadami gry?
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Kategoria:Zasady_Gry

I dałbym jeszcze jeden wpis do podkategorii FAQ, który byłby również wysyłany do gracza.

Nazywałby się: Co warto przeczytać teraz, a co poźniej?

Musisz:
Ekwipowanie przedmiotów
Pozyskiwanie przedmiotów
Specjalizacje walki
Statystyki materiałów

Powinieneś:
Mitologia
Zamiana talentów
Waluta

W wolnym czasie:
Heraldyka
Historia
Kocioł dusz
Magiczne kryształy
Mikstury oraz ich właściwości

itp.


Po to to wszystko, bo nowy gracz widząc ile tego wszystkiego jest, daje sobie spokój i pewnie nie przeczyta nic lub zacznie czytać wszystko i gra mu zbrzydnie już na początku. My tego nie widzimy, bo nam to przybywa stopniowo. To, że jest tego coraz więcej jest na wielki +, ale trzeba uwzględnić w tym również drugą stronę i dać jej poradnik, tutorial na wstępie. Bo po założeniu domku i karty postaci gracz nadal nic nie wie, zastosował się tylko do zasad gry.


To takie luźne myśli... Spotkałem się z tym kilka razy wśród nowych graczy, sam też taki problem miałem, więc to realny problem. Co o tym sądzicie?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1533 dnia: 28 Czerwiec 2014, 22:07:26 »
FAQ da się tam wrzucić tylko jako podkategorie lub jako jakiś nagłówek z linkiem.

Ja bym tego nie wypieprzał ale z kategoryzował również do FAQ. W niczym to nie będzie przeszkadzać ale wyświetli wszystko co najważniejsze w FAQ.

Podoba mi się pomysł z po katalogowaniem rzeczy istotnych do rozgrywki, mniej istotnych i tak zwanych ciekawostek.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1534 dnia: 28 Czerwiec 2014, 22:18:57 »
Taka moja propozycja

http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php/topic,25650.0/topicseen.html

Jakby przy umiejętności Jeździectwa usunąć ten cudzysłów to chyba by to ładnie wyglądało :)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1535 dnia: 28 Czerwiec 2014, 22:33:45 »
Taka moja propozycja

http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php/topic,25650.0/topicseen.html

Jakby przy umiejętności Jeździectwa usunąć ten cudzysłów to chyba by to ładnie wyglądało :)
Poprawiłem.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1536 dnia: 28 Czerwiec 2014, 23:07:51 »
Ja mam pytanie, powiedzmy że chcę mieć zamek/warownie/fort. Gdzie taki temat mógłby istnieć?

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1537 dnia: 28 Czerwiec 2014, 23:08:29 »
Na wiki se zrób lokację :D

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1538 dnia: 28 Czerwiec 2014, 23:10:04 »
Podejrzewam, ze chodzi Ci o lokacje na własnych ziemiach? Najlepiej dodaj z początku do lokacji na wiki. Poza tym po co miałby Ci być potrzebny jako temat, w którymkolwiek dziale?

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1539 dnia: 28 Czerwiec 2014, 23:11:44 »
No to obowiązkowo, ale nie będę robić questa za każdym razem gdy będę chciał jechać tam  ;[

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1539 dnia: 28 Czerwiec 2014, 23:11:44 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top