Autor Wątek: "czysty" Mag Ognia, poradnik  (Przeczytany 118616 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ragnos

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 1
"czysty" Mag Ognia, poradnik
« dnia: 09 Sierpień 2009, 02:44:54 »
Na początek- Witam ! jest to mój pierwszy post, a zarazem poradnik na "czystego" maga, parającego się tylko i wyłącznie magią, z dużym akcentem na magię przywołania.
Jest to mój ulubiony styl gry, jednak wymaga od nas duuuużo cierpliwości, szczególnie na początkach, wynagradzając nas za to jednak później.
poradnik jest skierowany szczególnie dla osób znających Noc Kruka, ale nowicjusze też odnajdą tutaj cenne porady. Zapraszam serdecznie do lektury i do udzielenia konstruktywnych uwag co do owego poradnika.


więc zaczynajmy:

Rozdział I

   Przed wejściem do miasta powinniśmy mieć 2-3 poziom i kilkaset sztuk złota w kieszeni.
Robimy zadania dla mistrzów, przystępujemy do dowolnego z nich. Osobiście polecam Bospera.
Robimy zadania w mieście, nie spieszymy się z zadaniami fabularnymi, tj: krąg wody.
punkty nauki przeznaczamy TYLKO i WYÂŁÂĄCZNIE na mane ( +umiejętność otwierania zamków + np. zdzieranie skór, by zostać czeladnikiem )
    Uwzględniając progi nauki :
dojeżdżamy punktami nauki do 25 punktów mana, potem dajemy w nią 4 razy po jednym punkcie, mamy 29, i teraz od razu kupujemy 5 punktów po starej cenie 1 pn = 1 mana
zaoszczędzamy w ten sposób kilka punktów nauki, powtarzamy proces na progach:
 59, dobijamy do 59 i od razu potem przeznaczamy 5 punktów na mane
 89, patrz wyżej
 119, patrz wyżej ( jeśli tak daleko rozwiniemy mane )

Okej, teraz naszym zadaniem jest albo uzbierać 1000 sztuk złota + 100 na owce, albo pomóc Daronowi w quescie z posążkiem.
warto zaopatrzyć się w podstawowy łuk na 10 zręczności i z 100-200 strzał, niezwykle przydatne na wszelkiej maści proste zwierzaki, jak gobliny, ścierwojady, kretoszczury itp.
to dość ważny aspekt na początku, kiedy jesteśmy bezbronni.
po drodze zbieramy wszelkie ziółka many, szczawie królewskie, stare kamienne tabliczki ( nie oddajemy żadnej Erolowi ), rdesty, a przede wszystkim każdego ciemnego grzyba ( bardzo ważna część )
NIE WYPIJAMY też żadnego znalezionego bądź kupionego eliksiru duszy.

Więc- stoimy przed klasztorem gotowi do wstąpienia. Dołączamy do magów, robimy wszystkie zadania dla mistrzów, przystępujemy do Próby Ognia.
Zostaliśmy Magami Ognia. Teraz NIEZWYKLE przełomowy i ważny punkt zwrotny w naszej podróży : uczymy się wezwania szkieletu goblina, jest to nieoceniony czar którym będziemy się posługiwać przez sporą część gry przygody.

W proporcji 2 gobliny na 2 topielce,  nasze stworki mają przewagę nad topielcami, kiedy to wojak na tym samym poziomie nie radzi sobie z nimi najlepiej.
uzbrojeni w runy przyzwania szkieletu goblina i ognistą strzałę ruszamy pozbyć się wszystkiego co żywe, od bandytów uprowadzających ludzi, poprzez wszelkie bestie.
Omijamy tylko te najsilniejsze istoty, jak Cieniostwory, smocze zębacze itp.
Gobliny naprawdę robią niezły postrach w szeregach wroga, są niesamowite- kilka szkieletów goblinów spokojnie powala trolla ( ! )
nie zapominamy zaopatrywać się w duże ilości mikstur many; dużo śpimy zamiast tracić cenne mikstury.
Zabijając wszystko co się da nabijamy około 10-12 poziom, zbieramy dowody przeciw bandytom.

Bandyci na moście przy martwej harpii mogą sprawić problemy, ale nie traćcie zwoju deszczu ognia- wystarczy zwykły przyzwany szkielet ze zwoju od Zurisa, deszcz ognia zostawiamy na bandytów z wieży Dextera.
cały czas pamiętamy o szukaniu szczawi królewskich, ognistych korzeni, i ciemnych grzybów, NIE uczymy się NA RAZIE języków pradawnych, ( ew. pierwszy stopień wtajemniczenia ) robimy to dopiero przed osiągnięciem około 90 pkt many( 90 pkt bez przedmiotów zwiększających ją )

   co do alchemii, naukę prowadzimy póki co tylko do ekstraktu lub esencji many.
kupujemy w klasztorze kostur many, + jakąś biżuterie z +mana, kij będziemy nosić do końca gry- przydatny przedmiot.
Ważne aby pamiętać że przed każda nauką many zdejmujemy wszystkie sprzęty co dodają nam many, pozwala to uniknąć błędów na progach, no i nauczyciele będą nas mogli więcej nauczyć.
u Magów Wody uczymy się lodowej lancy ( następne niezwykle przydatne zaklęcie )

Rozdział II

   Czas na wyprawę do Górniczej Doliny. Zabijamy wszystko co możemy, smocze zębacze, metodą zabij jednego i uciekaj.
Wykonujemy zadania od Garonda i wracamy. Poszukiwaczy omijamy szerokim łukiem, nie jesteśmy w stanie ich ruszyć za bardzo. Pierwszemu albo zwiejemy,
albo zasypiemy go gradem goblinów ;P

rozdział III

    A co za tym idzie nowe runy do nauczenia. Tu bierzemy przyzwanie szkieleta ( koniecznie, jeden szkielet powala armie kamiennych strażników, a dwa pokonują Kruka ) i bryłę Lodu ( także koniecznie )
Nadal omijamy poszukiwaczy, możemy ich co prawda zamrozić i przyzwać 2 szkielety, ale to niewydajna metoda wymagająca dużo many. Wracamy do Jarkendaru.
Zabijamy wszystko, robimy wszystkie questy, szukamy skarbów, tabliczek magii ( konieczna umiejętność otwierania zamków, to właśnie w skrzyniach są ukryte tablice magii III w większości )
W obozie bandytów kiedy musimy kogoś pobić/zabić pierw go zamrażamy, wysyłamy lance, ewentualnie jeśli nie chcemy delikwenta zabić, to dobijamy go do nieprzytomności kosturem.
Koniecznie zbieramy komplet kapłana !

mamy Szpon (jako runy), ponad 20 poziom i komplet kapłana na sobie.
Wracamy do Khorinis, kupujemy zwoje deszczu ognia, przyzwania demona i mikstury many.
Pędzimy po Oko Innosa, poszukiwaczy z kręgu traktujemy ognistym deszczem, tak samo na farmie Sekoba. Naprawiamy Oko. Jesteśmy teraz członkami rady, i nosimy ciężką szatę ognia. Wchodzimy do górniczej doliny,

rozdział IV,
    Zaraz po wejściu, i rozpoczęciu nowego rozdziału ( pojawiają się u kupców nowe przedmioty ) wracamy do miasta po mikstury i wszelkie zwoje przyzwania demonów, wykorzystujemy je na smoka ognia, lodu, skały.
Smokiem bagiennym zajmą się Cipher i Rod.

Co do czarów to nie potrzebujemy żadnego z 4 kręgu.
Pamiętamy w międzyczasie o zbieraniu tabliczek, ciemnych grzybów, szczawi, rdestów, korzeni ognistych.
Z dojściem do smoków pomaga nam biff lub zombie- my zamrażamy orków/jaszczury, a on się z nimi rozprawia.
Co do many powinniśmy mieć jej coś koło 90-100 bez żadnych przedmiotów. Na tym etapie powinniśmy nauczyć się mowy pradawnych i warzenia eliksiru ducha.
Polecam teraz, już przed walką ze smokami, z maną na poziomie 90-100 użyć wszystkie tabliczki magii, pozjadać kilkaset ciemnych grzybów ( każde 50 to +5 many ) , powypijać uwarzone eliksiry duszy, no i oddać wszystkie stare kamienne tabliczki Vatrasowi. (ponad 20 powinniśmy ich mieć, co daje 20 punktów many )
możemy także zdobyć 20 punktów many, najlepiej w naszym klasztorze, modląc się codziennie z ofiarą 100 sztuk złota, spiąc w najbliższym łóżku, i tak 20 razy.
Nasza mana powinna teraz stać na poziomie około 400 z przedmiotami, jeśli tylko robiliście to co opisywałem i zbieraliście szczawie, grzybki i korzenie.

Rozdział V

    A co za tym idzie także V krąg magii i przyzwanie demona- możemy z jego pomocą siekać zastępy poszukiwaczy a grupy orków załatwiamy krzykiem umarłych- wbiegamy w grupę i ściągamy ich kilkanaście, po czym BUM- zabijamy tak wszystko co się rusza w Górniczej Dolinie, zdobywamy poziomy.

Rozdział VI

i krąg 6- deszcz ognia- załatwiamy wszystko jak leci, nawet Ożywieńca. Jak nam many niestarczy, używamy zwojów albo przyzywamy demona i po kłopocie.
mój mag kończył grę na poziomie 43, z 433 punktami many. Jeśli bym uczył się many u nauczycieli do tych 120,
myślę że dało by rade podciągnąć do 450 końcowych. Ale to by było nie praktyczne i trudne do osiągnięcia.
Wyczerpujący i obfity poradnik, ale przekazałem wam cała drogę do potęgi czystego maga ognia. Mam nadzieje że pomogłem osobom zaczynającym GII- Noc Kruka, jak i osobom które chcą poprowadzić postać maga. Liczę na wasze uwagi i spostrzeżenia.
pozdrawiam !
« Ostatnia zmiana: 26 Maj 2014, 14:49:42 wysłana przez Ragnos »

Offline adana4

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja: 0
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2009, 21:36:04 »
Witam autora tematy i mam kilka pytań
-nie lepiej zostać czeladnikiem u harada (kasy by nie brakowało)
-to ile mieć many w 1 rozdziel i który mieć lvl
-iść w 2 rozdziale do jarkendaru czy do górniczej doliny
-uczyć się kradzieży kieszonkowej
-jak chcemy mieć lodową lance trzeba przejść przez portal ( 3 punkt)
-lepiej ułatwić sobie dojście do klasztoru czy nie
-teraz pytanie z innej beczki kogo zaatakować czarem zapomnienia próbowałem na tym gostku co przybija cały czas ,niby się udało ale żadnej odpowiedzi nie mam u ignaraza
Na razie tyle pozdrawiam

Forum Tawerny Gothic

Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2009, 21:36:04 »

Offline Ragnos

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 1
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Sierpień 2009, 00:59:45 »
witam, więc :
-można i u harada, tylko poleciłem bospera :)
-w 1szym rozdziale dobrze jest mieć 10-13 poziom, co do many to 60 w zupełności wystarczy ( wraz z przedmiotami jak kostur maga, pierścienie etc. czyli w sumie 60 ) ale nie zaszkodzi jeśli będzie trochę więcej, byle mieć many na przyzwanie 2 szkieletów goblinów naraz na tym etapie, z nimi można biegać po mapie i dobijać poziomy.
-więc tak, pierw do jarkendaru, i tam nauczyć się lodowej lancy od magów, zaraz po tym odwiedzić górniczą doline, tam pozabijać co można, podpakować mane, zostawić kilka punktów nauki na 3 krąg, przyzwanie szkieleta, i bryłe lodu, w sumie 15 pn. wrócić do jarkendaru uzbrojeni w 3 krąg i nowe runy.
-kradzież kieszonkowa nam sie w sumie nie przyda, kasy będziemy mieli wystarczająco do końca gry, ale z punktami nauki też nie będzie potem problemów więc wybierz sam.
-patrz punkt 3 ;P
1100 sztuk złota przyda sie na miksturki, a zadanie darona jest łatwe i krótkie, polecam.
z Goblinami w jaskini najlepiej walczyć łukiem
-można zaatakować i pobić constantino, alchemika co to ma mieszkanie niedaleko harada,albo Valentino, polecam tego pierwszego.
mam nadzieje że pomogłem, jak by co śmiało pytać :)
rag


Offline kolek

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Reputacja: 0
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpień 2009, 09:43:42 »
No więc tak... Poradnik jest dobry, ze szkieletem/ami w Jarkendarze nie ma się czego bać. Jedyną wadą maga robionego wg. poradnika jest to że dla mnie po 7h gry wieje nudą i zatęskniłem za prostym wyszarpnięciem miecza i sieczeniem potworków... Bo takie przyzwanie szkieleta , jak najszybsze bieganie (bo czas leci i pewnie zaraz się rozsypie) i czekanie aż on wszystko zabije nie jest zbyt emocjonujące. Dla mnie ciągle mag jest gościem który po tym jak jego przyzwany szkielet się rozsypie niewiele umie zrobić. Ale to pewnie dlatego że mam w sumie alergie na magów ;P.

Offline Ragnos

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 1
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Sierpień 2009, 12:47:57 »
zgadzam sie, na początku wieje nudą, ale to przejściowe, rozkręca sie w 4 rozdziale ;P kiedy to biegasz i kombinujesz jak pokonać grupe 3 jaszczuroludzi, wtedy wynajmujemy biffa, bo szkielety nic już w stanie nie są zrobić, obiegamy ich, bryła lodu, biegniemy dalej, na drugiego, trzeciego, staramy sie nie zamrozić biffa, który atakuje zamrożone bestie xD ,
dobijamy je lancami, czasem przyzywamy armie zombich, wtedy nie ma co, naprawdę jest nudno xD
Wybrałem czystego maga bo dla mnie to najbardziej klimatyczne. Wychowałem sie na D&D więc mag z mieczem mi po prostu nie pasi, ale to tylko moje zdanie :) a i uwierz, wcale sie przy tym nie nudziłem.
pozdrawiam, rag

Offline Vomiro

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja: 0
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Sierpień 2009, 10:56:28 »
Poradnik świetny z kilkoma szkieletami powalimy też dobrych przeciwników ale rzeczywiście troszkę śmierdzi nudą ale od środka gry przejdzie.Jak pwoiedziałem poradnik dobry tylko ja bym jeszcze dodał zrobić obie misje dla Coragona dostaniemy wtedy piwo które daje chyba +2 do życia i +1 do many x2 czyli dostaniemy +4 do życia i +2 do many zawsze to coś <_<

Offline first Sacha

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja: 6
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Luty 2012, 13:54:31 »
Dość dobry poradnik, ale nie wiem dlaczego zrobiłeś tylko po jednej runie z każdego kręgu :)
« Ostatnia zmiana: 05 Luty 2012, 13:58:23 wysłana przez first Sacha »

Offline Dea Rest

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 4
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lipiec 2012, 12:53:44 »
Według mnie poradnik ten mógłby równie dobrze być dla łowcy smoków czy też paladyna. Twój poradnik opiera się głównie na atakach ze zwojów, które każda postać może użyć i bez żadnego problemu przejść grę. W I i II rozdziale przyznam, że pokierowałeś magiem tak jak powinno ale w późniejszych etapach to już zwój albo demona albo szkieleta + deszcz ognia również ze zwoju...

Piszesz, że w IV rozdziale uczysz się dopiero języków stwórców, tak? Wydaje mi się, że języki niezbędne są już w Jarkendarze przy rozmowie np z Quahodronem.

To co opisałeś to nie prawdziwy mag :)
« Ostatnia zmiana: 05 Lipiec 2012, 12:57:40 wysłana przez Dea Rest »

Offline Kuba12320

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 25
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Październik 2012, 19:05:50 »
Wszystko pięknie wypisane i niczego nie brakuje moim zdaniem.Ale ja za bardzo nie lubię grać magiem ale to tylko moje zdanie :D

Offline Chusteczka

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 6
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pomagajcie Braciom!!
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Październik 2012, 19:30:45 »
ÂŁadny poradnik 10/10 jak dla mnie. Ja myślę że bardzo dobry poradnik może kiedyś wypróbuje

Offline Heavy Rain

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: 2
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Luty 2013, 08:44:14 »
Długi ale dobrze opisany myślę że skorzystam bo szukałem właśnie takiego poradnika

Offline arni1552

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 163
  • Reputacja: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pomagaj bo nigdy niewiadomo kiedy ty bedziesz potrzebował pomocy
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Styczeń 2014, 18:19:27 »
Dzisiaj skączyłem gre Paladynem i zaczołem Magiem xD ale ten poradnik dla tych co mają dodatek a ja nie mam :(

Offline Ragnos

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 1
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Maj 2014, 12:48:33 »
Witam serdecznie forumowiczów :) patrząc na popularność tematu, i ilość wyświetleń której się nie spodziewałem, postanowiłem na powrót zawitać na forum, i zaktualizować oraz poprawić poradnik. Od czasu wydania go minęło sporo czasu, popularność Gothica ciągle rośnie, więc i temat wypadało by odświeżyć aby dalej mógł służyć kolejnym Bezimiennym :) pozdrawiam gorąco niczym kula ognia !

Offline Skarpeta

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 23
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Lipiec 2014, 14:40:51 »
Przydatne  ;)

Offline XanderGreatmaster

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 1
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lipiec 2014, 12:57:20 »
Zawsze wiedziałem, że przyzwanie szkieletu-goblina jest przydatne, ale jak wczoraj pokonałem dwóch Wojowników Cienia (oczywiście pojedynczo) strzegących Smoczej Zguby za pomocą tych maluchów to jednak trochę zbaraniałem :P

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Grudzień 2014, 08:48:05 »
czekaj, zle xd

Offline Rhobar III ͺ͵

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja: 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Innos to honor, a honor jest mym życiem.
Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Styczeń 2015, 17:12:11 »
Według mnie poradnik ten mógłby równie dobrze być dla łowcy smoków czy też paladyna. Twój poradnik opiera się głównie na atakach ze zwojów, które każda postać może użyć i bez żadnego problemu przejść grę. W I i II rozdziale przyznam, że pokierowałeś magiem tak jak powinno ale w późniejszych etapach to już zwój albo demona albo szkieleta + deszcz ognia również ze zwoju...

Piszesz, że w IV rozdziale uczysz się dopiero języków stwórców, tak? Wydaje mi się, że języki niezbędne są już w Jarkendarze przy rozmowie np z Quahodronem.

To co opisałeś to nie prawdziwy mag :)
Zgadzam sie z toba Dea Rest.

Forum Tawerny Gothic

Odp: "czysty" Mag Ognia, poradnik
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Styczeń 2015, 17:12:11 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top