Autor Wątek: Golden Mod - weekend z modem  (Przeczytany 20554 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Golden Mod - weekend z modem
« dnia: 02 Marzec 2008, 13:13:36 »
Zapraszam do zapoznania się z newsem jak i przedstawianą modyfikacją.

Cytuj
„Golden Mod”
Odpalając tę modyfikację wiązałem z nią spore nadzieje, gdyż już sama nazwa wskazuje, iż można się po niej spodziewać czegoś ciekawego. Jednakże już od pierwszych chwil, choć zainstalował się bez problemów, mod nie zachwyca, bowiem mamy powtórkę z wersji podstawowej – ponownie spotykamy znane nam twarze oraz przedmioty. Autorzy nie postarali się i nie zaszczycili nas niczym przyjemnym na początku rozgrywki. Aczkolwiek nowość widać już wtedy, gdy zajrzymy do ekwipunku (nowy strój) oraz gdy staniemy z kimś w szranki i zostaniemy zranieni. Nasi wschodni sąsiedzi zadbali o to, by nasz bohater wydawał nowe „jęki”, a także, byśmy byli zaskoczeni, jak zajrzymy do „ukrytych” miejsc. Są to dosyć nieprzydatne dodatki, które mogłyby być śmiało zastąpione jakimiś nowymi NPC lub zdarzeniami. Za to twórcy postanowili pójść na łatwiznę i nawet po wkroczeniu do Starego Obozu nowości nie widać – jest tak samo pusty, jak był (tj. nie ma żadnych nowych postaci) i nadal jesteśmy zmuszeni wykonać te same zadania, co niegdyś.
By jednak zasmakować wszystkich innowacji, które oferuje modyfikacja, trzeba rozważnie podejmować decyzje, gdyż np. jeśli dołączymy za wcześnie do ludzi Gomeza, to Quentin, dawniej nic nieznaczący NPC, nie powierzy nam zadań i od razu uzna nas za wroga. Jeśli już przy questach jesteśmy, to warto powiedzieć, iż nie są one zbytnio skomplikowane, a po dialogach odnosi się wrażenie, że tworzył je ktoś całkiem pozbawiony wyobraźni. Kolejnym takim smaczkiem jest możliwość zostania Guru w obozie na bagnie, a gdy przyjdzie pora, możemy nawet uczestniczyć w zdobywaniu Wolnej Kopalni. Prócz tego mamy do dyspozycji opuszczoną kopalnię, która w normalnej wersji gry była dla nas niedostępna.
Pomysły tej jednak na dzień dzisiejszy nie są zbytnio oryginalne, a żeby do nich dotrzeć, musimy przejść sporo gry, która w zasadzie niczym się nie różni od tej, którą przechodziliśmy do tej pory bez żadnych modów. Oprócz dodatkowych wątków fabularnych, modyfikacja oferuje również nowe przedmioty (książki, rośliny), a także możliwość „tworzenia” na stole alchemicznym. Twórcy jednakże woleli tylko „wstawić” do gry kilka nowych elementów, zamiast urozmaicić świat Gothica tak bardzo, jak to można było zobaczyć w naszym rodzimym produkcie: „Mrocznych Tajemnicach”.
Rosyjskiemu studiu jeszcze wiele brakuje, a ich dzieło stoi co najwyżej na średnim poziomie. Modyfikacja nie zachwyca aż tak bardzo, więc jest godna polecenia tylko tym osobom, które nie chcą zbytnio zmieniać sobie rozgrywki lub które zawsze chciały wziąć udział w ofensywie na „Kocioł”.

Plusy:
+ nowe przedmioty
+ kilka nowych zadań, w tym zdobycie Wolnej Kopalni
+ „odświeżone” sekretne miejsca oraz możliwość zwiedzenia opuszczonej kopalni
+ możliwość zostania Guru

Minusy:
- mało zmian w otoczeniu
- brak większej ilości nowych NPC
- gra prawie się nie różni od wersji podstawowej

Ocena: 4+/10


Spolszczenie „Golden Mod”
Trudno oceniać spolszczenie modyfikacji „Golden Mod”, bowiem autorzy niezbyt wiele dodali do rozgrywki. Większość są do dialogi, które już słyszeliśmy, ale nawet w tym wypadku występują problemy. Bardzo często tekst występuje w języku angielskim, a dialogi, które dodali twórcy, co jakoś czas są w języku rosyjskim. Tłumacze nie przyłożyli się do zadania i w efekcie, jeśli gramy w spolszczoną wersję, co ileś tam rozmów trafiamy na zdania w tych językach. Zdarzyło się nawet, że jedno z imion nowego NPC było całkowicie po rosyjsku, przez co nie zdołałem nigdy go poznać.

Plusy:
+ twórcy dali zbyt mało nowych dialogów, by tłumacze mogli się bardziej popisać swoją niekompetencją

Minusy:
- dużo tekstów jest nie przetłumaczonych
- teksty nie zostały poddane korekcie

Ocena tłumaczenia: 5/10


Graliście w Golden Moda? Macie własne zdanie na jego temat, wypowiedzcie się.
« Ostatnia zmiana: 15 Lipiec 2009, 20:01:00 wysłana przez Arthas »

Offline Herr Mannelig

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marzec 2008, 16:57:18 »
Jak zwykle gothic.gram.pl napisało głupoty i trzeba to poprawić... (Nigdy specjalnie nie lubiłem tego portalu...)
Cytuj
(...)Bardzo często tekst występuje w języku angielskim, a dialogi, które dodali twórcy, co jakoś czas są w języku rosyjskim. Tłumacze nie przyłożyli się do zadania(...)
Nie "tłumacze", a tłumacz (Tylko ja tworzyłem to tłumaczenie). Tłumaczyłem z angielskiej wersji, a kto w nią grał, wie zapewne ile w niej samej jest błędów (mogę podać kilka przykładów na życzenie...).
Cytuj
(...)Zdarzyło się nawet, że jedno z imion nowego NPC było całkowicie po rosyjsku, przez co nie zdołałem nigdy go poznać.(...)
Podaj mi postać (opisz jej dialogi etc., bo imienia nie znasz) to naprawię. Od pewnego czasu powstaje już poprawka do spolszczenia (nie ma to nic wspólnego z tą recenzją, a jeśli ktoś sądzi, że tak, to chyba nie czytał informacji pojawiających się przed i po instalacji spolszczenia).

Forum Tawerny Gothic

Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marzec 2008, 16:57:18 »

Offline Arkhan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1117
  • Reputacja: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marzec 2008, 19:57:22 »
Tak ja w piątek zacząłem grę dziś jestem w V rozdziale i chciałbym przedstawić swój punkt widzenia a mianowicie;

Modyfikacja pt. "Golden Mod" to rozwijająca wiele pomniejszych kwestii produkcja z Rosji. Uczucia mam mieszane, a to za sprawką niezbyt licznej ilości nowych zadań czy innych możliwości. Gdyby kurde rosjanie bardziej się przyłożyli, stworzyliby coś dużo lepszego i ciekawszego.

Dlaczego warto w nią grać?

Pomijając parę niedogodnień jak przechodzenie od nowa gry, wykonywanie tych samych zadań etc etc etc, jest w końcu możliwość zostania Guru. To całkiem ciekawa koncepcja, którą polecam poznać. Oprócz tego, możliwość napadania na konwoje z SO czy atak na Wolną Kopalnię. Podobało mi się również [choć są to pierdoły] poprawienie chodu. Otóż będąc Guru czy Cieniem czy Strażnikiem wciskając caps lock postać chodzi tak jak inne. Może i to pierdoły ale ja lubie jak wszystko jest dociągnięte XD. Co do spolszczenia...

Przyznam, jest wiele momentów w których zdania są w połowie po angielsku czy nawet inaczej nazwane NPC xD

- Jeden z bandytów w obozie Quentina ma jakąś dziwną nazwę coś w rodzaju ''!? ę''''
- Tarrok ma na imię "ę"  
- Dialog z Ryżowym Księciem jest w pewnych momentach po ang.
- Pierścień ÂŻywotności nie jest przetłumaczony na Polski :P

i wiele innych których już nie pamiętam.

Ogółem modyfikację rosjanów oceniam na 5/10 a spolszczenie również na 5/10. Jednakże czekam na jego poprawkę :)

Pozdrawiam i mimo nieodciągnięć polecam Golden Mod :D

EDIT:

Jeśli ktokolwiek  będzie miał problem z zaliczeniem misji Ulu-Mulu to trzeba przerzucić savy do katalogu saves_goldenmod, odpalić modyfikację po Rosyjsku i ukończyć to zadanie! I wrócić do grania w PL wersję ;] Tym samym, jest to błąd ze strony tłumacza coś naknocił i nie zalicza w PL wersji misji u tarroka - prosze o naprawe
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2008, 20:30:56 wysłana przez Arkhan »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Marzec 2008, 20:45:18 »
Cytat: Herr Mannelig
Jak zwykle gothic.gram.pl napisało głupoty i trzeba to poprawić... (Nigdy specjalnie nie lubiłem tego portalu...)
Głupoty? Prawda w oczy kole?


Cytat: Herr Mannelig
Nie "tłumacze", a tłumacz (Tylko ja tworzyłem to tłumaczenie). Tłumaczyłem z angielskiej wersji, a kto w nią grał, wie zapewne ile w niej samej jest błędów (mogę podać kilka przykładów na życzenie...).
Za pomyłkę przepraszamy poprawka została już wprowadzona. Możesz podać chętnie "poczytamy".


Cytat: Herr Mannelig
(nie ma to nic wspólnego z tą recenzją, a jeśli ktoś sądzi, że tak, to chyba nie czytał informacji pojawiających się przed i po instalacji spolszczenia).
Na pewno opublikujemy nową wersję spolszczenia informując o wprowadzonych zmianach. O ile wieść o tym będzie zauważalna. Miło by było gdybyś poinformował o zakończeniu prac.


Cytat: Arkhan
;] Tym samym, jest to błąd ze strony tłumacza coś naknocił i nie zalicza w PL wersji misji u tarroka - prosze o naprawe[/b]
 


Offline ÂŻelazko

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Marzec 2008, 20:53:00 »
Hmm... może powinienem zagrac w ta modyfikacje. Gothica 1 przeszedlem ze trzy razy a moj angielski jest zaawansowany. Co do rosyjskiego to znam podstawy i umien czytac 5 lat katorgi w gimnazjum i podstawowce. Napiszcie coś więcej o tym modzie jeśli ktos go przeszed. Podoba mi się koncepcja atakow na konwoje z SO i mozliwosc zostania guru.

Jeszcze coś. Gdzie mogę tego moda sciagnac i te spolszczenie? Na stronie tawerny jakos tego znaleźć nie moglem może po prostu musze kupić większe okulary. Za pomoc dziekuje z gory albo będę musial pobawic się na google.

Dzieki za udogodnienie i cosik malo wazy ten mod tylko 11 MB.
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2008, 21:06:36 wysłana przez zelazko »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marzec 2008, 21:04:03 »
Cytat: zelazko
Jeszcze coś. Gdzie mogę tego moda sciagnac i te spolszczenie? Na stronie tawerny jakos tego znaleźć nie moglem może po prostu musze kupić większe okulary. Za pomoc dziekuje z gory albo będę musial pobawic się na google.
Dodałem kilka minut temu link w newsie (na samym dole).  Jest to archiwum, modyfikacja od razu wraz ze spolszczeniem.

Offline Arkhan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1117
  • Reputacja: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Marzec 2008, 21:43:44 »
I znowu zdumiewające odkrycie! Idąc tym samym tropem, kopiując savy do rosyjskiej wersji moda, zauważyłem że mikstury zwiększające statystyki są popsute. Dla prostego przykładu mikstura siły w rosyjskiej wersji dobrze działa a w polskiej nic nie dodaje.  Jeśli chodzi o zręczność to zamiast dodawać zręczności dodaje... many! A jak mamy miksturę many typu Esencja Ducha to ona dodaje zręczności!    I wynika z tego że znów autor spolszczenia coś sknocił ponieważ w rosyjskiej wszystko poprawnie działa. No chyba że mój komputer jest opętany.
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2008, 21:45:16 wysłana przez Arkhan »

Offline kjarno

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Marzec 2008, 15:28:57 »

Przepraszam , ale czy może mi ktoś powiedzieć jak wykonać misje Gilbert ? I jeszcze gdzie jest Pacho przed atakiem na wolną kopalnie ? Thorus mówi mi chyba , że ma mnie on tam zaprowadzić (nie wiem bo tekst po angielsku w tym miejscu jest) ?

Offline Arkhan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1117
  • Reputacja: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Marzec 2008, 19:32:08 »
Cytuj
Przepraszam , ale czy może mi ktoś powiedzieć jak wykonać misje Gilbert ? I jeszcze gdzie jest Pacho przed atakiem na wolną kopalnie ? Thorus mówi mi chyba , że ma mnie on tam zaprowadzić (nie wiem bo tekst po angielsku w tym miejscu jest) ?

Misja Gilbert polega na tym żeby dowiedzieć się co tytułowy Gilbert ukradł Thorusowi za starych czasów. Zaczynamy ją u samego Gilberta - zabijamy go i bierzemy wszystko co ma w ekwipunku. Następnie lecimy do SO popytać ludzi - jak pamiętam informacji udzielą nam Gravo, Grim, Thorus. Kiedy ich popytasz, idź do Rączki (ten od zręczności) i on ci powie że znaleziony klucz jest od jakiś drzwi. Dowiesz się również że Gilbert strzegł kuźni. Rozwiązanie jest proste - po zostaniu członkiem któregoś z obozu lecisz do kuźni i stojąc przodem do Skipa skręcasz w prawo. Zamknięte drzwi otwierasz kluczem Gilberta i przeszukujesz zawartość kufrów. Gdy znajdziesz pierścień Thorusa oddajesz mu go i zadanie zaliczone.

Co do Pacho to nie wiem, ale czy on przypadkiem nie siedzi na przeciw drugiej bramy Starego Obozu przed wejściem na Teren Orków?

Offline Neroalex

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: -2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marzec 2008, 20:08:06 »
mi się wcale ten mod nie podoba nie ma nwed prawa nazywac się modem pfu pfu pfu ruski smiec

najlepsze Mroczne Tajemnice


pozdrawiam

Offline kjarno

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Marzec 2008, 15:27:52 »
Cytat: Arkhan
Co do Pacho to nie wiem, ale czy on przypadkiem nie siedzi na przeciw drugiej bramy Starego Obozu przed wejściem na Teren Orków?

Właśnie przed atakiem na Wolną Kopalnie go nie ma . Zwykle tam siedzi , ale gdy Thorus mówi mi że mam zaatakować Wolną Kopalnię jego już nie ma . Thorus mówi , że Pacho , zaczeka na ciebie , że to jego ,,scout" tylko nie wiem gdzie on ma czekać . I thx za Gilberta , nie wpadłem na to by zajrzeć do kufrów (ale przez drzwi przeszłem )

Offline Vertex

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • everybody lies
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Marzec 2008, 17:07:11 »
Cytat: kjarno
Właśnie przed atakiem na Wolną Kopalnie go nie ma . Zwykle tam siedzi , ale gdy Thorus mówi mi że mam zaatakować Wolną Kopalnię jego już nie ma . Thorus mówi , że Pacho , zaczeka na ciebie , że to jego ,,scout" tylko nie wiem gdzie on ma czekać . I thx za Gilberta , nie wpadłem na to by zajrzeć do kufrów (ale przez drzwi przeszłem )

Przecież Thorus (jeśli oczywiście zgodzimy się brać udział w ataku an kopalnie) daje nam mape na ktorej zaznaczone jest miejsce pobytu pacho idziemy więc za mapą którą nam dał, znajdujemy pacho obok wejścia do kopalni ale aby tam dojść trzeba przejść przez gory tak jak nam to mowil diego i jak jest zanzaczone na mapie. Rozmawiamy z nim, gra automatycznie zmieni czas na wieczór i atakujemy z resztą strażników kopalnie.

Offline kjarno

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Marzec 2008, 17:11:05 »
Thx . myślałem , że to Pacho ma nas tam zaprowadzić .

Offline ÂŻelazko

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Marzec 2008, 19:43:54 »
Mam pytanie gdzie mogę znajść dwóch nowicjuszy, którzy uciekli z talizmanem Y'Beriona No wiecie tego wielkiego guru

Offline Arkhan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1117
  • Reputacja: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Kwiecień 2008, 22:35:27 »
Cytuj
Mam pytanie gdzie mogę znajść dwóch nowicjuszy, którzy uciekli z talizmanem Y'Beriona No wiecie tego wielkiego guru

Wracając z Nowego Obozu i przechodząc przez most to skocz w doł i pobiegnij w prawo. Wskocz do rzeki i lec jej nurtem az do wodospadu. Nowicjusze ukryli się w jaskini która jest jakby w środku wodospadu trzeba po prostu się wspiac po skale.

Offline Smok Finkregh

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Reputacja: 0
  • Yzush Ek Aulash Detr Shiqua!
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Kwiecień 2008, 19:44:24 »
Może wyda wam się dziwne, ale ja nie wiem jak odpalić Golden Moda! ÂŚciągnąłem go przez serwis, i co dalej? Mam plik GoldenMod.rar i co z nim zrobić?

Offline Boba Fett

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1566
  • Reputacja: 13
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wolność jest nieśmiertelna
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Kwiecień 2008, 20:03:08 »
Wpierw wypakowujesz ten plik (domyślnie WinRarem ;p), a potem instalujesz w folderze z grą (domyślnie C:\Program Files\Gothic). Na końcu pozostaje Ci tylko odpalenie modyfikacji przez PlayerKita (ewentualnie musisz jeszcze spolszczenie zainstalować, jeśli wolisz grać w polską wersję).

Offline ÂŻelazko

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Kwiecień 2008, 03:34:02 »
Ja mam kolejny problem. Mianowicie nie wiem jak odnaleść ścieżkę prowadzącą przez góry, którą przyszli strażnicy ze starego obozu. Za pomoc z góry dziękujęl.

Offline Arkhan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1117
  • Reputacja: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Kwiecień 2008, 21:11:50 »
Cytat: zelazko
Ja mam kolejny problem. Mianowicie nie wiem jak odnaleść ścieżkę prowadzącą przez góry, którą przyszli strażnicy ze starego obozu. Za pomoc z góry dziękujęl.

Wracając z kopalni pod wioską w kotle tj. tam gdzie był wilk i pare kretoszczurów + zębacze odbij w prawo i wejdź na pagórek, powinna być droga w dół.

Offline Smok Finkregh

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Reputacja: 0
  • Yzush Ek Aulash Detr Shiqua!
Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Kwiecień 2008, 20:35:04 »
Ten GoldenMod to uparciuch! Zrobiłem, jak Boba Feet mi mówił, a tu przy instalacji jakiś błąd wyskakuje i instalacja się zawiesza. HELP!

Forum Tawerny Gothic

Odp: Golden Mod
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Kwiecień 2008, 20:35:04 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top