Skoro tak już wrzuciłeś to ja spróbowałem poprawić nieco drzewca i niemal od nowa enta. Co powiecie na to?
Drzewiec=Opis=
Drzewce łączą w sobie cechy drzew oraz ludzi. Z natury są to istoty spokojne, lecz rozgniewane stają się śmiertelnie niebezpieczne. Nienawidzą zła oraz nieprzemyślanego używania ognia, uważają się bowiem za strażników drzew. Tych istot niemal nie sposób odróżnić od drzew. Mają grubą, brunatną skórę o teksturze kory oraz ramiona będące powykrzywianymi konarami. Ich nogi łączą się w taki sposób, że wyglądają na pień drzewa. Ponad oczami i na głowie drzewców rosną dziesiątki gałązek pełnych liści, które zimą zmieniają barwę, lecz rzadko opadają. Drzewce posługują się własną mową oraz wspólnym i leśnym. Większość pobieżnie poznała również praktycznie wszystkie języki humanoidów - przynajmniej na tyle, by być w stanie powiedzieć: „Odczep się od moich drzew!".
==Statystyki==
'''Broń:''' pięść<br>
'''Obuch:''' 12<br>
'''Wytrzymałość:''' 10<br>
<br>
'''Broń:''' drewniana pika<br>
'''Ostrość:''' 14<br>
'''Wytrzymałość:''' 8<br>
<br>
'''Bestia:''' drzewiec<br>
'''Kategoria:''' I<br>
'''Wytrzymałość:''' 8
<br>
'''Broń:''' korona<br>
'''Ostrość:''' 10<br>
'''Wytrzymałość:''' 8<br>
=Technika walki=
Drzewce starają się zawsze wpierw bacznie obserwować potencjalnych przeciwników, a potem atakować. Często szarżują nagle, wyskakując z ukrycia, pragnąc stratować niszczycieli lasu.
==Ataki==
*'''Walka wręcz''' - Drzewiec posiada długie kończyny górne o zasięgu 160 centymetrów, którymi potrafi bardzo dobrze walczyć na pięści. Bez problemu sparuje cios, osłoni się przedmiotem lub użyje go do zaatakowania przeciwnika.
*'''Rzut''' - Drzewiec potrafi unieść osoby lub przedmioty do 600 kilogramów i rzucić nimi nawet na odległość 20 metrów, co wywołuje obrażenia od obuchu o wartości 21.
*'''Szarża''' - Drzewiec potrafi zaszarżować nisko opuszczając koronę. Uderza on w ten sposób w korpus przeciwnika, powalając go na ziemię, jeśli ten nie zdoła wykonać uniku. Atak można zastosować raz na dwa posty. Przed atakiem nie można zastosować bloku.
=Umiejętności=
*'''Drewniana skóra''' – Drzewiec jest niemal odporny na obrażenia kute. Broń sieczna, którą atakuje się glinianego golema otrzymuje współczynnik minus 10 punktów.
*'''Roślina''' - Drzewiec jest niepodatny na efekty z żywiołu umysłu, odporny na uduszenie, zatrucia wszystkimi rodzajami trucizn, zastraszenie, otumanienie i wszelkie choroby. Nie wpływają na niego rany krytyczne i stłuczenia.
*'''Akrobatyka drzewca''' – Maksymalna wysokość skoku w wzwyż wynosi 0,6 metra. Maksymalna wysokość skoku w dal wynosi 1,2 metra. Optymalna wysokość do zeskoku i nie zrobieniu sobie przy tym krzywdy wynosi 150 metrów.
=Słabe punkty=
*'''Podatność na ogień''' - Przeciwnik jest podatny na ogień w związku z czym zaklęcia z żywiołu ognia otrzymują +5 punktów do siły czaru.
*'''Podatność na obuch''' - Przeciwnik jest podatny na obuch w związku z czym takowe bronie otrzymują wartość plus 10 punktów obuchu.
=Trofea=
* brak
Ent=Opis=
Ciało entów do złudzenia przypomina drzewa, którymi się opiekują i wśród których żyją. Zamiast skóry, czy łusek chroni ich twór do złudzenia przypominający korę, jest on jednak o wiele bardziej wytrzymały oraz zdecydowanie grubszy od pierwowzoru. Ich wielkość to około 10 do 15 metrów i jest zależna od wieku stworzenia. Stopy przypominają konary starego drzewa, pozostawiające w ziemi dosyć dziwne odciski świadczące o tym, iż w trakcie swojego przemieszczania się Entowie jakoby wrastają w podłoże, po którym stąpają. Dłonie ich zakończone są długimi szponami, stanowiącymi poza ogromną siłą oraz rozmiarami, główną broń tego stworzenia. Ich głowa zwieńczona jest konarami oraz gałęziami, które często pokryte są również liśćmi. Entowie zamieszkują tylko i wyłącznie lasy, którymi się opiekują, przepędzając nieproszonych gości, którzy niszczą, czy wycinają zdrowe drzewa. Pilnują porządku wśród drzewostanu i w razie potrzeby sadzą nowe drzewa, powodując rozrastanie się lasu. Swoją energię życiową czerpią wprost z matki ziemi, co sprawia, iż nie muszą przyjmować innego pokarmu, czy polować. Nie rozmnażają się one w żaden sposób, jaki do tej pory znała nauka. Drzewokształtny wygląd sprawił, iż niejednokrotnie zamieszkują je licznie leśne stworzenia takie, jak ptaki czy gryzonie. Pierwsi elfowie nauczyli te stworzenia mowy, którą posługują się do dzisiejszych czasów.
==Statystyki==
'''Broń:''' drewniany szpon<br>
'''Ostrość:''' 20<br>
'''Wytrzymałość:''' 16<br>
<br>
'''Broń:''' korona<br>
'''Ostrość:''' 18<br>
'''Wytrzymałość:''' 14<br>
<br>
'''Broń:''' konar<br>
'''Obuch:''' 22<br>
'''Wytrzymałość:''' 18<br>
<br>
'''Bestia:''' drzewiec<br>
'''Kategoria:''' II<br>
'''Wytrzymałość:''' 18
=Technika walki=
Entowie nie są stworzeniami agresywnymi i nigdy nie atakują bez powodu. Najpierw obserwują potencjalnego przeciwnika, a następnie atakują stosując szarżę. Gdy jednak spotykają się z silnym oporem, przywołują do życia drzewce, które służą im pomocą w walce. W walce bezpośredniej polegają na swej wielkiej sile i długich szponach.
==Ataki==
*'''Walka wręcz''' - Ent posiada długie kończyny górne o zasięgu 1,8m, którymi potrafi bardzo dobrze walczyć na pięści. Bez problemu sparuje cios, osłoni się przedmiotem lub użyje go do zaatakowania przeciwnika.
*'''Rozszarpanie''' - Ent może wykonać rozszarpanie zaraz po szarży lub rzucie przeciwnikiem, jeśli ten nie wykona uniku. Rozszarpanie polega na szaleńczym rozdzieraniu całego ciała przeciwnika, doprowadzając go do wykrwawienia.
*'''Rzut''' - Ent potrafi unieść osoby lub przedmioty do 1 tony i rzucić nimi nawet na odległość 25 metrów, co wywołuje obrażenia od obuchu o wartości 26.
*'''Szarża''' - Ent potrafi zaszarżować nisko opuszczając koronę. Uderza on w ten sposób w korpus przeciwnika, powalając go na ziemię, jeśli ten nie zdoła wykonać uniku. Atak można zastosować raz na dwa posty. Przed atakiem nie można zastosować bloku.
*'''Miażdżenie''' – Ent podnosi swoją nogę przypominającą konar i z wielką siłą, miażdży nią przeciwnika. Przed atakiem nie można zastosować bloku.
=Umiejętności=
*'''Drewniana skóra''' – Ent jest niemal odporny na obrażenia kute. Broń sieczna, którą atakuje się enta otrzymuje współczynnik minus 10 punktów.
*'''Roślina''' - Ent jest niepodatny na efekty z żywiołu umysłu, odporny na uduszenie, zatrucia wszystkimi rodzajami trucizn, zastraszenie, otumanienie i wszelkie choroby. Nie wpływają na niego rany krytyczne i stłuczenia.
*'''Akrobatyka enta''' – Maksymalna wysokość skoku w wzwyż wynosi 1 metr. Maksymalna wysokość skoku w dal wynosi 2 metry. Optymalna wysokość do zeskoku i nie zrobieniu sobie przy tym krzywdy wynosi 180 metrów.
*'''Zew enta''' – Jeśli ent znajduje się w pobliżu lasu lub drzew, jest w stanie przywołać na pomoc
drzewca.
*'''Mowa lasu''' – Ent jest w stanie porozumieć się z wszystkimi mieszkańcami lasu. Potrafi rozmawiać zarówno z innymi entami oraz drzewcami, jak i zwierzętami.
*'''Leśna regeneracja''' - Ent może zakorzenić się w ziemi i wpaść w letarg, który zregeneruje jego obrażenia. Złamane konary, rany po pchnięciu mieczem lub strzale, leczą się w ciągu 1 godziny lub w trzecim poście z walką. Odcięte konary nie regenerują się, rana jest w stanie jedynie się zasklepić.
=Słabe punkty=
*'''Podatność na ogień''' - Przeciwnik jest podatny na ogień w związku z czym zaklęcia z żywiołu ognia otrzymują +5 punktów do siły czaru.
*'''Podatność na obuch''' - Przeciwnik jest podatny na obuch w związku z czym takowe bronie otrzymują wartość plus 10 punktów obuchu.
=Trofea=
* brak